  • 1. Data: 2011-04-25 16:33:16
    Temat: Nikon P500
    Od: drummer <d...@o...pl>

    Co sadzicie o tym superzoomie ? czy po obejrzeniu zdjec nasuwaja sie
    Wam jakies slabe punkty tego aparatu ? czy moglibyscie wytypowac
    jakiegos konkurenta w tej klasie ?

    http://www.photographyblog.com/reviews/nikon_coolpix
    _p500_review/sample_images/

    http://www.cameralabs.com/forum/viewtopic.php?t=2658
    7&sid=4b31391c5f31a0fa7505d42fe734f5fe

    http://www.digitalcamerareview.com/default.asp?newsI
    D=4708&p=2

    http://imaging.nikon.com/lineup/coolpix/performance/
    p500/sample.htm

    http://reviews.cnet.com/2300-6501_7-10007203.html?s=
    0&o=10007203&tag=mncol;page

  • 2. Data: 2011-04-25 19:42:12
    Temat: Re: Nikon P500
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-04-25 18:33, drummer pisze:

    > Co sadzicie o tym superzoomie ? czy po obejrzeniu zdjec nasuwaja sie
    > Wam jakies slabe punkty tego aparatu ? czy moglibyscie wytypowac
    > jakiegos konkurenta w tej klasie ?
    >[...]

    Kilka dni temu wpadł w moje ręce jego konkurent - Fuji HS-10. W
    porównaniu z P500 widzę kilka różnic (zapewne nie wszystkie wychwyciłem)
    - Nikon ma elektryczne sterowanie ogniskową (podobnie jak w kompaktach),
    Fuji - sterowanie mechaniczne pierścieniem an obiektywie (podobnie jak w
    lustrzankach). Sterowanie mechaniczne jest wygodniejsze przy
    fotografowaniu, ale z kolei bardzo trudno jest płynnie zmieniać
    ogniskową podczas filmowania - w efekcie na filmie zamiast płynnego
    najazdu widoczne są skoki ogniskowej.
    Druga różnica to gwint pod filtr na obiektywie - w Fuji standardowy
    58mm, w Nikonie po dość pobieżnym przejrzeniu specyfikacji odnoszę
    wrażenie, że gwintu nie ma (w jego poprzedniku - P100 też nie było). W
    efekcie założenie filtra polaryzacyjnego czy makrokonwertera staje się
    problemem (konwerterów innych niż makro raczej przy takim zakresie
    ogniskowych nie będzie potrzeby zakładać).
    Trzecia różnica to zasilanie - w Nikonie dedykowany akumulator
    litowo-jonowy, w Fuji - standardowe akumulatorki NimH lub baterie AA.
    edno i drugie rozwiązanie maja swoje zalety - akumulator dedykowany jest
    lżejszy, szybciej sie wymienia, nie ma efektu pamięci, ale z kolei gdy
    padnie podczas urlopu - znacznie łatwiej jest gdzieś w nieznanym mieście
    szybko kupić akumulatorki lub baterie AA niż jakiś specjalizowany do
    Nikona. Te same akumulatorki AA mogą rownież zasilać latarkę,
    radioodbiornik, GPS-a - zatem można je wymieniać między poszczególnymi
    urządzeniami, standaryzacja zasilania umożliwia też zmniejszenie ilości
    zabieranych ładowarek. Które cechy są istotniejsze - każdy sam musi
    zdecydować.
    Co do jakości zdjęć - sam musisz sobie porównać na podstawie próbek
    występujacych obficie w sieci.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2011-04-26 10:20:08
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Mon, 25 Apr 2011 21:42:12 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Kilka dni temu wpadł w moje ręce jego konkurent - Fuji HS-10. W

    W tej chwili wchodzi na rynek HS-20 EXR. Od jesieni jestem użytkownikiem
    S200EXR. Rozważałem jako alternatywę podobne canony i HS-10. Gdyby był
    wtedy na rynku HS-20 to niemal na pewno wybór padłby na niego. Posiada
    wszystkie chyba zalety S200 i HS-10 przy braku wad S200, który został jak
    dla mnie artystycznie z premedytacją spieprzony przez producenta...

