  • Data: 2017-01-16 16:38:09
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Juz chyba dawno popsute.
    > A lamp nie ma i coraz drozsze :-)

    Mam jedno na chodzie.

    > Babunia pod lasem nie ma internetu :-)

    Babunia jest krajowa, nie polonijna.

    > Ale mogles. W razie jakiegos zagrozenia moze sie przydac.

    Już nie ma tego argumentu. Większość ludzi po prostu nie jest
    w stanie odbierać transmisji na falach długich.

    > Moze i spadla, ale to chyba glownie z powodu ilosci bitow :-)

    Bo potrzeba nam teraz dużo bitów.

    > CW ... oj .. tym sie dalo na tysiace kilometrow porozumiec
    > za pomoca kilku W.

    Potem przyszli tacy, którzy chcieli lepiej, więc nadawali na
    kilkudziesięciu watach. Wtedy tych pierwszych nie było słychać,
    więc obstalowali sobie nadajnik na kilkaset...

    > Liczymy, ze ma np 5b/s, czy zakladamy ze moze miec 75 czy
    > nawet i z 500 ?
    >
    > Ciekawe ile mocy wymaga taki wspolczesny kabel oceaniczny ...
    > no ale tez tych bitow ma miliony, jesli nie miliardy ...

    Bardzo niewiele wymaga. Stado routerów, które mu wszystko zbiorą
    do kupy, to co innego.

    > Brak danych.

    Otwarte głośniki były zdecydowanie bardziej efektywne.

    > Wspolczesne male sluchawki maja rzedu 100dB ...

    Wtedy robiono duże słuchawki. Jeśli dla odbiorników kryształkowych,
    dbano o sprawność.

    > Musi zmniejszac.
    > Przy parabolicznej antenie sprawa jest w miare jasna - odbiera
    > sygnal ale "zostawia cien".

    Paraboliczna antena na fale długie?!

    > Ale co zrobic przy pretowej ?
    >
    > Osobne zagadnienie, to czy moc odbiera wplywa jakos na nadajnik.

    Na pewno taka antena wpływa na mleczność krów. W gazetach pisali,
    oni tam wiedzą.

    > No to tym bardziej czas na Dobra Zmiane :-)

    Gdy patrzę na dzisiejsze media finansowane z abonamentu, muszę
    stwerdzić, że to akurat nie są najgorzej wydane pieniądze.

    --
    Jarek