  • Data: 2011-02-01 13:19:29
    Temat: Re: Nikon - kpl. do zdjęć krajobrazowych - zagadka
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A ile jest warta Twoja roboczo-godzina?
    bezcenna - ale robię to "po godzinach"

    > A jakie światło ma ten "obiektyw z najwyższej półki do LF"? Bo raczej nie
    > f1.2. Nie wspominając o tym, że można jeszcze użyć Sigmy 85/1.4 za mniej
    > niż 4k, można użyć Zeissa za ciut ponad 4k zł, albo Samayanga za 1k zł
    > (ostatnie dwa manualne).
    210 5,6 - to jakiś odpowiednik 1,2....

    > Nie wchodźmy już proszę na tematu mityczno-religijno-magiczne.
    rzecz wzgledna "ta plastyka"

    > Tylko dlaczego uparcie pomijasz dramatyczną różnicę w elastyczności obu
    > zestawów? A może porozmawiamy o zdjęciach wymagających wyższych czułości,
    > tak chociaż z 800 powiedzmy? O cenach filtrów do optyki LF? O tym jaką
    > nośność musi mieć statyw pod kamerę wielkoformatową, ile kosztuje i waży?
    > O tym jak wygodnie z takim podręcznym zestawem LF jest skorzystać z
    > środków komunikachu publicznej?
    oczywiście elastycznośc i szybkostrzelnośc obydwu zestawów jest
    nieporównywalna...
    jak w stusio robiłem portreciki 5d to trzaskałem 60-80 klatek na sesję z
    czego dobrych było 50 z czego po roku chciałe popatrzeć na 3, teraz robię 8
    klatek 6x9 cz-b, 3-4 klatki slajdu, i czasem jedną szitkę 4x5,
    po pół roku przychodza do mnie znajomi - co by im odbitkę zrobić cz-b na
    powiekszalniku....
    a ja pamiętam dokładne wszystkie ujęcia...

    > Minimum. Nowy w sklepie to powyżej 7k zł.

    > Tylko że realnie rzadko kiedy potrzeba więcej niż daje obiektyw TS. W LF
    > można se niby giąć oba standardy niezależnie, ale co z tego? Jak często
    > się to przydaje w praktycznych zastosowaniach?

    popatrz jak mozna używać TS 85 mm (canoan ma jakąś taką ogniskową czy 60)
    do portretu, jak postać można zrobic aby miała tylko "ostre to co trzeba"
    jak zasmakujesz to TS bedzie głownym portretem...
    Na mieszku robisz to odruchowo....

    > No jak porównujesz efekty z kompakta robione w JPGu, odbijane w MM, z MF
    > robionym w czymś a la ProfiLab, to może tak być.

    porównuje PSD-eki z 5d z szopa ze skanami ze screena negatywów,
    porównuje odbitki w formacie A5 z cyfry w profilabie z odbitkami z mojego
    powiększalnika
    na przeterminowanym papierze AGFY....

    Ale jak pisałem, nie chce wszczynać dyskusji... niejestem zawodowcem, robię
    to dla swojej przyjenmości,
    aczkolwiek to kosztuje i zeby na to zarobić, czasem zrobię ślub, sesję
    komercyjną, czy jakieś inne tym podobne-rzeczy..
    - wtedy używam cyfry - i cyfra bardzo pomaga w fotografii analogowej...
    ale wolę klisze...
    pozdr.
    s.