-
Data: 2011-04-06 10:52:29
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Waldek Godel wrote:
> Dnia Tue, 05 Apr 2011 13:05:03 +0200, AL napisał(a):
>
>> ale okreslenie 'lzejszy tyl' nie odnosi sie, ze masy fizycznie sie
>> przemieszczaja i zmienia sie jego bezwladnosc :).
>> Chodzi o to, ze zmniejsza sie nacisk tylnych kol na podloze (obrazowo:
>> podnosi sie 'dupka' auta) a wiec zwieksza sie tendencja do jego
>> niestabilnosci - zwlaszcza jadac nie po luku (w wielkim skrócie).
>
> skup się - skoro masa jest tak rozłożona, że nacisk na jedną oś jest
> mniejszy, to w zakręcie będą również mniejsze siły boczne, bo sam
> powiedziałeś, że masa się nie przemieszcza.
ROTFL!
Skorzystaj z własnej rady i właśnie, skup się.
>
> A nawet już jak sytuacja jest tak zła, że któraś z osi wpadnie w poślizg,
> to ja chyba jednak wolę, żeby to była oś tylna. Tam przynajmniej jest cień
> szansy (choćby najmniejszy) na opanowanie auta. Jak poleci przód, to już za
> dużo nie zrobisz - ani sterować, ani hamować, ani dodać gazu (przy przednim
> napędzie)
Tyle, że:
a) przód pójdzie później (przy większym bocznym przeciążeniu)
b) "zwykły kierowca" przód wyczuwa lepiej i ma szanse się zorientować gdy
dopiero zaczyna uciekać
c) w rękach "zwykłego kierowcy" samochód, przynjamniej początkowo, dalej
idzie po łuku i mniej-więcej do przodu tyle, że nie tak ciasno jak "zwykły
kierowca" chciał. Może się zmieści, a jak nie to ma większe szanse
przywalić przodem. Ale i tak lepiej niż kręcenie piruetów po torze
zbliżonym do prostej.
d) odruchy "zwykłego kierowcy" są lepsze w przypadku ucieczki przodu niż tyłu.
Ja wiem, że na tej grupie są sami mistrzowie lepsi od Kubicy i Hołowczyca,
a nie "zwykli kierowcy" -- ale widziałem jak taki zwykły kierowca, za to
przekonany o swych nadzwyczajnych umiejętnościach (akurat był to pasiasty
mistrz kierownicy w pełnoletniej beemwicy) po ucieczce tyłu (klasycznie:
wystraszył się czegoś w lusterku podczas slalomu między innymi
samochodami, gwałtownie odbił i podcięło mu tył) wykręcił przede mną
pięknego pirueta zakończonego skrobaniem kolejno tyłu, boku i przodu o
płotek na pasie zieleni.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.11 13:38 Sebastian Kaliszewski
- 06.04.11 13:41 Sebastian Kaliszewski
- 06.04.11 13:32 Waldek Godel
- 06.04.11 13:34 Waldek Godel
- 06.04.11 14:21 Mirek Ptak
- 06.04.11 14:31 Irokez
- 06.04.11 14:34 Waldek Godel
- 06.04.11 14:43 Kamil
- 06.04.11 15:02 Irokez
- 06.04.11 15:16 tom
- 06.04.11 15:25 Kamil
- 06.04.11 16:06 Mirek Ptak
- 06.04.11 18:19 Irokez
- 06.04.11 20:25 niusy.pl
- 06.04.11 20:54 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody