  • 41. Data: 2011-09-22 17:06:48
    Temat: Re: Nikon ulega modzie
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-22 10:21, b...@n...pl pisze:

    > Format się zmienia, niestety światło nie chce się zmienić.
    >[...]

    Ale efektywność jego wykorzystania rośnie. 10 lat temu ISO800 było
    bardzo wysoką czułością.
    Pytanie, gdzie leżą granice fizyczne które ograniczą możliwiości
    dalszego podnoszenia czułości...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 42. Data: 2011-09-22 17:07:37
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Żadna tam ślepa droga. I nie utożsamiaj bezlustrowej konstrukcji z
    > "kompaktem" bo jedno nie ma nic wspólnego z drugim.

    Jak na razie, to widze tylko wlasnie takie g... A wszyscy wkolo
    podniecaja sie tym szajsem, jakby to faktycznie byla "lustrzanka bez
    lustra". To nadal kompakt, ktory wczesniej i tak nie mial lustra. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 43. Data: 2011-09-22 17:12:45
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Jakie są te uzasadnienia istnienia lustra? Jeżeli obraz w EVF będzie
    > dorównywał szybkością (a właściwie brakiem widocznego opóźnienia)
    > wizjerowi optycznemu oraz przewyższał go rozdzielczością i wielkością,
    > że o wspomagaczach ręcznego ostrzenia, możliwościach konfigurowania i
    > wyświetlania dowolnej informacji w wizjerze nie wspomnę, to jaki sens
    > jeszcze będzie miało lustro?

    No i sam sobie odpowiedziales... Nadal jest uzasadnienie dla istnienia
    lustra, bo to co napisales na temat wizjerow EVF, to co najwyzej
    przyszlosc i pobozne zyczenia. "Nie ma uzasadnienia", to chyba zwrot
    tyczacy sie terazniejszosci, prawda?
    Tak wiec istnienie lustra, jak najbardziej nadal ma uzasadnienie.
    Nie wspomne o zarciu energii przez taki EVF. Moze dla wycieczkowiczow,
    ktorzy wlaczaja sobie aparacik raz na pol godziny i robia 10 zdjec, to
    moze i nieistotne. Gorzej, kiedy pracujesz non-stop np. 6, 8 albo i 20
    godzin. Wtedy bedziesz sie modlil do lustra i przeklinal EVF. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 44. Data: 2011-09-22 17:22:59
    Od: mt <t...@i...pl>

    marcin.STIG.saldat pisze:

> [...]
    > moze i nieistotne. Gorzej, kiedy pracujesz non-stop np. 6, 8 albo i 20
    > godzin. Wtedy bedziesz sie modlil do lustra i przeklinal EVF. ;)

    No ale mowa była o przyszłości :) Oczywiście, że na dzień dzisiejszy
    lustro ma jeszcze jakieś uzasadnienie, ze względu na ułomność w
    niektórych zastosowaniach wizjerów elektronicznych i sam o tym pisałem w
    innym poście. A energochłonność... jak będą puszki w rozmiarach obecnych
    luster to będą i battery packi do nich, a żarcie prądu nie będzie
    większe niż obecnych ekraników 3 calowych, więc zasilanie to nie będzie
    jakiś problem.

    --
    marcin

  • 45. Data: 2011-09-22 17:49:15
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-22 13:54, Kosu pisze:

    >[...]
    > Wielu użytkowników nie potrzebuje optycznego wizjera. Nawet w segmencie pro.
    >[...]

