  • Data: 2011-04-27 21:24:38
    Temat: Re: Nikon P500
    Od: mg <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przy każdej zmianie długości obiektywu
    > (przy zmianie ogniskowej lub ostrzeniu) będziesz musiał regulować
    > długość uchwytu.

    Ustawia sie na maksa, zeby nie regulowac. Tak, jak w przypadku tulei
    mocowanych do korpusu.
    http://www.flickr.com/photos/thirteenofclubs/3094079
    741/

    > Ale - w przypadku aparatu w ktorym producent
    > 'zaoszczedzil' na gwincie pod filtr faktycznie chyba
    > dobrego rozwiazania nie ma:-(.

    Taki tred. Teraz nawet wiele hybryd nie ma nic do mocowania. Np.
    tytulowy nikon P500. Nie dopatrzylem sie ani gwintu na koncu lufy ani
    gwintu czy bagnetu w gniezdzie obiektywu.

    > Z kolei po wykonaniu z tego samego miejsca zdjecia wprawdzie amatorskim ale
    > chwalonym za jakosc Pentaxem DA55-300 i powiekszeniu w komputerze obrazu
    > tak, aby rozmiary tablicy rejestarcyjnej oddalonego samochodu byly na
    > monitorze identyczne jak na zdjeciu zrobionym HS-10 ogladanym w skali
    > 1:1 ilosc rozpoznawalnych szczegolow na zdjeciach z HS-10 byla jednak
    > wyzsza.

    Jest taka opcja zebys wrzucil gdzies te probki?

    Ciekawe jaki efekt bylby z raynoxem HD-2200pro (x2.2) ? Co prawda
    koszt ponad 400PLN ale jezeli jakosc dobra to przy kompakcie ~600PLN i
    tak wychodzi taniej.

    > Nie mam takiego telekonwertera więc nie mogę zrobic porownania, ale nie
    > spodziewam sie, aby bylo zauwazalnie lepiej.

    On jest 4-ro soczewkowy, oznaczaja go jako "pro" i "High-Resolution".
    Probki na stronie wygladaja dobrze.
    Maja tez tani QC-180, nawet nie pisza ile soczewek. Pewno jedna bo
    probka wyglada mocno teczowo :)

    Problem z HS10 polega na tym, ze taki zakres rzutuje w sposob widoczny
    na caly zakres ogniskowych. Porownywalem zdjecia macro z FZ28 (aka
    FZ35) + raynox na flickru i dosc wyraznie widac ze HS10 gubi
    szczegoly.

    Widzialem filmik, w ktorym opowiadales o makro :). Wspominales ze masz
    DCR-250 i MSN-200.
    Sprawdzales moze co jest lepsze? Tzn. 250 + dluzsza ogniskowa czy 200
    na krotszej?

    Tutaj znalazlem kogos kto zalozyl MSN-202 na malutki kompakt z krotkim
    zumem (x3)
    http://www.flickr.com/photos/tedsla/3474999404/
    zdjecia wygladaja bardzo dobrze
    http://www.flickr.com/photos/tedsla/tags/raynoxmsn20
    2/
    np.
    http://www.flickr.com/photos/tedsla/3854368117/

    Mozliwe, ze dlatego producenci nie robia mocowan na adaptery w
    tanszych modelach.