    Dla jasności wady te znałem (byłem ich świadom) przy zakupie, nie
    zniechęciły mnie, bo mimo wszystko zalety je rekompensują i jestem z
    zakupu bardzo zadowolony. Był ich chyba też świadom producent, bo model
    nie odniósł sukcesu i szybko został usunięty z rynku :-).

    --
    pzdr
    meping

  • 4. Data: 2011-04-26 10:50:25
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    Krzysztof Chajęcki wrote:
> [...]
    > zakupu bardzo zadowolony. Był ich chyba też świadom producent, bo
    > model nie odniósł sukcesu i szybko został usunięty z rynku :-).

    Pozwolę sobie zapytać - jak się mają szumy w S200 w porównaniu do HS20?

    Tomek

  • 5. Data: 2011-04-26 11:11:43
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2011-04-25 18:33, drummer wrote:
    > Co sadzicie o tym superzoomie ? czy po obejrzeniu zdjec nasuwaja sie
    > Wam jakies slabe punkty tego aparatu ? czy moglibyscie wytypowac
    > jakiegos konkurenta w tej klasie ?

    IMHO na samplach widać typowe wady połączenia kilkudziesięciokrotnego
    zooma z mikroskopijną (1:2,3") matrycą: duże szumy nawet na najniższej
    czułości i mydło, zwłaszcza na długich ogniskowych. Na razie superzoomom
    nadal przeszkadzają prawa fizyki. Kwestia tego, na ile to Ci będzie
    przeszkadzało.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 6. Data: 2011-04-26 11:57:31
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 12:50:25 +0200, ...:::Tomek:::... napisał(a):

    > Pozwolę sobie zapytać - jak się mają szumy w S200 w porównaniu do HS20?

    Nie jestem Ci w stanie obiektywnie odpowiedzieć na to pytanie, gdyż nie
    miałem do dyspozycji zdjęć z HS-10 ani HS-20 w innej formie niż sample w
    necie, tak więc muszę Cię odesłać do stron z porównaniami. Za to mogę
    powiedzieć, że wybierając aparat porównywałem sample z S200EXR np z
    canonem SX20IS i ten ostatni jak dla mnie sromotnie poległ. Szumy na
    iso100 były OIDP większe niż w fuji na ISO 400, porównywalne z ISO 800
    fuji. Przy porównywalnych ISO z canonów dostępnych w porównywarce z
    której korzystałem z S200 wygrywał D90 i droższe, ale to lustrzanka i w
    cenie kilka razy większej. To sprawiło, że zdecydowałem się pozostać przy
    fuji (trzeci z rzędu) i nie odwiódł mnie od tego nawet fakt, że do canona
    pasowałyby posiadane przeze mnie filtry, których miałem już prawie
    satysfakcjonujący mnie komplet (brakło tylko szarych). Za to sample z
    HS-20EXR wskazują na niemal w pełni użyteczne ISO 3200, co jak na hybrydę
    jest jak dla mnie szokujące... I jestem zadowolony, nawet bardzo. Klnę
    jedynie na wady o których wiedziałem przy zakupie (dedykowany aku zamiast
    aku AA, a przede wszystkim brak odchylanego wizjera, co jest dla mnie
    niezrozumiałe, gdyż korpus jest od S100FS, gdzie był odchylany ekran i są
    na nim przetłoczki i miejsca na mocowania), wzdycham do futhera który
    pojawił się w HS-10 (automatyczne przełączanie na wizjer przy zbliżeniu
    aparatu do twarzy) ale wiedziałem co brałem.... Do jakości zdjęć nie mam
    uwag, a wręcz powiem, że przerosły moje oczekiwania :-).

    --
    pzdr
    meping

  • 7. Data: 2011-04-26 17:35:51
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-04-26 13:57, Krzysztof Chajęcki pisze:

> [...]
    > aparatu do twarzy) ale wiedziałem co brałem.... Do jakości zdjęć nie mam
    > uwag, a wręcz powiem, że przerosły moje oczekiwania :-).