    Sądząc po poziomie wielu zdjęć prezentowanych w Internecie, to wielu
    użytkowników nie potrzebuje jakiegokolwiek wizjera - wystarczy im sam
    spust migawki i gniazdo do zrzucania zawartości karty na komputer:-(

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 46. Data: 2011-09-22 17:52:59
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-22 14:59, mt pisze:

> [...]
    > do zarejestrowania przez ludzkie oko i obraz będzie do złudzenia
    > przypominać ten z wizjera optycznego, to o zaletach takiego rozwiązania
    > nie trzeba chyba pisać. Do tego dochodzą inne zalety jak dokładniejszy
    > pomiar światła z głównej matrycy niż ten z osobnego czujnika, możliwość
    > konstruowania mniejszych szkieł, bez konstrukcji typu retrofokus w
    > obiektywach szerokokątnych, mniejsza odległość rejestrowa, a co za tym
    > idzie, współpraca właściwie z dowolnym wyprodukowanym dotychczas
    > obiektywem, brak kłapania lustrem, większa możliwa szybkostrzelność,

    100% zgody. Dodam jeszcze jeden argument - eliminacja mechaniki lustra
    powoduje spadek kosztów produkcji i być może wzrost niezawodności (aby
    nie spowodowała nadmiernego wzrostu trwałości to już producenci w trosce
    o przyszły zbyt zadbają).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 47. Data: 2011-09-22 17:54:51
    Od: mt <t...@i...pl>

    Kosu pisze:

    > No i mówiąc zupełnie szczerze: moim zdaniem aparaty z optycznym wizjerem
    > będą istniały zawsze. I zapewne będą miały lustro. Prawie na pewno
    > będzie to lustro nieruchome, ale reszta ideologii się nie zmieni.

    No i jak sobie wtedy wyobrażasz taką konstrukcję? Przy wizjerze
    optycznym i lustrze jakieś 70% światła musi iść w wizjer żeby nie było
    ciemno jak w d...e, jeżeli to lustro będzie nieruchome to wychodzi na
    to, że 3/4 światła idzie w wizjer a 1/4 na matrycę, bez sensu :)

    --
    marcin

  • 48. Data: 2011-09-22 18:08:59
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Sep 22, 1:12 pm, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> wrote:

> [...]
    > moze i nieistotne. Gorzej, kiedy pracujesz non-stop np. 6, 8 albo i 20
    > godzin. Wtedy bedziesz sie modlil do lustra i przeklinal EVF. ;)

    Jak sie nie jest pozbawionym rozumu, to mozna srac na modlenie sie do
    lustra.
    Nalezy zadbac o odpowiednie zasilanie i mozna spokojnie fotografowac,
    po kilkanascie godzin dziennie pod rzad.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 49. Data: 2011-09-22 18:17:35
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-22 19:12, marcin.STIG.saldat pisze:

    >[...]
    > Tak wiec istnienie lustra, jak najbardziej nadal ma uzasadnienie.

    Obecnie jeszcze tak. Ale - kiedyś, po dopracowaniu technologii EVF je
    straci. Pytanie tylko, kiedy to nastąpi.

> [...]
    > moze i nieistotne. Gorzej, kiedy pracujesz non-stop np. 6, 8 albo i 20
    > godzin. Wtedy bedziesz sie modlil do lustra i przeklinal EVF. ;)

    Sam EVF tak dużo prądu wcale nie bierze. Znacznie większym prądożercą
    jest wielki ekranik LCD na tylnej ściance.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 50. Data: 2011-09-22 18:25:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-22 15:12, Ryszard Świtek pisze:
    > Np ja zastanawiałem się nad bezlusterkowcem. Chodzę trochę po górach i
    > zależy mi na wadze i rozmiarach sprzętu :) Tzw. hybrydy maja dla mnie za
    > kiepskie obiektywy - wolałbym np dwa ale lepsze zamiast jednego
    > kiepskiego superzooma. Dlatego teraz męczę się z lustrzanką i dwoma
    > obiektywami (zazwyczaj). Poza tym możliwość zbliżenia obiektywu do
    > matrycy ma też swoje pozytywne efekty jeżeli chodzi o jakość obrazu.

    Właśnie z tego względu przesiadłem się półtora roku temu i tak już
    zostanie. Jeśli wystarczy Ci naprawdę dobra jakość w hd, spokojnie
    możesz zestawić któryś ze zuperzoomów z odpowiednim body.

    --
    pozdrawia Adam
    /dzień dobry, nie piję, nie palę, nie ćpam - czy należy mi się renta?/