-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: AL <a...@s...tam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe opony, a oś
Date: Tue, 05 Apr 2011 18:30:32 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 72
Message-ID: <infg37$iju$1@inews.gazeta.pl>
References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl>
<4d9b18c0$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
<inf67c$i4p$1@inews.gazeta.pl>
<4d9b2fe3$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
<infdt3$bhm$1@inews.gazeta.pl>
<4d9b3f71$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83-238-171-74.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1302021031 19070 83.238.171.74 (5 Apr 2011 16:30:31 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Apr 2011 16:30:31 +0000 (UTC)
X-User: alstd2
In-Reply-To: <4d9b3f71$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2360459
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-04-05 18:12, to pisze:
> begin AL
>
>> <cytat>
>
> Cytuj zdrów, fakty są jakie są. Pięcioletnia opona będzie zdecydowanie
> gorsza na deszczu i to pokazują nawet Twoje ulubione testy z Auto Świata
> (w tym wypadku akurat można im wierzyć, bo sprawdzenie drogi hamowania to
> nie jest wielka filozofia).
nie czytam AutoSwiata - nawet nie pamietam kiedy mialem to w rece.
Z gumami mam kontakt zawodowo - i bynajmniej nie sa to opony.
Odpowiadając tu, kieruje sie tym co doświadczyłem i widziałem na oczy.
Ale nie mam zamiaru przekonywac nikogo, że 'lepsze jest lepsze'.
>
>> Dodatkowo zauwaz, ze aquaplaning bedzie bardziej niebezpieczny na
>> tylnych kolach - podczas hamowania dod. odciazonych.
>> http://www.opony.com.pl/artykul/technika-jazdy-w-zak
recie/?id=927
>
> Jak ktoś nie umie zahamować w zakręcie z ABS-em tak, żeby go nie
> zarzuciło, to może niech lepiej w ogóle nie jeździ autem. Ja tam wolę
> mieć przyczepną oś kierowaną (a w FWD dodatkowo napędzaną).
>
>> <cyat>
>> Michelin zaleca ograniczenie ryzyka dzięki montowaniu nowych lub mniej
>> zużytych opon na tylnej osi, aby:
>> - zwiększyć bezpieczeństwo na zakrętach. - zwiększyć bezpieczeństwo
>> hamowania.</cytat>
>
> Nic dziwnego, że zaleca, bo w ten sposób szybciej zmieni się opony. A
> Michelin je sprzedaje. Najbardziej sensowne zalecenie to przekładać co
> sezon bardziej zużyte opony na oś napędzaną. Dzięki temu cały czas mamy
> praktycznie tak samo zużyte opony na obu osiach (no chyba, że ktoś robi
> 100 tys. km rocznie). Auto prowadzi się neutralnie, a opony starczą na
> dłużej.
>
popatrz na to odwrotnie:
- firmie powinno zalezec by miec jak najwiecej _żywych_ klientów, bo
taki kupi nowa oponę (a ten co sie rozbił i zabił już nie) ;)
>>>> czlowieku przejdz sie na jakis kurs doszkalajacy technike jazdy.
>>>> Proponuje ADAC jesli watpisz w rodzime szkoly.
>>>
>>> Wsiądź może w samochód i pokonaj kilka zakrętów, zamiast wczytywać się
>>> w jakiś głupawe testy. Ten polski widziałem i nie chce mi się nawet
>>> komentować tych bzdetów.
>>>
>> ja doswiadczylem tego, a Ty?
>
> Lekkich poślizgów nadsterownych doświadczyłem tysiące razy. Jeśli ma się
> właściwie ustawiony fotel to "czuć" je wcześniej niż "widać". I wystarczy
> lekka kontra żeby go zlikwidować.
jak cie tyl wyprzedzi - to zadna kontra juz nie pomoze.
Warunek: nie doprowadzic do niekontrolowanego poslizgu tylu.
> Po za tym w aucie FWD ew. nadsterowność
> w zakręcie można korygować gazem.
>
wiec po czesci udalo Ci sie odpowiedziec na pierwsze zadane wczesniej
pytanie :).
--
pozdr
Adam (AL)
TG
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.11 18:35 Waldek Godel
- 05.04.11 19:12 J.F.
- 05.04.11 19:53 Tom N
- 05.04.11 20:49 Kuba \(aka cita\)
- 05.04.11 21:13 Adam Płaszczyca
- 05.04.11 21:24 J.F.
- 05.04.11 22:13 Adam Płaszczyca
- 05.04.11 22:14 Adam Płaszczyca
- 06.04.11 01:28 AL
- 06.04.11 01:34 Michał
- 06.04.11 06:40 Tom N
- 06.04.11 10:52 Sebastian Kaliszewski
- 06.04.11 13:38 Sebastian Kaliszewski
- 06.04.11 13:41 Sebastian Kaliszewski
- 06.04.11 13:32 Waldek Godel
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- 2024-12-23 Przedłużacz USB-C działa w połowie
- 2024-12-24 Cicha noc...
- 2024-12-24 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-12-23 Opole => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Ka
- 2024-12-23 Łódź => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)
- 2024-12-23 Kraków => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-23 Poseł Ryszard Petru w Biedronce
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=