eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Data: 2011-04-06 10:52:29
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Waldek Godel wrote:
    > Dnia Tue, 05 Apr 2011 13:05:03 +0200, AL napisał(a):
    >
    >> ale okreslenie 'lzejszy tyl' nie odnosi sie, ze masy fizycznie sie
    >> przemieszczaja i zmienia sie jego bezwladnosc :).
    >> Chodzi o to, ze zmniejsza sie nacisk tylnych kol na podloze (obrazowo:
    >> podnosi sie 'dupka' auta) a wiec zwieksza sie tendencja do jego
    >> niestabilnosci - zwlaszcza jadac nie po luku (w wielkim skrócie).
    >
    > skup się - skoro masa jest tak rozłożona, że nacisk na jedną oś jest
    > mniejszy, to w zakręcie będą również mniejsze siły boczne, bo sam
    > powiedziałeś, że masa się nie przemieszcza.

    ROTFL!

    Skorzystaj z własnej rady i właśnie, skup się.


    >
    > A nawet już jak sytuacja jest tak zła, że któraś z osi wpadnie w poślizg,
    > to ja chyba jednak wolę, żeby to była oś tylna. Tam przynajmniej jest cień
    > szansy (choćby najmniejszy) na opanowanie auta. Jak poleci przód, to już za
    > dużo nie zrobisz - ani sterować, ani hamować, ani dodać gazu (przy przednim
    > napędzie)

    Tyle, że:
    a) przód pójdzie później (przy większym bocznym przeciążeniu)
    b) "zwykły kierowca" przód wyczuwa lepiej i ma szanse się zorientować gdy
    dopiero zaczyna uciekać
    c) w rękach "zwykłego kierowcy" samochód, przynjamniej początkowo, dalej
    idzie po łuku i mniej-więcej do przodu tyle, że nie tak ciasno jak "zwykły
    kierowca" chciał. Może się zmieści, a jak nie to ma większe szanse
    przywalić przodem. Ale i tak lepiej niż kręcenie piruetów po torze
    zbliżonym do prostej.
    d) odruchy "zwykłego kierowcy" są lepsze w przypadku ucieczki przodu niż tyłu.

    Ja wiem, że na tej grupie są sami mistrzowie lepsi od Kubicy i Hołowczyca,
    a nie "zwykli kierowcy" -- ale widziałem jak taki zwykły kierowca, za to
    przekonany o swych nadzwyczajnych umiejętnościach (akurat był to pasiasty
    mistrz kierownicy w pełnoletniej beemwicy) po ucieczce tyłu (klasycznie:
    wystraszył się czegoś w lusterku podczas slalomu między innymi
    samochodami, gwałtownie odbił i podcięło mu tył) wykręcił przede mną
    pięknego pirueta zakończonego skrobaniem kolejno tyłu, boku i przodu o
    płotek na pasie zieleni.

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: