  • Data: 2011-02-01 17:37:24
    Temat: Re: Nikon - kpl. do zdjęć krajobrazowych - zagadka
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:ii8sk7$rtt$1@inews.gazeta.pl...

    > Bo mam dobrą pamięć ;-)
    Ja też. Problem polega na tym, że onegdaj klient oglądał diapozytywy i
    wybierał, teraz chce zobaczyć obrobione zdjęcia. Per saldo, wychodzi że masz
    z tym dużo więcej roboty niż z filmem.
    Ale wszystko zależy, dla kogo pracujesz...

    > Różnie bywa. Zdjęcie z takiego kąta, z owakiego, powrót o innej porze
    > dnia, czy przy innej pogodzie. I za każdym razem taszczenie 20 kilo
    > sprzętu. Rewelacja. A te potencjalne 100 MPx nie zawsze będzie do
    > czegokolwiek potrzebne. Plus węższa dynamika, plus dobry skaner. Trywialne
    > doprawdy.

    Ale skanujesz tylko to, co potrzebne. Prewki możesz zrobić na czymkolwiek.

    > Jeszcze w studiu - mógłbym się zgodzić. Ale w jakimkolwiek plenerze?
    > Zdecydowanie nie, dziękuję.
    Ależ proszę. :)

    > Nie powtarzaj proszę tej, spotykanej dość często, bzdury. Prostowanie w
    > kompie nie da dokładnie tego, co shift optyczny. Inaczej wyglądają
    > wystające elementy fasady widziane przez obiektyw z przesuniętą osią,
    > inaczej widziane płasko z dołu i rozciągnięte na pikselach.
    Hmm, masz sample?
    Kąt patrzenia na elementy fasady jest z tego samego miejsca ten sam, różnice
    są jedynie w kącie padania na materiał. Dla budynku obiektyw jest
    praktycznie geometrycznym punktem, przez który przebiegają wszystkie
    promienie tworzące obraz. To czy "poruchamy" filmem, czy przeliczymy na nowo
    pozycje punktów, nie powinno mieć znaczenia. Geometria np. narożnika budynku
    powinna być taka sama.