    Jeśli w wykonaniu z HS-10 to nie ma do czego wzdychać - działa to an
    tyle niepewnie że po kilku próbach wyłączyłem. Dziwi mnie, że Fuji tak
    skopało te funkcję - w starej mInolcie A2 działa to świetnie. Zresztaw
    ogóle wizjer HS-10 jest kiepski - obraz jak przez dziurkę od klucza. na
    szczęście lupka na LCD firmy Meike robi z niego coś w rodzaju
    odchylanego EVF - i daje się rozsądnie pracować.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 8. Data: 2011-04-26 18:03:05
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 19:35:51 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]
    > szczęście lupka na LCD firmy Meike robi z niego coś w rodzaju
    > odchylanego EVF - i daje się rozsądnie pracować.

    nie wiem do czego masz zastrzeżenia. ZTCP wizjer HS-10 nie odbiega od
    tego w S200, a z tym pracuje mi się bardzo dobrze i to nawet czasem bez
    zdejmowania okularów....

    --
    pzdr
    meping

  • 9. Data: 2011-04-26 18:52:52
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-04-26 20:03, Krzysztof Chajęcki pisze:

    > [...]
    >
    > nie wiem do czego masz zastrzeżenia. ZTCP wizjer HS-10 nie odbiega od
    > tego w S200, a z tym pracuje mi się bardzo dobrze i to nawet czasem bez
    > zdejmowania okularów....

    Nie miałem w ręku S200, wieć nie wiem, jaki ma wizjer. Z hybryd mam
    Minoltę A2 - pod względem wizjera bije HS-10 na głowę. Miałem też
    Panasonica FZ-50 - i o ile dobrze pamiętam wizjer również tam był nieco
    większy w niż w HS-10 (aczkolwiek też mi się nie podobał - ze względu
    nja sposób wyświetalania informacji i strasznie przesycone, cukierkowe
    kolory).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2011-04-26 21:45:41
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Co sadzicie o tym superzoomie ?

    Tez przerabiam ten temat :)

    Pierwsza odpowiedz to panas FZ35 (aka FZ28) , FZ45 (aka FZ40)
    Czemu? Najlepsza i widocznie lepsza ostrosc ze wszystkich super-zumow
    ~900-1200PLN, RAWy, reczne nastawianie ostrosci, mozliwosc mocowania
    filtrow i nasadek.

    Ewentualnie canon SX-20.
    Czemu? Mniejsze szumy niz panasy na wiekszych ISO, odchylany ekranik.
    Niestey gorsza ostrosc od panasow.

    Fuji HS-10 mydli i szumi, no ale za to jaka lufa.

    W praktyce chyba odpuszcze super zuma i skoncze na polowe tanszym i
    krotszym canonie SX-130.
    Czemu? Niemal kieszonkowo maly ale ma zum x12 (28-336), cena ~600 PLN,
    poprawiony biektwy w stosunku do SX-120 (chroma), mocno poprawione
    szumy przy wyzszych ISO w stosunku do SX-120.
    Wada jest brak mozliwosci montowania nasadek. Jednak wykombinowalem
    cos takiego:
    http://tnij.com/adapter_filtry

    Zerknij na sample
    - fotka z armata
    - fotka z M&M's na ISO1600

    http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/panaso
    nic/lumix-dmc-fz28
    http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/canon/
    powershot-sx130-is

    SX-130 przy armacie pokazuje chrome ale niebo jest przepalone bo
    pochmurne. Pewno przy niebieskim niebie chromy nie widac. Ciekawe jak
    FZ35(28) przy bialym niebie?
    SX-130 bije na glowe FZ35(28) przy ISO1600. W ogole takie 1600 to jak
    dla mnie rewelacja. Ten canon startowal z pulapu ~850PLN.

    SX-130 na zdjeciach sprawia wrazenie sporo wiekszego niz w
    rzeczywistosci.