-
Data: 2011-04-05 18:30:32
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-04-05 18:12, to pisze:
> begin AL
>
>> <cytat>
>
> Cytuj zdrów, fakty są jakie są. Pięcioletnia opona będzie zdecydowanie
> gorsza na deszczu i to pokazują nawet Twoje ulubione testy z Auto Świata
> (w tym wypadku akurat można im wierzyć, bo sprawdzenie drogi hamowania to
> nie jest wielka filozofia).
nie czytam AutoSwiata - nawet nie pamietam kiedy mialem to w rece.
Z gumami mam kontakt zawodowo - i bynajmniej nie sa to opony.
Odpowiadając tu, kieruje sie tym co doświadczyłem i widziałem na oczy.
Ale nie mam zamiaru przekonywac nikogo, że 'lepsze jest lepsze'.
>
>> Dodatkowo zauwaz, ze aquaplaning bedzie bardziej niebezpieczny na
>> tylnych kolach - podczas hamowania dod. odciazonych.
>> http://www.opony.com.pl/artykul/technika-jazdy-w-zak
recie/?id=927
>
> Jak ktoś nie umie zahamować w zakręcie z ABS-em tak, żeby go nie
> zarzuciło, to może niech lepiej w ogóle nie jeździ autem. Ja tam wolę
> mieć przyczepną oś kierowaną (a w FWD dodatkowo napędzaną).
>
>> <cyat>
>> Michelin zaleca ograniczenie ryzyka dzięki montowaniu nowych lub mniej
>> zużytych opon na tylnej osi, aby:
>> - zwiększyć bezpieczeństwo na zakrętach. - zwiększyć bezpieczeństwo
>> hamowania.</cytat>
>
> Nic dziwnego, że zaleca, bo w ten sposób szybciej zmieni się opony. A
> Michelin je sprzedaje. Najbardziej sensowne zalecenie to przekładać co
> sezon bardziej zużyte opony na oś napędzaną. Dzięki temu cały czas mamy
> praktycznie tak samo zużyte opony na obu osiach (no chyba, że ktoś robi
> 100 tys. km rocznie). Auto prowadzi się neutralnie, a opony starczą na
> dłużej.
>
popatrz na to odwrotnie:
- firmie powinno zalezec by miec jak najwiecej _żywych_ klientów, bo
taki kupi nowa oponę (a ten co sie rozbił i zabił już nie) ;)
>>>> czlowieku przejdz sie na jakis kurs doszkalajacy technike jazdy.
>>>> Proponuje ADAC jesli watpisz w rodzime szkoly.
>>>
>>> Wsiądź może w samochód i pokonaj kilka zakrętów, zamiast wczytywać się
>>> w jakiś głupawe testy. Ten polski widziałem i nie chce mi się nawet
>>> komentować tych bzdetów.
>>>
>> ja doswiadczylem tego, a Ty?
>
> Lekkich poślizgów nadsterownych doświadczyłem tysiące razy. Jeśli ma się
> właściwie ustawiony fotel to "czuć" je wcześniej niż "widać". I wystarczy
> lekka kontra żeby go zlikwidować.
jak cie tyl wyprzedzi - to zadna kontra juz nie pomoze.
Warunek: nie doprowadzic do niekontrolowanego poslizgu tylu.
> Po za tym w aucie FWD ew. nadsterowność
> w zakręcie można korygować gazem.
>
wiec po czesci udalo Ci sie odpowiedziec na pierwsze zadane wczesniej
pytanie :).
--
pozdr
Adam (AL)
TG
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.11 18:35 Waldek Godel
- 05.04.11 19:12 J.F.
- 05.04.11 19:53 Tom N
- 05.04.11 20:49 Kuba \(aka cita\)
- 05.04.11 21:13 Adam Płaszczyca
- 05.04.11 21:24 J.F.
- 05.04.11 22:13 Adam Płaszczyca
- 05.04.11 22:14 Adam Płaszczyca
- 06.04.11 01:28 AL
- 06.04.11 01:34 Michał
- 06.04.11 06:40 Tom N
- 06.04.11 10:52 Sebastian Kaliszewski
- 06.04.11 13:38 Sebastian Kaliszewski
- 06.04.11 13:41 Sebastian Kaliszewski
- 06.04.11 13:32 Waldek Godel
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=