eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.prz.edu.pl!lublin.pl!uw.edu.pl!new
    sgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!news2.euro.net!209.197.12.246.MISMATCH
    !nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: Nowe opony, a oś
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <4d9b18c0$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    <inf67c$i4p$1@inews.gazeta.pl>
    <4d9b2fe3$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
    <infdt3$bhm$1@inews.gazeta.pl>
    X-No-Archive: Yes
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 05 Apr 2011 16:12:34 GMT
    Lines: 47
    Message-ID: <4d9b3f71$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
    X-Trace: 1302019954 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2450 80.52.166.102:46405
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2360454
    [ ukryj nagłówki ]

    begin AL

    > <cytat>

    Cytuj zdrów, fakty są jakie są. Pięcioletnia opona będzie zdecydowanie
    gorsza na deszczu i to pokazują nawet Twoje ulubione testy z Auto Świata
    (w tym wypadku akurat można im wierzyć, bo sprawdzenie drogi hamowania to
    nie jest wielka filozofia).

    > Dodatkowo zauwaz, ze aquaplaning bedzie bardziej niebezpieczny na
    > tylnych kolach - podczas hamowania dod. odciazonych.
    > http://www.opony.com.pl/artykul/technika-jazdy-w-zak
    recie/?id=927

    Jak ktoś nie umie zahamować w zakręcie z ABS-em tak, żeby go nie
    zarzuciło, to może niech lepiej w ogóle nie jeździ autem. Ja tam wolę
    mieć przyczepną oś kierowaną (a w FWD dodatkowo napędzaną).

    > <cyat>
    > Michelin zaleca ograniczenie ryzyka dzięki montowaniu nowych lub mniej
    > zużytych opon na tylnej osi, aby:
    > - zwiększyć bezpieczeństwo na zakrętach. - zwiększyć bezpieczeństwo
    > hamowania. </cytat>

    Nic dziwnego, że zaleca, bo w ten sposób szybciej zmieni się opony. A
    Michelin je sprzedaje. Najbardziej sensowne zalecenie to przekładać co
    sezon bardziej zużyte opony na oś napędzaną. Dzięki temu cały czas mamy
    praktycznie tak samo zużyte opony na obu osiach (no chyba, że ktoś robi
    100 tys. km rocznie). Auto prowadzi się neutralnie, a opony starczą na
    dłużej.

    >>> czlowieku przejdz sie na jakis kurs doszkalajacy technike jazdy.
    >>> Proponuje ADAC jesli watpisz w rodzime szkoly.
    >>
    >> Wsiądź może w samochód i pokonaj kilka zakrętów, zamiast wczytywać się
    >> w jakiś głupawe testy. Ten polski widziałem i nie chce mi się nawet
    >> komentować tych bzdetów.
    >>
    > ja doswiadczylem tego, a Ty?

    Lekkich poślizgów nadsterownych doświadczyłem tysiące razy. Jeśli ma się
    właściwie ustawiony fotel to "czuć" je wcześniej niż "widać". I wystarczy
    lekka kontra żeby go zlikwidować. Po za tym w aucie FWD ew. nadsterowność
    w zakręcie można korygować gazem.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: