  • Data: 2017-01-16 15:24:32
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:
    >Dobowe audytorium coś na poziomie 2,5 miliona. Może większość
    >z nich robi to codziennie przy śniadaniu, więc w 2 miliony na
    >raz uwierzę. Ale to wszyscy, również ci z FM, których jest chyba
    >większość.

    Tak mi sie wydaje, Czy ktos jeszcze w kraju slucha na AM ?
    Dawno nie sluchalem ... a to sie w ogole jeszcze da, przy tej ilosci
    komputerow, monitorow, zasilaczy, telefonow, mikroprocesorow i
    falownikow nawet, a kazde smieci m.in w to pasmo ..

    >Muszą być okresy w ciągu doby, kiedy słuchalność jest
    >na poziomie stu do tysiąca. Czyli kilka kilowatów, by jedna para
    >uszu mogła słuchać. W dziesięciu też uwierze (100 kW na jednego).

    Ale tak chcemy.

    >Polonia może słuchać przez internet.

    Moze, ale patrz na te dyskusje - jakos wielu osobom wygodniej sie
    slucha przez radio :-)

    >Wymieniłem takie co ma AM, na takie z USB i microSD.

    Ale moze miec USB, SD i AM :-)

    >Mnie o co inego chodziło -- o marnowanie, nie o wykorzystanie.

    No, te internety to chyba tez niezle marnuja.
    Nawet zwykly kabelek ethernet z jednej strony dostaje pare V, zeby na
    druga moglo dotrzec ... chyba kilkadziesiat mV przy 100m.
    A switch bierze z gniazdka pare W, i po co - zebys mogl sobie na
    sluchawki ulamek W puscic :-)

    >W dzieciństwie robiłem radia detektorowe z diody germanowej
    >i szpulki od nici (szprycha rowerowa się nie przydawała).
    >Jeszcze nadawane było z Raszyna, miałem blisko. W nocy, gdy
    >było cicho, dało się słuchać bez nakładania słuchawek. Więc
    >sporo tej mocy.

    Ale raczej ulamek wata. Na wspolczesne sluchawki to moze wrecz 1mW by
    wystarczyl.

    >Wszystko jedno ilu słucha -- jeden, czy 38 milionów.

    No sam widzisz ze nie - ten jeden musi jakos zmniejszac sygnal tej
    reszcie, bo inaczej by nam PM wyszlo.

    No coz - zawsze mozna zaproponowac dobra zmiane odpowiedniemu
    ministrowi - zamiast podnosic abonament niech sprzeda zlom z Solca :-)

    J.