-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe opony, a oś
Date: Fri, 08 Apr 2011 21:40:03 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 25
Message-ID: <innoam$2fq$1@inews.gazeta.pl>
References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inej8d$sf8$1@news.onet.pl>
<info83$gj5$1@inews.gazeta.pl>
<e...@p...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 77-253-94-141.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1302291606 2554 77.253.94.141 (8 Apr 2011 19:40:06 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Apr 2011 19:40:06 +0000 (UTC)
X-User: futrzak1966
In-Reply-To: <e...@p...googlegroups.com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361235
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-04-08 20:49, JAM pisze:
> On Apr 5, 2:49 pm, "Kuba \(aka cita\)"<y...@w...pl> wrote:
>> Użytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomościnews:inej8d$sf8$1@news.onet.pl...
>>
>> Głównie chodzi o to, ze z przodu auta masz strefy zgniotu, poduszki itd.
>> Jesli więc wylecisz przodem to wszystkie te systemy bedą Cie próbowały
>> chronić. Jak wylecisz tyłem/bokiem to nie ma za wiele systemów ochrony.
>
> To nie o to chodzi. Samochod musi byc odrobine podsterowny. Inaczej
> jest dynamicznie niestabilny. Zalozenie nowych opon na przod powoduje,
> ze kat uslizgu tylnych kol jest wiekszy niz przednich w porownaniu do
> tego co zakladal producent w zwiazku z czym samochod staje sie mniej
> podsterowny lub nawet nadsterowny. Nadsterowny samochod ma predkosc
> krytyczna powyzej ktorej jest kompletnie niestabilny i niebezpieczny
> dla przcietnego kierowcy. Takie samochody sa wprawdzie bardoz szybkie
> w czasach reakcji i dobrze wchodza w zakrety, ale kierowca moze miec
> klopoty z utzymaniem takiego pojazdu na prostej powyzej pewnych
> predkosci jazdy. Zalozenie nowych opon na tyl powoduje zjawisko
> odwrotne. Pojazd staje sie bardziej podsterowny w porownaniu do tego
> co zalozyl producent. Powoduje to, ze zwiekszenie stabilnosci pojazdu
> kosztem zwiekszenia czasu reakcji podwozia co generalnie jest sporo
> bezpieczniejsze dla normalnego uzytkownika choc traci sie na dynamice
> podwozia.
Bardzo ładnie to wytłumaczyłeś.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.11 21:51 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 09.04.11 05:46 JAM
- 09.04.11 10:00 Tomasz Pyra
- 09.04.11 12:11 Robert Rędziak
- 09.04.11 19:33 Artur Maśląg
- 09.04.11 19:58 JAM
- 09.04.11 21:17 J.F.
- 09.04.11 22:43 Tomasz Pyra
- 09.04.11 23:56 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 10.04.11 00:49 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 10.04.11 03:06 JAM
- 12.04.11 06:37 Filip KK
- 12.04.11 06:51 Filip KK
- 12.04.11 06:54 Filip KK
- 12.04.11 06:55 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=