  • Data: 2011-04-28 19:58:04
    Temat: Re: Nikon P500
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-27 23:41, mg pisze:
    > PS
    >
    > Wspomniane porownanie HS10 vs FZ28(aka 35) z raynoxem 250:
    > http://tnij.com/FZ_28_35
    > http://tnij.com/HS10
    >
    > Moje wrazenie jest takie, ze te z panasa sa bardziej soczyste. Te z
    > HS10 troszke przytlumione.
    > [...]

    Z takich porównań łatwo wyciągnąć błędne wnioski - sporo zależy od tego,
    jakie były ustawienia obu aparatów (czułość matrycy, wyostrzanie,
    odszumianie, ustawienia kolorów) oraz światła przy jakim zdjęcia były
    robione. Czesto też autorzy wstawiają na strone zdjęcia juz po korekcji
    kolorów w komputerze. Aby wyrobić sobie włąściwe zdanie tzreba by mieć
    równocześnie dostęp do obu aparatów, zapoznać się z nimi dość dokładnie
    po czym zrobić zdjęcia testowe tego samego motywu w tych samych warunkach.
    ja np. otworzyłem losowo po jednym zdjęciu z Fuji i Panasonica w pełnym
    rozmiarze i odniosłem wrażenie, że ilość szumów z Fuji jest nieco
    mniejsza, poza tym na zdjęciu z Panasonica szum jest dużo brzydszy -
    bardziej niejednorodny. Ale... to tylko dwa losowe zdjęcia i wyciąganie
    z tego jakichkolwiek ogólnych wniosków nie ma sensu - nie byłbym
    zdziwiony, gdyby po obejrzeniu innej pary zdjęć zrobionych z innymi
    ustawieniami aparatów moje wrażenia były dokładnie odwrotne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)