  • Data: 2016-01-13 10:57:42
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: Trybun <c...@r...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-11 o 14:59, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > No, mondeo 1.8TD mk2 to juz moze nie auto wspolczesne (szczegolnie, ze
    > je ruda konsumuje szybko), ale ponizej 2000 rpm ciagnie kiepsko.
    > Zeby bylo ciekawiej to mialem i wczesniejsze, silnik jakby ten sam -
    > tamten byl jakby nieco lepszy.
    > Turbina bardziej zuzyta ?
    >
    > Przy czym nie bardzo wiem, czy to mozna turbodziura nazwac, bo to nie
    > ten sam efekt co w benzyniaku, choc uzytkowo podobny - ja mu w gaz, a
    > on nic ...

    NIC? To musi być jakaś wada, coś z paliwem albo prądem. Pamiętam że
    Polonez brata miał taki zwyczaj - ja mu na gaz, a on się przydławiał i
    dopiero za jakiś czas zaczynał przyspieszać. Ciekawostka - założenie
    instalacji gazowej całkowicie wyeliminowało tą wadę.

    > No, w czasach gdy byly diesle bez turbiny ... o, to byly muly.
    > A to juz niebezpieczne na drodze :-)
    >
    > J.

    Popraw mnie o ile się mylę - stare Polo (coś około 2000roku) 1.9 SDI
    którym niedawno miałem okazję się przejechać, ma on turbinę? Bo całkiem
    nieźle mi się nim jechało. Nie w sensie takim że przy 120km/h na
    najwyższym biegu wciskam gaz a auto wyrywa do przodu, ale wolne pojazdy
    można wyprzedzać bez obawy. Jest pod tym względem lepszy niż mój 110
    konna benzyna zamieszczona w Chevrolecie.