  • 51. Data: 2009-08-10 13:51:53
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
    w wiadomości news:h5p3bp$j9a$1@inews.gazeta.pl...

    > Eee, nietrafione to jest przede wszystkim Twoje cytowanie...

    A konkretnie co masz na myśli. Odpisujesz nie na temat a czepiasz się
    cytowania?

  • 52. Data: 2009-08-10 14:52:41
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    > A nie oznacza to ze czlonkowie musza dostosowac tak swoje prawo , ze
    > musi byc z nim zgodne.?

    Tak, masz rację. Poszczególne państwa mają podjąć stosowne działania by
    je wdrożyć, tak jak piszesz

    > Wytyczne UE sa podstawa prawna do sformulowania prawa narodowego ,
    > ktore musi byc z nimi zgodne.
    > Kraje czlonkowskie przystepujac do uni zobowiazaly sie na stosowanie
    > sie do tego prawa .

    Do tego czasu obowiązują dotychczasowe rozwiązania krajowe. Popatrz na
    orzeczenia Sądu Najwyższego, np. opłaty za rejestrację sprowadzonych
    samochodów (np za kartę pojazdu). SN stwierdził niezgodność z prawem,
    konsytucją, itd i w tym wypadku dał ustawowawcy czas na dokonanie zmian.
    De facto jest to zgoda na prowadzenie działań niezgodnych z prawem,
    przestępczych, z czego rząd skwapliwie korzystał do ostatnich dni
    uzyskanej abolicji.

    --
    AL

  • 53. Data: 2009-08-10 14:58:28
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    Użytkownik "awygo" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety nie.
    > Ale Łukasz napisał, że wszystkie egzemplarze miały wadę fabryczną.
    > Rozumiem więc, że Jego też. A to już jest niezgodność towaru z umową.

    Chyba nie do konca. Lukasz napisal, ze wszystkie egzemplarze byly podejrzane
    o istnienie wady fabrycznej, innymi slowy Nikon formuluje to nastepujaco:
    "Z przykrością informujemy, że D5000 o podanym numerze seryjnym może być
    dotknięty problemem i w związku z tym zalecamy przesłanie aparatu do
    naprawy. Proszę klinkąć tutaj aby znaleźć adres najbliższego serwisu
    Nikona". Moze byc, nie znaczy, ze "jest".
    Zalozmy jednak, ze juz samo podejrzenie potraktujemy jako niezgodnosc towaru
    z umowa, niestety nie daje to jeszcze podstaw do domagania sie zwrotu
    gotowki, co najwyzej wymiany sprzetu. W takiej sytuacji jednak sklep pewnie
    powola sie na nadmiernosc kosztow przy wymianie towaru i spokojnie odesle
    sprzet do serwisu, serwis usunie usterke i sklep odda aparat. Jedynie co to
    mozna zazadac, aby odpowiedz sklepu nastapila w formie pisemnej przez list
    polecony odeslany na nasz adres - wowczas istnieje szansa, ze sklep nie
    wywiaze sie z 14-dniowego terminu dostarczenia odpowiedzi (dostarczenia! nie
    wyslania) i "automatycznie" zaakceptuje nasze zadanie. Jednakze naszym
    zadaniem nie moze byc od razu zwrot gotowki.

    Pozdrawiam
    Darek

    4320 (20090809) __________

  • 54. Data: 2009-08-10 15:18:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Aug., 01:51, "awygo" <a...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
    > w wiadomościnews:h5n935$ke2$1@inews.gazeta.pl...

    > W celach zarobkowych kupują przedsiębiorcy. A tych cytowana ustawa nie
    > dotyczy. Tylko konsumentów.

    wspomniany artykul

    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
    może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
    nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo
    wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie
    nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową
    oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się
    pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób
    zaspokojenia.

    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
    robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że uznał je za uzasadnione.

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać
    się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie
    może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest
    nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany
    uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    nikon wie co robi.

    czyli

    Konsument ma prawo w pierwszej kolejności żądać naprawy albo wymiany
    towaru niezgodnego z umową.

