eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe (tipko) › Re: Nowe (tipko)
  • Data: 2016-01-13 12:07:27
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:56961f64$0$644$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2016-01-11 o 14:59, J.F. pisze:
    >> No, mondeo 1.8TD mk2 to juz moze nie auto wspolczesne (szczegolnie,
    >> ze je ruda konsumuje szybko), ale ponizej 2000 rpm ciagnie kiepsko.
    >> Zeby bylo ciekawiej to mialem i wczesniejsze, silnik jakby ten
    >> sam - tamten byl jakby nieco lepszy.
    >> Turbina bardziej zuzyta ?
    >> Przy czym nie bardzo wiem, czy to mozna turbodziura nazwac, bo to
    >> nie ten sam efekt co w benzyniaku, choc uzytkowo podobny - ja mu w
    >> gaz, a on nic ...

    >NIC?

    No, tak calkiem nic to nie, ale opony nie piszcza po asfalcie :-)

    >To musi być jakaś wada, coś z paliwem albo prądem. Pamiętam że

    W tym przypadku raczej z powietrzem.
    Turbina wolno sie kreci i malo pompuje ..

    >> No, w czasach gdy byly diesle bez turbiny ... o, to byly muly.
    >> A to juz niebezpieczne na drodze :-)
    >Popraw mnie o ile się mylę - stare Polo (coś około 2000roku) 1.9 SDI
    >którym niedawno miałem okazję się przejechać, ma on turbinę? Bo
    >całkiem

    SDI turbiny nie ma.

    >nieźle mi się nim jechało. Nie w sensie takim że przy 120km/h na
    >najwyższym biegu wciskam gaz a auto wyrywa do przodu, ale wolne
    >pojazdy można wyprzedzać bez obawy. Jest pod tym względem lepszy niż
    >mój 110 konna benzyna zamieszczona w Chevrolecie.

    To moze jednak masz TDI ?

    Ja to pamietam tak: polo/skoda/seat 1.9SDI mialo 60KM i 1.4 benzyna
    tez mialo 60KM.
    A jednak czas rozpedzania 0-100 byl sporo dluzszy w dieslu.

    I nie wiadomo, czy chodzi o sporo ciezszy silnik (nie tak znow sporo),
    czy jednak diesel bez turbiny nieruchawy.

    Przy wyprzedzaniu uczucie bedzie inne, bo silnik moze miec juz
    przyzwoite obroty.
    Tym niemniej - zeby 60KM bylo lepsze od 110, to cos nie tak.

    Tu jakas wersja 68KM, chyba nowsza
    http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Volkswagen-Polo-
    6N-6N2-1.9-SDI-50kW-68KM

    wyglada na to, ze bardzo ladnie ten silnik pracuje nawet przy 1200rpm.
    No ale ma wtedy 20KM, to malucha nie przegoni :-)

    Tu masz np golfa TDI
    http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Volkswagen-Golf-
    III-1.9-TDI-81kW-110KM
    I tu juz widac, ze warto miec te 2000 rpm, a kto jedzie na 1000 i da w
    gaz ... ten nawet 20KM nie osiaga.
    Ale potem bedzie mial wrazezenie, ze "turbina sie wlaczyla".

    Podobnie np tu
    http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Opel-Vectra-C-1.
    9-CDTi-110kW-150KM
    ale ten silnik w praktyce ladnie ciagnie nawet przy 1500rpm. Moze
    daltego, ze tych konikow ogolnie duzo.


    J.








Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: