  • Data: 2011-02-01 12:15:43
    Temat: Re: Nikon - kpl. do zdjęć krajobrazowych - zagadka
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ja w zasadzie uzywam bardziej filmów 120 na sinarze - bo jakoś praktyczniej
    jest a plastyka znośna,
    w domu stoi skaner Screen`a (5000 dpi), chemię sobie sam robię. Koszt jak
    koszt...., ale przynajmniej
    za obiektyw jasny do portretów z najwyższej półki nie płacze 10000 zł (canon
    85L) a jedyne 800-1000 USD,
    a i tak plastyke mam lepszą. Jak juz się zbiorę i sarpnę na szitki 4x5 to
    koszta rosną, ale efekt urasta niemiłosiernie...
    Sinar z moim nikkorem 105, matówką, lupką, statywem, rollkasetami, filmami
    to nie wiele więcej niż Canon 5D MKII
    plus 85L, plus 70-200 2,8 plus zasilacz plus lampa 430 Ex plus statyw.

    > Różnie bywa. Zdjęcie z takiego kąta, z owakiego, powrót o innej porze
    > dnia, czy przy innej pogodzie. I za każdym razem taszczenie 20 kilo
    > sprzętu. Rewelacja. A te potencjalne 100 MPx nie zawsze będzie do
    > czegokolwiek potrzebne. Plus węższa dynamika, plus dobry skaner. Trywialne
    > doprawdy.

    > Nie powtarzaj proszę tej, spotykanej dość często, bzdury. Prostowanie w
    > kompie nie da dokładnie tego, co shift optyczny. Inaczej wyglądają
    > wystające elementy fasady widziane przez obiektyw z przesuniętą osią,
    > inaczej widziane płasko z dołu i rozciągnięte na pikselach.

    jakikolwiek obiektwy TS do cyfry to koszt 3000-4000 zł, i pochył lipny bo
    ledwo - ledwo,
    na sinarze to cała zabawa i idzie jakoś tak naturalnie..., i bez żadnego
    problemu...

    A takiego agurona szerokiego to bym kiedyś popróbował...

    mam teraz do dyspozycji:
    C40d
    C 5d MK II
    sinara + 210 +105 i parę rzeczy
    mieszek własnej roboty z dużym beretem - do pochyłów
    stary aparat mieszek 6x9 z optyką Zaissa 105 mm (mały porzęczny z tessarem)
    i efekt jest taki, że najwięcej robię teraz sinarem + 105 w formacie 6x9
    a cyfry nie dotykałem juz ze 2 miesiące...
    Nie chce wzbudzać dyskusji czy analog czy cyfra, ale jak popatrze na odbitki
    papierzane,
    z 6x9 to podzielam opinię znajomych, że cyfra płaska i niewyraźna jakaś ...
    pozdr.
    gr