  • 21. Data: 2012-02-07 23:07:36
    Temat: Re: Nikon D800 oficjalnie
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 07/02/2012 21:37, Mateusz Ludwin wrote:
    > Przy okazji wyszła pewna smutna sprawa - raczej nie ma co liczyć na tanie FF
    > w najbliższej przyszłości. D700 po czterech latach kosztuje tyle samo co na
    > początku.

    jeżeli go nie wycofają zupełnie (wątpliwe) to powinien teraz stanieć -
    prawa rynku.

    B.

  • 22. Data: 2012-02-07 23:34:09
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-02-08 00:07, Bronek Kozicki wrote:
    > jeżeli go nie wycofają zupełnie (wątpliwe) to powinien teraz stanieć -
    > prawa rynku.

    Dodatkowo jak wchodził to była deko inna sytuacja ekonomiczna, tani dolar
    i słaby yen. Potem nadeszła fala zamian i kryzysów.
    Stara piątka zresztą też nie staniała jakoś nagle dramatycznie, ale
    stopniowo, głównie za sprawą późniejszych wyprzedaży tych co się
    przesiadali, nówki raczej znikły i tak.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 23. Data: 2012-02-08 10:07:04
    Od: Piotr Wygoda <w...@g...pl>

    W dniu 2012-02-07 12:41, Bartosz Mierzwiak pisze:

    > I do tego akurat 4fps jest w sam raz, żeby tylko fotoziutek zdążył
    > skierować obiektyw w odpowiednim kierunku, sprzęt go przy kotletach nie
    > ograniczy.
    > Na stadion faktycznie może być mało.

    Do kotleta też.
    Ktoś kto ma D3/D3s/D700 nie zmieni.
    Po pierwsze: Za duża matryca do reporterki
    Po drugie: za wolny. w miejscu gdzie jest 50 fotoreporterów (np. pałac
    prezydencki) jak jest tzw. łapka możesz nie zdążyć zrobić zdjęcia, bo
    koledzy Ci zasrają zdjęcie lampami.

    To chyba tyle w temacie.

    PS. Oczywiście, ze go kupię ;) Do sesji i video. Na kotlet odpada.

    Pzdr

  • 24. Data: 2012-02-08 10:34:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-07 19:44:29 +0100, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Czyli kolejna fala full frame aparatów nadciąga :) bardzo dobrze :)

    Osobiście nie spodziewałbym się tłumów w tym segmencie, raczej będzie
    utrzymanie status quo.

    > Może pentax tez sie teraz wiec obudzi? :)

    Marzenia to piękna rzecz. BTW - a co z Sony, już im nie kibicujesz? ;-)

    de Fresz

  • 25. Data: 2012-02-08 10:42:21
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-07 19:48:10 +0100, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> said:

    > Nie wypięli się na kotleciarzy tylko zaoferowali im inny sprzęt - D4.

    Niech będzie - na budżetowe kotleciarstwo. Wcześniej też było D3. Swoją
    drogą ciekawe czy to oznacza koniec najdroższego z linii D3x -
    sensowność zakupu puszki z zapewne tą samą matrycą i paroma pro
    ficzersami (acz bez wbudowanej lampy) za ~trzy razy większą kasę byłaby
    wątpliwa.

    de Fresz

  • 26. Data: 2012-02-08 10:58:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-07 22:37:01 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Przy okazji wyszła pewna smutna sprawa - raczej nie ma co liczyć na tanie FF
    > w najbliższej przyszłości.

    Przecież to jest dość oczywiste od dawna. A że coponiektórzy żyją
    mżonkami, to insza inszość.

    de Fresz

  • 27. Data: 2012-02-08 11:11:53
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-02-07 22:37, Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > w najbliższej przyszłości. D700 po czterech latach kosztuje tyle samo co na

    Patrząc na ostatnią propozycję Fuji to widać, że zamiast trendu "FF pod strzechy"
    mamy wręcz odwrotny, czyli "premium APS-C".

    --
    Mirek

  • 28. Data: 2012-02-08 11:34:19
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*
    Się pojawił. Z rozdziałką pojechali 36 MPx.
    */
    a robiąc z cropa odbitkę na 10*15 można uzyskać bezstratny cyfrowy zoom z
    15x co samo w sobie jest cene ;-)

  • 29. Data: 2012-02-08 12:10:53
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl>

    Bartosz Mierzwiak wrote:

    [ciach]
    > Tak, i na obecnie posiadanym 4 rdzeniowym blaszaku pracuje mi się z
    > takimi plikami zdecydowanie szybciej niż na 12Mpix rawach w moim
    > poprzednim sprzęcie z 1 rdzeniem 1,73Mhz, 6ścio krotnie mniejszą
    > pamięcią operacyjną i wolniejszym systemie dyskowym.
    > Dostrzegasz zależność? Nie tylko rozdzielczości matryc się zmieniają.
    A USB2 jak rządzi tak rządzi. Wiem wiem jest już trójka tylko w większości
    nowe aparaty jej i tak nie mają.

    [ciach]

    Bo(o)t manager

  • 30. Data: 2012-02-08 18:05:16
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    de Fresz napisał:

> [...]
    > sensowność zakupu puszki z zapewne tą samą matrycą i paroma pro
    > ficzersami (acz bez wbudowanej lampy) za ~trzy razy większą kasę byłaby

    Chyba tak. Dla mnie wygląda, że Nikon wyraźnie rozdziela dwie linie
    D{1-cyferka} dla reporterów, D{3-cyferki} dla studia, pejzażu.

    Trudno mi sobie wyobrazić jak miałby wyglądać ewentualny D4x. Większej
    niż 36M matrycy Sony w najbliższym czasie nie zrobi, jakie ficzersy
    mogłyby być interesujące dla profi studyjno/pejzażowego by coś takiego
    kupić?

    m.