  • Data: 2017-01-16 16:22:24
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 16 stycznia 2017 15:44:47 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Pan J.F. napisał:
    >

    > Nie zmniejsza, nie wychodzi.

    > A kto to kupi? Nie chodzi mi o jakieś radykalne zmiany, ale warto
    > sobie uświadomić, że na sam prąd do nadawania Jedynki trzeba rocznie
    > kilka milionów złotych.

    przy ciągłym 1000kW to jest troche ponad cztery miliony przy założeniu 46groszy za
    kWh.
    Firmy maja zazwyczaj upust a taki nadajnik kwalifikuje sie do grupy dużej firmy.

    A nie jestem pewien czy nadawanie AM to ciągły pobór czy fluktuuje. Jesli fluktuuje
    to ten megawat jest maksimum czy średnie...

    Tak czy siak 4mln to nie tak katastrofalnie. A jesli ten megawat to szczytowa moc to
    pewnie średnia jest w okolicy połowy (pi*oko).