-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe (tipko)
Date: Tue, 29 Dec 2015 22:52:05 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 98
Message-ID: <n5uv9o$lt9$1@node2.news.atman.pl>
References: <567cf2b0$0$22820$65785112@news.neostrada.pl>
<567d043c$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
<n5jmf8$8e4$1@node1.news.atman.pl>
<567e5833$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
<n5m3rm$mo6$1@node1.news.atman.pl>
<567fa116$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
<567fac4c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
<567fc8cc$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
<n5os0h$i9b$1@node1.news.atman.pl>
<56810abd$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
<n5ro2r$f1b$1@node1.news.atman.pl>
<568273d0$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1451425912 22441 46.21.210.209 (29 Dec 2015 21:51:52
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 29 Dec 2015 21:51:52 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.5.0
In-Reply-To: <568273d0$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574589
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-12-29 o 12:52, Trybun pisze:
> W dniu 2015-12-28 o 17:30, RadoslawF pisze:
>>
>>> Wielozaworowość itd to zabiegi mające nie podnosić bezpośrednio moc a
>>> minimalizować zawartość szkodliwych czynników w spalinach, no i
>>> oczywiście ograniczać zużycie paliwa.
>>
>> Jesteś pewny ?
>> W pierwszych 16 zaworowcach chodziło o podniesienie mocy
>> a ekologie wtedy wszyscy mieli w dupie.
>> A dzisiaj "ekologię" uzyskuje się przez "downsizing" i
>> zmniejszanie spalania.
>
> Jak prawie niczego w życiu - nie jestem, przecież to nie moja teza.
> Piszę tylko o czym się dowiedziałem od innych, m.in. tygodnikowi Auto Bild.
>
> A tak, 1.5 litrowy, 3cylindrowy diesel (CR!) spalił mi na ostatnim
> przebiegu 7litrów ON. Przed (chyba) 30laty Opel Rekord 2.2litra,
> zadowalał się 5litrami ON... ekologia jak chol*ra..
Ale producentowi w laboratorium spalił trzy z groszami i dzięki
temu jest "ekologiczny".
>>> Mam zupełnie inne zdanie - to właśnie małe silniczki potrzebują
>>> wspomagania turbiny. Dla przykładu taki Dodge Viper nie potrzebuje
>>> turbodoładowania bo on ma moment obrotowy odpowiedni przy każdych
>>> obrotach silnika i na każdym przełożeniu skrzyni biegów.
>>
>> A takie mające po półtora, dwa czy trzy litry po co mają turbiny ?
>
> Ponieważ bez turbiny nadawały by się do jazdy na parkingu przed
> marketem. A tak to już ma się namiastkę prawdziwego auta. Oczywiście
> mowa o tych małych, u takich większych turbina nie musi być brana pod
> uwagę przy zakupie samochodu.
Nie przesadzaj. Większość jeździ baz turbin i nie narzeka ani nie
nie zabija się przy wyprzedzaniu. Lubisz maszyny z większa mocą ?
wolno ci, nie udowadniaj e wszyscy takie chcą lub powinni mieć.
>>>>> Taka turbina na pewno skraca żywot każdego silnika. Jednak użytkownik
>>>>> nie kupuje wozu z takim silniczkiem do jazdy autostradowej. Raczej do
>>>>> codziennego dojazdu do pracy kilkanaście km dziennie. A przy takim
>>>>> stylu
>>>>> to motor wytrzyma bez awarii i kilkanaście lat.
>>>>
>>>> W naszym biednym kraju większość ma jeden samochód na rodzinę
>>>> a nie inny do miasta, inny na autostradę a jeszcze inny do rekreacji.
>>>
>>> Nowe Tipo z silnikiem 1.4 i turbodoładowaniem zmieniłby ten wehikuł w
>>> auto uniwersalne, którym również bez obawy można by wyjechać na trasę
>>> pozamiejską.
>>
>> Ja tam wyjechał bym bez obawy taki 1.4 bez turbiny w taką trasę.
>
> Cecha samobójcy, z tego co wiem, oni także nie czują strachu..;-)
Nie samobujcy, człowiek rozsądnego, wystarczy myśleć w czasie jazdy.
Bo braku myślenia nawet turbina nie zastąpi.
>>>>> Nie bardzo wiem o co chodzi z tą "turbodziurą", przy moim stylu jazdy
>>>>> wcale jej nie odczuwam. Przykład, w jakim przydaje mi się
>>>>> turbodoladowanie - jadę 100ką na 5tce, 2500 obrotów i chcę wyprzedzać,
>>>>> wciskam gaz samochód przyspiesza bez żadnego zastanawiania, i to wręcz
>>>>> wyrywa do przodu bez żadnej dziury w obrotach. Gdy kupowałem
>>>>> dieselka o
>>>>> pojemności 1.5 litra 90KM a ważącego prawie 1.5 tony to sądziłem że
>>>>> nie
>>>>> da się tym jeździć. A okazało się że z przyspieszaniem na wysokich
>>>>> biegach i elastycznością jest u niego lepiej niż u 2litrowej,
>>>>> benzynowej
>>>>> Vectry.
>>>>
>>>> To nie zależy od stylu jazdy a od silnika.
>>>>
>>>>
>>>> Pozdrawiam
>>>
>>> Pewnie tak - przy turbo w małym benzyniaku inaczej trochę inaczej jazda
>>> by wyglądała. Nawet kiedyś miałem okazję się przejechać Fiatem Uno z
>>> turbodoładowaniem. Tam faktycznie szło wyczuć "dziurę turbo".
>>
>> A widzisz.
>>
>>
>> Pozdrawiam
>
> Nie koniecznie, kiedyś turbina (czasy Fiata Uno Turbo) a turbiny w
> małych benzyniakach teraz, to mogą być dwie różne sprawy.
Fakt, teraz małe benzyniaki mają trzy cylindry i silniczek poniżej
litra. A w starym Uniaku fajnie się z turbo jeździło ale:
Kosztowało za dużo, mało kto to kupił.
Ja wolałem wersje bez turbiny mimo że kolega miał z turbiną
i miałem okazje się przejechać. Jechało się fajnie ale rozsądek
doradził kupno zwykłego.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.15 08:05 Marcin Kiciński
- 30.12.15 11:01 Mateusz Bogusz
- 30.12.15 11:35 z
- 31.12.15 09:33 Trybun
- 31.12.15 09:34 Trybun
- 31.12.15 09:36 Trybun
- 31.12.15 15:24 RadoslawF
- 31.12.15 15:29 RadoslawF
- 31.12.15 17:46 Cavallino
- 01.01.16 10:19 Shrek
- 02.01.16 13:42 Trybun
- 02.01.16 13:44 Trybun
- 02.01.16 13:45 Trybun
- 02.01.16 15:22 RadoslawF
- 02.01.16 15:33 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=