    Odstąpienie od umowy i w konsekwencji żądanie zwrotu pieniędzy jest
    możliwe dopiero, gdy wymiana albo naprawa są niemożliwe albo gdy
    sprzedawca nie zdoła naprawić lub wymienić towaru w odpowiednim czasie
    lub gdy naprawa lub wymiana produktu narażałaby kupującego na znaczne
    niedogodności.

    Dodatkowym warunkiem jest to, że wadliwość towaru musi być istotna,
    tzn. w znaczący sposób uniemożliwia konsumentowi korzystanie z niego.

    Podstawa prawna:

    art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. u. nr
    141, poz. 1176 z późn. zm.).

  • 55. Data: 2009-08-10 15:32:47
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Ale nadal w mojej ocenie nie jest to znacząca niedogodność.

    Nie chodzi o niedogodność, a o niezgodność z umową. O takowej można mówić
    nawet wtedy, gdy sprzęt nie posiada cech, o których sprzedawca lub producent
    zapewniał choćby w reklamach.
    Jeżeli producent oficjalnie oświadcza, że w tym konkretnym egzemplarzu jakiś
    element nie spełnia określonych norm, to nawet nie ma o czym dyskutować:
    towar jest niezgodny z umową.
    O tym, jak usunąć tę niezgodność decyduje klient. Teoretycznie ma prawo
    żądać wymiany lub naprawy. Sprzedawcy zwykle w takiej sytuacji bronią się
    przed wymianą. Sprawa trafia do sądu, który z reguły orzeka, że wymiana
    byłaby dla sprzedawcy zbyt dużym obciążeniem finansowym i zabawka wędruje do
    serwisu.
    Odstąpić od umowy można tylko wtedy, gdy naprawa lub wymiana jest
    niemożliwa.
    Ćwiczyłem to w maju, gdy zażądałem wymiany aparatu z powodu BF. Trwało to 2
    miesiące, ale się udało.
    Radzę zwrócić się do właściwego względem miejsca zamieszkania Rzecznika
    Konsumentów. Nie do Federacji Konsumentów!

  • 56. Data: 2009-08-10 15:50:07
    Od: "Gatar" <gatar@wytnijto poczta.onet.pl>

> [...]
    > niewystarczającej
    > wytrzymałości? Przecież jest sprawny, jeździ (jeszcze...) ;)
    >
    > Samo prawdopodobieństwo usterki jest już wadą. Obniża wartość przedmiotu,
    > (np. przy odsprzedaży). Podwyższa ryzyko (choćby to było tylko ryzyko
    > niezrobienia zdjęć na wakacjach, a nie jak wyżej - ryzyko śmierci).
    > A jeśli padnie po okresie gwarancji, to trzymasz rękę w nocniku.
    >
    > --
    > Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    > z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

    Własnie w tym rzecz. Nie rozumiem toku rozumowania Santana !
    Jeśli firma Nikon
    tutaj:http://nikoneurope-pl.custhelp.com/app/answers
    /detail/a_id/44581/c/241/r_id/127724
    napisała :
    "Chociaż Nikon podejmuje wszelkie środki w celu zapewnienia wysokiej jakości
    produktów do fotografii cyfrowej , to niedawno dotarła do nas informacja ,
    że w niektórych aparatach
    Nikon D 5000 element elektroniczny odpowiedzialny za zasilanie aparatu nie
    spełnia normy fabrycznej , co czasami powoduje że aparat nie włącza się i
    uniemożliwia to dalsze działanie.
    Jak zidentyfikować ten problem
    Aparat nie może być eksploatowany , gdy przełącznik zasilania jest włączony.
    Dzieje się tak , zarówno w przypadku gdy aparat jest zasilany poprzez w
    pełni naładowany akumulator jak i w przypadku zasilania poprzez Power
    Connector EP-5 oraz zasilacz EH-5a. "
    to ja to roumiem, że sprzedają produkt, w którym może wystąpić uzserka,
    której przyczyna leży po stronie Nikona.
    Dalej
    :http://nikoneurope-pl.custhelp.com/app/answers/deta
    il/a_id/44673/related/1/c/241/r_id/127724
    W przypadku wystąpienia tej usterki lub chęci zapobieżenia jej wystąpienia
    ja , jako użytkownik mam im (Nikonowi) wysłać aparat (za który już
    zapłaciłem) na SWÓJ koszt aby go serwisowali.
    Czy to jest w porządku ? Czy tak postepuje firma, która jest znana i cenioną
    marką.
    Nie chodzi mi o zwrot urządzenia, nie chodzi mi o całą otoczke prawną i ten
    "bełkot" prawno/marketingowy a tylko o odrobinę uczciwości wobec mnie jako
    klienta abym mógł bez przeszkód cieszyć się z urządzenia, które kupiłem.
    pozdrawiam Gatar

