eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!mx05.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ZIWK <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Date: Sat, 20 Apr 2013 08:29:51 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 29
    Message-ID: <kktcg8$qvo$1@dont-email.me>
    References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 20 Apr 2013 06:27:20 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="c67b3cfd7e1758e19e9ec73b7394728c";
    logging-data="27640";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+Qfxj5xIITBvC34jtr1vLt"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130328 Thunderbird/17.0.5
    In-Reply-To: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 130419-1, 2013-04-20), Outbound message
    Cancel-Lock: sha1:jJJPYCgdlIZkt6yzKL+7lKMzQ/0=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489821
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-04-20 00:19, anacron pisze:
    > No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
    > z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
    > nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
    > przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?
    >

    Przede wszystkim panewki - główne, oraz stóp korbowodów.

    Czopy wału korbowego są oddzielnie od panewek warstwą oleju silnikowego
    - podawanego przez pompę olejową. Obroty pompy a więc i ciśnienie oraz
    ilość oleju są zazwyczaj uzależnione od obrotów wału korbowego (pompa
    jest zwykle napędzana od niego) - jeśli obroty są za niskie to wał
    zamiast "pływać" na warstwie oleju styka się "na sucho" panewką mocno
    trze o nią.
    Najbardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której przy bardzo niskich
    obrotach (małe ciśnienie oleju!) kierowca jedzie "z butem w podłodze"
    zamiast zmienić bieg na niższy - bo dodatkowo jeszcze wtedy występują
    największe naciski korbowodów na wał i wału na blok silnika.

    Wysokoobrotowość współczesnych diesli wynika też z chorego IMHO
    współczesnego trendu do downsizingu - czyli żyłowania wielkich mocy z
    małych pojemności - można sobie porównać duże szerokości panewek z
    klasycznych silników rzędu o wydajności max 50KM na litr pojemności i
    "nowoczesnych" o małych i wąskich panewkach i 100KM/l... Te silniki nie
    mają szans dożyć 500 000km przebiegu :(
    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: