  • Data: 2011-04-29 06:00:01
    Temat: Re: Nikon P500
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-29 00:40, mg pisze:

    >[...]
    >>
    > Sigma jest mocno przepalona i zaniebieszczona co uwidacznia chrome.

    Owszem, nie ukrywam, że test był robiony pospiesznie, poza tym nie
    wszystkie zdjecia dało sie odzyskać - częśćjuz zostałą zamazana innymi
    plikami - wiec pokazywałem z tego, co ocalało.

    > Co do galazki to wydaje mi sie ze tylko poruszyla sie na wietrze, to
    > nie kwestia glebi.

    Pzry czasie 1/500s aż takie poruszenie?;-) Poza tym - na obcietej części
    zdjęcia są pręty stalowegoogrodzenia pomiędzy drzewem a samochodem -
    grubosci mniej więcej palca, więc tzreba byniezłego huraganu by je
    poruszyć. I na nich też widać wyraźne różnice rozmycia.

    >[...]
    >>
    > To moze napisze jasniej.
    > Jezeli zalozysz 200 na krotki obiektyw to taka sama skale odwzorowania
    > mozesz uzykac przy 250 na bardzo dlugiej ogniskowej. Oczywiscie
    > odleglosci beda inne. Sprawdzales cos takiego? Ciekawe jak wypada
    > porownanie jakosci i glebi ostrosci.

    Problem jest taki, że zwykle z MSN 200 trudno jest uzyskać tak małą
    skalę odwzorowania jak z DCR-250. Po prostu jeśli skrócimy ogniskową
    poniżej pewnej wartości (a wiec zwiększymy kąt widzenia obiektywu) -
    włazi winieta. Ze względu na mniejszą średnicę soczewek konwertery z
    serii MSN wymagają obiektywów o mniejszym kacie widzenia niż z serii MSN
    i uzyskuje się z nimi większe skale odwzorowania. Moge spróbować
    wieczorem z HS-10 - przy tak dużej krotności być może uda sie uzyskać w
    pewnym zakresie te samą skalę odwzorowania z obu konwerterami.

    > [...]
    >>
    > Tak, panas ograniczyl odszumianie zeby zyskac na ostrosci.
    > Jedni wola kaszke ze szczegolami inni wola budyn ;)

    Tu mogą odgrywać rolę różne ustawienia aparatu przez użytkownika - żeby
    sobie wyrobić w miarę dobrą opinię należałoby wziąć oba aparaty,
    poświęcić kilka godzin i przetestować je dokładnie na różnych
    ustawieniach. Wyrokowanie na podstawie kilku zdjęć znalezionych w sieci
    może prowadzić do błędnych wniosków.

    >[...]
    > Widziales moj test cropa? Moglbys taki zrobic dla jakiejs super-
    > dlugiej lufy?
    > tnij.com/ToZoomOrNotToZoom

    Widziałem - i trochę to dziwne. Wyglada na to, że w tym aparacie zoom
    optyczny jest całkowicie zbędny - bo cyfrowy dałby lepsze rezultaty.
    Wydaje mi się, ze albo popełniłeś jakiś błąd w wykonaniu testu albo
    aparat nie był do końca sprawny. Jeśli obie moje hipotezy są błędne - to
    wielki wstyd dla producenta aparatu za wypuszczenie takiego bubla.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)