-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "HF5BS" <h...@j...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Nowe liczniki radiowe....
Date: Wed, 22 Jun 2016 13:24:25 +0200
Organization: Stowarzyszenie Przeżuwaczy Szmat
Lines: 74
Message-ID: <nkdsh4$u8v$1@node2.news.atman.pl>
References: <a...@n...neostrada.pl>
<5763dfca$0$12551$65785112@news.neostrada.pl>
<57668a6a$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
<nk68vi$q66$1@node1.news.atman.pl> <nk6j8c$1svj$2@gioia.aioe.org>
<10mkasmylfj4g.wd4zk2eoyd90$.dlg@40tude.net>
<nk7hvm$6v3$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<nk8p4r$fgg$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<nk9iep$mq9$1@node2.news.atman.pl>
<576858e3$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
<nkbauv$cft$1@node2.news.atman.pl>
<576a5c73$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "HF5BS" <h...@j...pl>
NNTP-Posting-Host: 89-77-162-82.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1466594660 31007 89.77.162.82 (22 Jun 2016 11:24:20 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Jun 2016 11:24:20 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 160622-1, 2016-06-22), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:701605
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:576a5c73$0$640$65785112@news.neostrada.pl...
> Ale przeciez pisza na fakturze termin platnosci :-)
Właśnie nie bardzo. Jest, owszem, data na piśmie...
> No dobra, moze byc jeszcze jak kiedys w TP - faktura wystawiona powiedzmy
> 7-go, do skrzynki dochodzi 20 ... no ale termin platnosci 30-go ...
Ano... i nie ma konkretnie podane "zapłać do". Owszem, na fakturze jest, bo
tego chyba wymaga prawo. Ale na upomnieniu już nie ma. I o to mi właśnie
chodzi, że sobie mogą to upomnienie "antydatować", że jak przyjdzie do
klienta, to już niema de facto nakrzyczanego "zapłać w ciągu 2 tygodni", bo
oni sobie te dwa tygodnie liczą nie od otrzymania poleconego przez klienta,
nieważne, że na zwrotce jest pisana data, kiedy klient otrzymał, lecz od
daty na piśmie, nieważne, jak długo przeleżał list z tym upomnieniem na
sortowni. Dla mnie data otrzymania pisana na zwrotce jest rozstrzygająca,
ile czasu dają klientowi jeszcze, zanim wyłączą. Ale oni sobie opierają się
o datę, którą sami na piśmie podali (np. "Warszawa, 30 lutego 2153r."), do
tego nie podają konkretnego terminu do kiedy... I mogą klienta urządzić tak,
ze ten tylko zakwiczy, bo może zapomniał w nawale innych spraw, ale kasy nie
zdąży uzbierać w 3 dni, natomiast w przepisowe 14 już tak. Zdarzyło się, że
listonosz pochrzanił sprawę i wrzucił list do skrzynki, obowiązku chodzenia
do skrzynki nie ma, a ta nie po drodze akurat, zwłaszcza, że to polecony, a
dyspozycji nie było. List wyjęto ze skrzynki ostatniego dnia wyznaczonego
terminu...
Ja nie twierdzę, żem święty, bo wcale nie. Mam swoje wady i próbuję z nimi
walczyć. Jednakże, jeśli od daty na zwrotce mam 2 dni, to uznaję to za
traktowanie klienta jak blokers starszą babcię, do której mówi "ty kurwo".
Myslę, że to powinno być jasno uregulowane w przepisach tak, że - wyznaczany
jest DWUKROTNIE, a nie jednokrotnie jak teraz, dodatkowy termin zapłaty,
oczywiście, rekompensując to prądowni, można w razie przekroczenia
pierwszego terminu, dodać drobną opłatę dodatkową, albo zwiększyć odsetki od
tego dnia, następnie DRUGIE wezwanie z wyznaczonym kolejnym terminem, w
sposób następujący:
Podawany jest na piśmie konkretny termin do zapłaty. Klient pismo otrzymuje
konkretnego dnia. I teraz algorytm jest taki, że termin upływa wyznaczonego
w piśmie dnia, jednakże, jeśli klient otrzymał to pismo w terminie, gdy do
wyznaczonego dnia jest mniej, niż dwa tygodnie, to wyznaczony (ustawowo)
termin wydłuża się automatycznie do pełnych 2 tygodni, jeśli wyznaczony
dzień jest wolny od pracy, to tak, jak z podatkami, termin kończy się
najbliższego dnia roboczego PO dniu wolnym. Czyli, co jest dla klienta
korzystniejsze, to przeważa. Dodatkowo, operator w każdym upomnieniu ma
obowiązek jawnie poinformować klienta o tym, co mu w tej sprawie
przysługuje. A wyłączenie prądu NASTĘPNEGO dnia od ostatniego dnia
wyznaczonego dodatkowo terminu, przy czym, jeśli klient wyrazi gotowość
natychmiastowej zapłaty i dokona jej na poczcie do godziny (mogą monterzy
pójść na pocztę z klientem, lub do bankomatu, jeśli to blisko, albo umówić
się na poczcie jeśli i ta jest blisko, by klient pokazał im wpłatę - chodzi
o sytuację, gdy są już środki na pokrycie zadłuzenia, ale z jakiegoś powodu
jeszcze tego nie dokonano), albo kartą u monterów (kiedyś przyjmowali gotowę
i nie wyłączali, dziś już nie przyjmują kasy i wyłączają, gdy przychodzą na
wyłączenie).
Teraz druga strona - jak zabezpieczyć operatora przed kombinacjami klienta,
np. nie odbierając poczty - Jeśli nie będzie odbioru w 30 dni (stosowna
informacja na zwrotce z przesyłką, nie może być oderwana), doręczenie uważa
się za skuteczne. Dodatkowo odsetki można by ustalić w maksymalnej
wielkości, także bez opcji korzystniejszej dla klienta, np. nie mógłby w
razie możliwości natychmiastowej płatności (chyba, że kartą na miejscu)
skorzystać z możliwości chwilowego odroczenia "egzekucji". Także obciążenie
dodatkowymi kosztami (ale bez nadmiernej dolegliwości, bo się nigdy nie
wypłaci).
To taki wstępny zarys, aby tak jak dać obu stronom możliwie największe
korzyści, tak możliwie maksymalnie zabezpieczyć każdą ze stron przed
krętactwami drugiej. Szczegóły zostawiam mądrym głowom do dopracowania, ja
nie mam takich zdolności, ale pewne rzeczy widzę. No - i uprościć co się da.
--
Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
(C) Stephen Hawking
(dostępny tu adres email nie jest zarejestrowany w żadnym serwisie,
i JAKIKOLWIEK mailing BEZWZGLĘDNIE zostanie potraktowany jako spam!)
Następne wpisy z tego wątku
- 22.06.16 13:41 J.F.
- 22.06.16 14:17 Jarosław Sokołowski
- 22.06.16 14:22 J.F.
- 22.06.16 14:45 J.F.
- 22.06.16 14:47 J.F.
- 22.06.16 14:54 J.F.
- 22.06.16 15:13 J.F.
- 22.06.16 15:14 Jarosław Sokołowski
- 22.06.16 15:21 Jarosław Sokołowski
- 22.06.16 15:41 Jarosław Sokołowski
- 22.06.16 17:18 J.F.
- 22.06.16 18:28 slawek
- 22.06.16 18:38 slawek
- 22.06.16 18:46 slawek
- 22.06.16 20:13 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-11-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=