    Subject: Re: Nowe (tipko)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <n5ro2r$f1b$1@node1.news.atman.pl>
    <568273d0$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
    <n5uv9o$lt9$1@node2.news.atman.pl>
    <5684e905$0$22828$65785112@news.neostrada.pl>
    <n63e35$dsh$1@node1.news.atman.pl>
    <5687c61f$0$701$65785112@news.neostrada.pl>
    <n68n2i$nja$1@node1.news.atman.pl>
    <568bae70$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6ggiu$vtm$1@node1.news.atman.pl>
    From: Trybun <c...@r...cb>
    Date: Sun, 10 Jan 2016 14:54:51 +0100

    W dniu 2016-01-05 o 14:31, RadoslawF pisze:

    > Formalnie turbo dziura to opóźnienie reakcji układu na
    > wciśnięcie gazu. Ale najczęściej jest wymieniane w sytuacjach
    > kiedy jest potęgowane przez możliwość zadziałania turbo
    > sprężarki dopiero od określonych obrotów.
    > Czyli jak jedziesz na mniejszych to do zadziałania turbo
    > musisz odczekać do wejścia na odpowiednie obroty.

    No dobrze, ale jak to się ma do auta które nie posiada turbodoładowania?
    Konkretnie - czy "dziura turbo" jeżeli w danym aucie występuje,
    zmniejsza osiągi w stosunku do normalnego (takiego samego tylko bez
    turbo) silnika?
    Dodam jeszcze, że chyba w dzisiejszych czasach nie ma czegoś takiego jak
    "dziura turbo". Mój 1.5litrowy CRDI ciągnie równo już od 1500obrotów. A
    co tu pisać o większych i mocniejszych silnikach...

    > Nie teoretyzuje a pisze prawdę.
    > A skoro prawo jazdy masz od wczoraj to dlaczego chcesz wciskać
    > ciemnoty komuś kto ma je ponad trzydzieści lat i korzysta z niego
    > bez przerw ?

    Czysta fantastyka, skoro nie widzisz zalet w turbodoładowaniu...

    > Gratuluje majątku lub fantazji.

    Ani jedno ani drugie nie wchodzi w rachubę.

    > Ale masz świadomość że statystycznie twoi rodacy nabywają więcej
    > samochodów używanych niż nowych ?
    > Mowa oczywiście o autach kupowanych na użytek prywatny.
    > Jak wobec tego wygląda twoja deklaracja o braku chęci do
    > odsprzedaży ?
    >

    > Pozdrawiam

    Mam tylko świadomość tego że nie będę ze swoim autem konkurencją dla
    sprowadzanego z zagranicy, i reanimowanego złomu. W skrócie - żaden to
    dla mnie interes gdy sprzedaję w pełni sprawne auto po 5-10 latach za
    ułamek jego ceny fabrycznej.