  • Data: 2016-01-13 13:11:52
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2016-01-12 o 03:30, RadoslawF pisze:

    >A bez turbiny ile taki możne osiągnąć?, dajmy na to że na jakiś czas
    >turbina nie działa. naprawdę mnie zaciekawiłeś swoja tezą.

    Miales przyklad z VW - 1.9SDI 64KM, z turbina - 90, 101, 110, 130,
    150, 180 - wiecej chyba nie wyciagali.

    Przy czym:
    -nie ma tak ze nie pracuje - turbina sie kreci stale, raz szybciej,
    raz wolniej, w zaleznosci od ilosci spalin,
    -jak ktos ma jakas stara zaniedbana turbine, to moze i ona sie nie
    kreci, a wtedy tylko stawia dodatkowe opory i jest gorzej niz niz w
    silnikach gdzie turbosprezarki nie ma wcale,
    -albo jak komus ktorys z wezy peknie,
    -te 95 czy ile tam podaja KM to jest moc maksymalna silnika - osiaga
    ja przy pelnym depnieciu pedalu i tylko przy pewnych obrotach. Przy
    innych jest mniej.

    -teraz jeszcze komputery wtryskiem zawiaduja - mierza ilosc powietrza
    zasysanego, mierza zawartosc tlenu w spalinach, otwieraja EGR - to juz
    wszystko sie moze zdarzyc.

    -w dieslu jest tak, ze powietrza zassanego przez silnik nie ogranicza
    sie, ile da rade tyle zassie, a przeciez jeszcze jest sprezarka. To i
    ilosc spalin w miare stala, choc zalezna od obrotow silnika (i
    sprezarki, i EGR).
    W benzyniaku przepustnica ogranicza przeplyw powietrza, wiec jak
    sobie jedziesz spokojnie 80 za ciezarowka, to spalin malo i
    turbosprezarka kreci sie wolno.
    Depniesz ... zanim sie turbina rozkreci to troche czasu mija. To
    wlasnie nazwano turbodziura ... ale tez amerykanie sprezarki mieli
    wielkie :)

    J.