-
Data: 2015-12-31 09:36:32
Temat: Re: Nowe (tipko)
Od: Trybun <c...@r...cb> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-12-29 o 22:52, RadoslawF pisze:
>
>> Jak prawie niczego w życiu - nie jestem, przecież to nie moja teza.
>> Piszę tylko o czym się dowiedziałem od innych, m.in. tygodnikowi Auto
>> Bild.
>>
>> A tak, 1.5 litrowy, 3cylindrowy diesel (CR!) spalił mi na ostatnim
>> przebiegu 7litrów ON. Przed (chyba) 30laty Opel Rekord 2.2litra,
>> zadowalał się 5litrami ON... ekologia jak chol*ra..
>
> Ale producentowi w laboratorium spalił trzy z groszami i dzięki
> temu jest "ekologiczny".
Fakt, moje auto wg danych katalogowych spala średnio 4.6 litra ON na
100!... :-D
>
>>>> Mam zupełnie inne zdanie - to właśnie małe silniczki potrzebują
>>>> wspomagania turbiny. Dla przykładu taki Dodge Viper nie potrzebuje
>>>> turbodoładowania bo on ma moment obrotowy odpowiedni przy każdych
>>>> obrotach silnika i na każdym przełożeniu skrzyni biegów.
>>>
>>> A takie mające po półtora, dwa czy trzy litry po co mają turbiny ?
>>
>> Ponieważ bez turbiny nadawały by się do jazdy na parkingu przed
>> marketem. A tak to już ma się namiastkę prawdziwego auta. Oczywiście
>> mowa o tych małych, u takich większych turbina nie musi być brana pod
>> uwagę przy zakupie samochodu.
>
> Nie przesadzaj. Większość jeździ baz turbin i nie narzeka ani nie
> nie zabija się przy wyprzedzaniu. Lubisz maszyny z większa mocą ?
> wolno ci, nie udowadniaj e wszyscy takie chcą lub powinni mieć.
Moc jako taka mnie nieszczenienie interesuje, bardziej interesuje mnie
bezpieczeństwo jakie za jej sprawą osiągam na drodze.
A sceptycyzm czy krytyka turbodoładowań może pochodzić tylko od tych
którzy nie mieli jeszcze okazji się przekonać ile dla kierowcy korzyści
ono przynosi.
>
>>>>>> Taka turbina na pewno skraca żywot każdego silnika. Jednak
>>>>>> użytkownik
>>>>>> nie kupuje wozu z takim silniczkiem do jazdy autostradowej.
>>>>>> Raczej do
>>>>>> codziennego dojazdu do pracy kilkanaście km dziennie. A przy takim
>>>>>> stylu
>>>>>> to motor wytrzyma bez awarii i kilkanaście lat.
>>>>>
>>>>> W naszym biednym kraju większość ma jeden samochód na rodzinę
>>>>> a nie inny do miasta, inny na autostradę a jeszcze inny do rekreacji.
>>>>
>>>> Nowe Tipo z silnikiem 1.4 i turbodoładowaniem zmieniłby ten wehikuł w
>>>> auto uniwersalne, którym również bez obawy można by wyjechać na trasę
>>>> pozamiejską.
>>>
>>> Ja tam wyjechał bym bez obawy taki 1.4 bez turbiny w taką trasę.
>>
>> Cecha samobójcy, z tego co wiem, oni także nie czują strachu..;-)
>
> Nie samobujcy, człowiek rozsądnego, wystarczy myśleć w czasie jazdy.
> Bo braku myślenia nawet turbina nie zastąpi.
Tu już zupełnie się nie zgadzam. Starzy doświadczeni kierowcy w gdzieś
jakichś 90% nie kierują się na drodze myśleniem a instynktem,
wyuczonymi/wypracowanymi latami wzorcami zachowań. Myślenie to stanowczo
za powolny tok postępowania, na drodze często nie ma czasu na
zastanawianie się.
>
>>>>>> Nie bardzo wiem o co chodzi z tą "turbodziurą", przy moim stylu
>>>>>> jazdy
>>>>>> wcale jej nie odczuwam. Przykład, w jakim przydaje mi się
>>>>>> turbodoladowanie - jadę 100ką na 5tce, 2500 obrotów i chcę
>>>>>> wyprzedzać,
>>>>>> wciskam gaz samochód przyspiesza bez żadnego zastanawiania, i to
>>>>>> wręcz
>>>>>> wyrywa do przodu bez żadnej dziury w obrotach. Gdy kupowałem
>>>>>> dieselka o
>>>>>> pojemności 1.5 litra 90KM a ważącego prawie 1.5 tony to sądziłem że
>>>>>> nie
>>>>>> da się tym jeździć. A okazało się że z przyspieszaniem na wysokich
>>>>>> biegach i elastycznością jest u niego lepiej niż u 2litrowej,
>>>>>> benzynowej
>>>>>> Vectry.
>>>>>
>>>>> To nie zależy od stylu jazdy a od silnika.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Pozdrawiam
>>>>
>>>> Pewnie tak - przy turbo w małym benzyniaku inaczej trochę inaczej
>>>> jazda
>>>> by wyglądała. Nawet kiedyś miałem okazję się przejechać Fiatem Uno z
>>>> turbodoładowaniem. Tam faktycznie szło wyczuć "dziurę turbo".
>>>
>>> A widzisz.
>>>
>>>
>>> Pozdrawiam
>>
>> Nie koniecznie, kiedyś turbina (czasy Fiata Uno Turbo) a turbiny w
>> małych benzyniakach teraz, to mogą być dwie różne sprawy.
>
> Fakt, teraz małe benzyniaki mają trzy cylindry i silniczek poniżej
> litra. A w starym Uniaku fajnie się z turbo jeździło ale:
> Kosztowało za dużo, mało kto to kupił.
> Ja wolałem wersje bez turbiny mimo że kolega miał z turbiną
> i miałem okazje się przejechać. Jechało się fajnie ale rozsądek
> doradził kupno zwykłego.
>
>
> Pozdrawiam
Dzisiaj natomiast nie ma szczególnych przeciwwskazań do rozpatrzenia
zakupu auta wyposażonego w turbinę. Bo zarówno wcześniej jak i teraz
zakup auta to głównie zagadnienie cenowe, a turbina dzisiaj nie podnosi
znacząco ceny pojazdu.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.15 15:24 RadoslawF
- 31.12.15 15:29 RadoslawF
- 31.12.15 17:46 Cavallino
- 01.01.16 10:19 Shrek
- 02.01.16 13:42 Trybun
- 02.01.16 13:44 Trybun
- 02.01.16 13:45 Trybun
- 02.01.16 15:22 RadoslawF
- 02.01.16 15:33 RadoslawF
- 02.01.16 16:59 Cavallino
- 04.01.16 16:27 k...@g...com
- 04.01.16 18:51 RadoslawF
- 05.01.16 12:51 Trybun
- 05.01.16 12:52 Trybun
- 05.01.16 12:53 Trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=