eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a oś › Re: Nowe opony, a oś
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a oś
    Date: Fri, 08 Apr 2011 21:40:03 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 25
    Message-ID: <innoam$2fq$1@inews.gazeta.pl>
    References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inej8d$sf8$1@news.onet.pl>
    <info83$gj5$1@inews.gazeta.pl>
    <e...@p...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-94-141.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1302291606 2554 77.253.94.141 (8 Apr 2011 19:40:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Apr 2011 19:40:06 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <e...@p...googlegroups.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361235
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-04-08 20:49, JAM pisze:
    > On Apr 5, 2:49 pm, "Kuba \(aka cita\)"<y...@w...pl> wrote:
    >> Użytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:inej8d$sf8$1@news.onet.pl...
    >>
    >> Głównie chodzi o to, ze z przodu auta masz strefy zgniotu, poduszki itd.
    >> Jesli więc wylecisz przodem to wszystkie te systemy bedą Cie próbowały
    >> chronić. Jak wylecisz tyłem/bokiem to nie ma za wiele systemów ochrony.
    >
    > To nie o to chodzi. Samochod musi byc odrobine podsterowny. Inaczej
    > jest dynamicznie niestabilny. Zalozenie nowych opon na przod powoduje,
    > ze kat uslizgu tylnych kol jest wiekszy niz przednich w porownaniu do
    > tego co zakladal producent w zwiazku z czym samochod staje sie mniej
    > podsterowny lub nawet nadsterowny. Nadsterowny samochod ma predkosc
    > krytyczna powyzej ktorej jest kompletnie niestabilny i niebezpieczny
    > dla przcietnego kierowcy. Takie samochody sa wprawdzie bardoz szybkie
    > w czasach reakcji i dobrze wchodza w zakrety, ale kierowca moze miec
    > klopoty z utzymaniem takiego pojazdu na prostej powyzej pewnych
    > predkosci jazdy. Zalozenie nowych opon na tyl powoduje zjawisko
    > odwrotne. Pojazd staje sie bardziej podsterowny w porownaniu do tego
    > co zalozyl producent. Powoduje to, ze zwiekszenie stabilnosci pojazdu
    > kosztem zwiekszenia czasu reakcji podwozia co generalnie jest sporo
    > bezpieczniejsze dla normalnego uzytkownika choc traci sie na dynamice
    > podwozia.

    Bardzo ładnie to wytłumaczyłeś.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: