-
Data: 2011-04-05 18:12:34
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]begin AL
> <cytat>
Cytuj zdrów, fakty są jakie są. Pięcioletnia opona będzie zdecydowanie
gorsza na deszczu i to pokazują nawet Twoje ulubione testy z Auto Świata
(w tym wypadku akurat można im wierzyć, bo sprawdzenie drogi hamowania to
nie jest wielka filozofia).
> Dodatkowo zauwaz, ze aquaplaning bedzie bardziej niebezpieczny na
> tylnych kolach - podczas hamowania dod. odciazonych.
> http://www.opony.com.pl/artykul/technika-jazdy-w-zak
recie/?id=927
Jak ktoś nie umie zahamować w zakręcie z ABS-em tak, żeby go nie
zarzuciło, to może niech lepiej w ogóle nie jeździ autem. Ja tam wolę
mieć przyczepną oś kierowaną (a w FWD dodatkowo napędzaną).
> <cyat>
> Michelin zaleca ograniczenie ryzyka dzięki montowaniu nowych lub mniej
> zużytych opon na tylnej osi, aby:
> - zwiększyć bezpieczeństwo na zakrętach. - zwiększyć bezpieczeństwo
> hamowania. </cytat>
Nic dziwnego, że zaleca, bo w ten sposób szybciej zmieni się opony. A
Michelin je sprzedaje. Najbardziej sensowne zalecenie to przekładać co
sezon bardziej zużyte opony na oś napędzaną. Dzięki temu cały czas mamy
praktycznie tak samo zużyte opony na obu osiach (no chyba, że ktoś robi
100 tys. km rocznie). Auto prowadzi się neutralnie, a opony starczą na
dłużej.
>>> czlowieku przejdz sie na jakis kurs doszkalajacy technike jazdy.
>>> Proponuje ADAC jesli watpisz w rodzime szkoly.
>>
>> Wsiądź może w samochód i pokonaj kilka zakrętów, zamiast wczytywać się
>> w jakiś głupawe testy. Ten polski widziałem i nie chce mi się nawet
>> komentować tych bzdetów.
>>
> ja doswiadczylem tego, a Ty?
Lekkich poślizgów nadsterownych doświadczyłem tysiące razy. Jeśli ma się
właściwie ustawiony fotel to "czuć" je wcześniej niż "widać". I wystarczy
lekka kontra żeby go zlikwidować. Po za tym w aucie FWD ew. nadsterowność
w zakręcie można korygować gazem.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.11 18:19 Irokez
- 05.04.11 18:23 Irokez
- 05.04.11 18:30 AL
- 05.04.11 18:35 Waldek Godel
- 05.04.11 19:12 J.F.
- 05.04.11 19:53 Tom N
- 05.04.11 20:49 Kuba \(aka cita\)
- 05.04.11 21:13 Adam Płaszczyca
- 05.04.11 21:24 J.F.
- 05.04.11 22:13 Adam Płaszczyca
- 05.04.11 22:14 Adam Płaszczyca
- 06.04.11 01:28 AL
- 06.04.11 01:34 Michał
- 06.04.11 06:40 Tom N
- 06.04.11 10:52 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=