-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!mx05.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: ZIWK <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Date: Sat, 20 Apr 2013 08:29:51 +0200
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 29
Message-ID: <kktcg8$qvo$1@dont-email.me>
References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 20 Apr 2013 06:27:20 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="c67b3cfd7e1758e19e9ec73b7394728c";
logging-data="27640";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+Qfxj5xIITBvC34jtr1vLt"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130328 Thunderbird/17.0.5
In-Reply-To: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl>
X-Antivirus-Status: Clean
X-Antivirus: avast! (VPS 130419-1, 2013-04-20), Outbound message
Cancel-Lock: sha1:jJJPYCgdlIZkt6yzKL+7lKMzQ/0=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489821
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-04-20 00:19, anacron pisze:
> No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
> z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
> nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
> przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?
>
Przede wszystkim panewki - główne, oraz stóp korbowodów.
Czopy wału korbowego są oddzielnie od panewek warstwą oleju silnikowego
- podawanego przez pompę olejową. Obroty pompy a więc i ciśnienie oraz
ilość oleju są zazwyczaj uzależnione od obrotów wału korbowego (pompa
jest zwykle napędzana od niego) - jeśli obroty są za niskie to wał
zamiast "pływać" na warstwie oleju styka się "na sucho" panewką mocno
trze o nią.
Najbardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której przy bardzo niskich
obrotach (małe ciśnienie oleju!) kierowca jedzie "z butem w podłodze"
zamiast zmienić bieg na niższy - bo dodatkowo jeszcze wtedy występują
największe naciski korbowodów na wał i wału na blok silnika.
Wysokoobrotowość współczesnych diesli wynika też z chorego IMHO
współczesnego trendu do downsizingu - czyli żyłowania wielkich mocy z
małych pojemności - można sobie porównać duże szerokości panewek z
klasycznych silników rzędu o wydajności max 50KM na litr pojemności i
"nowoczesnych" o małych i wąskich panewkach i 100KM/l... Te silniki nie
mają szans dożyć 500 000km przebiegu :(
--
/\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\
Następne wpisy z tego wątku
- 20.04.13 09:20 megrims
- 20.04.13 10:24 jerzu
- 20.04.13 10:31 anacron
- 20.04.13 10:55 Robert Rędziak
- 20.04.13 10:59 tá´Ź
- 20.04.13 11:01 Robert Rędziak
- 20.04.13 12:34 Nix
- 20.04.13 13:12 Lisciasty
- 20.04.13 13:31 cef
- 20.04.13 13:30 masti
- 20.04.13 15:37 ZIWK
- 20.04.13 15:41 ZIWK
- 20.04.13 15:51 Przemeq
- 20.04.13 16:20 ZIWK
- 20.04.13 17:35 anacron
Najnowsze wątki z tej grupy
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-31 Błonie => Administrator systemów <=