eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe (tipko) › Re: Nowe (tipko)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <567cf2b0$0$22820$65785112@news.neostrada.pl>
    <567d043c$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    <n5jmf8$8e4$1@node1.news.atman.pl>
    <567e5833$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <n5m3rm$mo6$1@node1.news.atman.pl>
    <567fa116$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
    <567fac4c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
    <567fc8cc$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <n5os0h$i9b$1@node1.news.atman.pl>
    <56810abd$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    <n5ro2r$f1b$1@node1.news.atman.pl>
    <568273d0$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
    <n5uv9o$lt9$1@node2.news.atman.pl>
    <5684e905$0$22828$65785112@news.neostrada.pl>
    <n63e35$dsh$1@node1.news.atman.pl>
    <5687c61f$0$701$65785112@news.neostrada.pl>
    <n68n2i$nja$1@node1.news.atman.pl>
    <568bae70$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6ggiu$vtm$1@node1.news.atman.pl>
    <5692626e$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6u53t$c91$1@node2.news.atman.pl>
    <5693b38d$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <5693b552$0$22839$65785112@news.neostrada.pl>
    <56961f64$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <56961f64$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Nowe (tipko)
    Date: Wed, 13 Jan 2016 12:07:27 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 74
    Message-ID: <56962ff2$0$22829$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.36.69
    X-Trace: 1452683251 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22829 83.26.36.69:52811
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2575520
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:56961f64$0$644$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2016-01-11 o 14:59, J.F. pisze:
    >> No, mondeo 1.8TD mk2 to juz moze nie auto wspolczesne (szczegolnie,
    >> ze je ruda konsumuje szybko), ale ponizej 2000 rpm ciagnie kiepsko.
    >> Zeby bylo ciekawiej to mialem i wczesniejsze, silnik jakby ten
    >> sam - tamten byl jakby nieco lepszy.
    >> Turbina bardziej zuzyta ?
    >> Przy czym nie bardzo wiem, czy to mozna turbodziura nazwac, bo to
    >> nie ten sam efekt co w benzyniaku, choc uzytkowo podobny - ja mu w
    >> gaz, a on nic ...

    >NIC?

    No, tak calkiem nic to nie, ale opony nie piszcza po asfalcie :-)

    >To musi być jakaś wada, coś z paliwem albo prądem. Pamiętam że

    W tym przypadku raczej z powietrzem.
    Turbina wolno sie kreci i malo pompuje ..

    >> No, w czasach gdy byly diesle bez turbiny ... o, to byly muly.
    >> A to juz niebezpieczne na drodze :-)
    >Popraw mnie o ile się mylę - stare Polo (coś około 2000roku) 1.9 SDI
    >którym niedawno miałem okazję się przejechać, ma on turbinę? Bo
    >całkiem

    SDI turbiny nie ma.

    >nieźle mi się nim jechało. Nie w sensie takim że przy 120km/h na
    >najwyższym biegu wciskam gaz a auto wyrywa do przodu, ale wolne
    >pojazdy można wyprzedzać bez obawy. Jest pod tym względem lepszy niż
    >mój 110 konna benzyna zamieszczona w Chevrolecie.

    To moze jednak masz TDI ?

    Ja to pamietam tak: polo/skoda/seat 1.9SDI mialo 60KM i 1.4 benzyna
    tez mialo 60KM.
    A jednak czas rozpedzania 0-100 byl sporo dluzszy w dieslu.

    I nie wiadomo, czy chodzi o sporo ciezszy silnik (nie tak znow sporo),
    czy jednak diesel bez turbiny nieruchawy.

    Przy wyprzedzaniu uczucie bedzie inne, bo silnik moze miec juz
    przyzwoite obroty.
    Tym niemniej - zeby 60KM bylo lepsze od 110, to cos nie tak.

    Tu jakas wersja 68KM, chyba nowsza
    http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Volkswagen-Polo-
    6N-6N2-1.9-SDI-50kW-68KM

    wyglada na to, ze bardzo ladnie ten silnik pracuje nawet przy 1200rpm.
    No ale ma wtedy 20KM, to malucha nie przegoni :-)

    Tu masz np golfa TDI
    http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Volkswagen-Golf-
    III-1.9-TDI-81kW-110KM
    I tu juz widac, ze warto miec te 2000 rpm, a kto jedzie na 1000 i da w
    gaz ... ten nawet 20KM nie osiaga.
    Ale potem bedzie mial wrazezenie, ze "turbina sie wlaczyla".

    Podobnie np tu
    http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Opel-Vectra-C-1.
    9-CDTi-110kW-150KM
    ale ten silnik w praktyce ladnie ciagnie nawet przy 1500rpm. Moze
    daltego, ze tych konikow ogolnie duzo.


    J.








Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: