-
Data: 2015-12-29 22:52:05
Temat: Re: Nowe (tipko)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-12-29 o 12:52, Trybun pisze:
> W dniu 2015-12-28 o 17:30, RadoslawF pisze:
>>
>>> Wielozaworowość itd to zabiegi mające nie podnosić bezpośrednio moc a
>>> minimalizować zawartość szkodliwych czynników w spalinach, no i
>>> oczywiście ograniczać zużycie paliwa.
>>
>> Jesteś pewny ?
>> W pierwszych 16 zaworowcach chodziło o podniesienie mocy
>> a ekologie wtedy wszyscy mieli w dupie.
>> A dzisiaj "ekologię" uzyskuje się przez "downsizing" i
>> zmniejszanie spalania.
>
> Jak prawie niczego w życiu - nie jestem, przecież to nie moja teza.
> Piszę tylko o czym się dowiedziałem od innych, m.in. tygodnikowi Auto Bild.
>
> A tak, 1.5 litrowy, 3cylindrowy diesel (CR!) spalił mi na ostatnim
> przebiegu 7litrów ON. Przed (chyba) 30laty Opel Rekord 2.2litra,
> zadowalał się 5litrami ON... ekologia jak chol*ra..
Ale producentowi w laboratorium spalił trzy z groszami i dzięki
temu jest "ekologiczny".
>>> Mam zupełnie inne zdanie - to właśnie małe silniczki potrzebują
>>> wspomagania turbiny. Dla przykładu taki Dodge Viper nie potrzebuje
>>> turbodoładowania bo on ma moment obrotowy odpowiedni przy każdych
>>> obrotach silnika i na każdym przełożeniu skrzyni biegów.
>>
>> A takie mające po półtora, dwa czy trzy litry po co mają turbiny ?
>
> Ponieważ bez turbiny nadawały by się do jazdy na parkingu przed
> marketem. A tak to już ma się namiastkę prawdziwego auta. Oczywiście
> mowa o tych małych, u takich większych turbina nie musi być brana pod
> uwagę przy zakupie samochodu.
Nie przesadzaj. Większość jeździ baz turbin i nie narzeka ani nie
nie zabija się przy wyprzedzaniu. Lubisz maszyny z większa mocą ?
wolno ci, nie udowadniaj e wszyscy takie chcą lub powinni mieć.
>>>>> Taka turbina na pewno skraca żywot każdego silnika. Jednak użytkownik
>>>>> nie kupuje wozu z takim silniczkiem do jazdy autostradowej. Raczej do
>>>>> codziennego dojazdu do pracy kilkanaście km dziennie. A przy takim
>>>>> stylu
>>>>> to motor wytrzyma bez awarii i kilkanaście lat.
>>>>
>>>> W naszym biednym kraju większość ma jeden samochód na rodzinę
>>>> a nie inny do miasta, inny na autostradę a jeszcze inny do rekreacji.
>>>
>>> Nowe Tipo z silnikiem 1.4 i turbodoładowaniem zmieniłby ten wehikuł w
>>> auto uniwersalne, którym również bez obawy można by wyjechać na trasę
>>> pozamiejską.
>>
>> Ja tam wyjechał bym bez obawy taki 1.4 bez turbiny w taką trasę.
>
> Cecha samobójcy, z tego co wiem, oni także nie czują strachu..;-)
Nie samobujcy, człowiek rozsądnego, wystarczy myśleć w czasie jazdy.
Bo braku myślenia nawet turbina nie zastąpi.
>>>>> Nie bardzo wiem o co chodzi z tą "turbodziurą", przy moim stylu jazdy
>>>>> wcale jej nie odczuwam. Przykład, w jakim przydaje mi się
>>>>> turbodoladowanie - jadę 100ką na 5tce, 2500 obrotów i chcę wyprzedzać,
>>>>> wciskam gaz samochód przyspiesza bez żadnego zastanawiania, i to wręcz
>>>>> wyrywa do przodu bez żadnej dziury w obrotach. Gdy kupowałem
>>>>> dieselka o
>>>>> pojemności 1.5 litra 90KM a ważącego prawie 1.5 tony to sądziłem że
>>>>> nie
>>>>> da się tym jeździć. A okazało się że z przyspieszaniem na wysokich
>>>>> biegach i elastycznością jest u niego lepiej niż u 2litrowej,
>>>>> benzynowej
>>>>> Vectry.
>>>>
>>>> To nie zależy od stylu jazdy a od silnika.
>>>>
>>>>
>>>> Pozdrawiam
>>>
>>> Pewnie tak - przy turbo w małym benzyniaku inaczej trochę inaczej jazda
>>> by wyglądała. Nawet kiedyś miałem okazję się przejechać Fiatem Uno z
>>> turbodoładowaniem. Tam faktycznie szło wyczuć "dziurę turbo".
>>
>> A widzisz.
>>
>>
>> Pozdrawiam
>
> Nie koniecznie, kiedyś turbina (czasy Fiata Uno Turbo) a turbiny w
> małych benzyniakach teraz, to mogą być dwie różne sprawy.
Fakt, teraz małe benzyniaki mają trzy cylindry i silniczek poniżej
litra. A w starym Uniaku fajnie się z turbo jeździło ale:
Kosztowało za dużo, mało kto to kupił.
Ja wolałem wersje bez turbiny mimo że kolega miał z turbiną
i miałem okazje się przejechać. Jechało się fajnie ale rozsądek
doradził kupno zwykłego.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.15 08:05 Marcin Kiciński
- 30.12.15 11:01 Mateusz Bogusz
- 30.12.15 11:35 z
- 31.12.15 09:33 Trybun
- 31.12.15 09:34 Trybun
- 31.12.15 09:36 Trybun
- 31.12.15 15:24 RadoslawF
- 31.12.15 15:29 RadoslawF
- 31.12.15 17:46 Cavallino
- 01.01.16 10:19 Shrek
- 02.01.16 13:42 Trybun
- 02.01.16 13:44 Trybun
- 02.01.16 13:45 Trybun
- 02.01.16 15:22 RadoslawF
- 02.01.16 15:33 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=