  • 57. Data: 2009-08-10 15:51:55
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Dariusz Gasior" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > istnieje szansa, ze sklep nie wywiaze sie z 14-dniowego terminu
    > dostarczenia odpowiedzi (dostarczenia! nie wyslania)

    Sądy różnie interpretują ten zapis o terminie. Sklep ma 14 dni na UDZIELENIE
    odpowiedzi. To niestety nie oznacza, że musisz otrzymać odpowiedź 14ego
    dnia.Ustawa nie określa nawet, w jakiej formie ma być udzielona odpowiedź. A
    więc mogą nawet do Ciebie zadzwonić. Jeżeli decydują się na pocztę, to muszą
    WYSŁAĆ odpowiedź najpóźniej 14ego dnia.

  • 58. Data: 2009-08-10 15:58:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Aug., 17:32, "awygo" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > element nie spełnia określonych norm, to nawet nie ma o czym dyskutować:

    w opisanym przypadku mamy inna sytuacje.
    sprzet funkcjonuje , nie posiada istotnych wad uniemozliwiajacych z
    jego korzystania.
    nikon przyznaje ze wystepuje mozliwosc usterki ( ktora jeszcze nie
    nastapila) i oferuje naprawe.
    Dopoki wada nie wystapila w takim stopniu ze uniemozliwia korzystnie z
    aparatu kupujacy nie moze odstapic od umowy.
    Czekaj jak sie zepsuje :-( masz dwa lata czasu.

    > O tym, jak usunąć tę niezgodność decyduje klient.

    ma do wyboru jedno z dwu zadan :
    naprawa
    lub wymiana

> [...]
    > serwisu.
    > Odstąpić od umowy można tylko wtedy, gdy naprawa lub wymiana jest

    lub gdyby byly one zwiazane ze znacznymi niedogodnosciami dla
    kupujacego ( jak to wykazac ?)

    > Ćwiczyłem to w maju, gdy zażądałem wymiany aparatu z powodu BF. Trwało to 2
    > miesiące, ale się udało.

    ja przed rokiem
    kupilem aparat w piatek w poniedzialek ze wzgledu na AF wyminilem na
    nowy po dwuminotowej rozmowie,
    dwa dni pozniej po raz kolejny , a trzeciego egzemplarza juz wymienic
    nie chceili - poszedl do warsztatu na miesiac.
    PO otrzymaniu z warsztatu bylem b zadowolony , gdyz wrocil w stanie
    niepogorszonym.

    Ja bym w przypadku tego nikona paniki nie robil.
    jesli dziala to niech sobie pracuje
    domowilbym termin naprawy moze w zimie gdy bedzie mniej potrzebny i
    spokojnie zalatwil sprawe bez nerwow.

  • 59. Data: 2009-08-10 16:09:58
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

[...]
    i cytuję:
[...]

    Element nie spełnia normy. Dalej już tylko trzeba sprawdzić numer...

  • 60. Data: 2009-08-10 16:19:44
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

[...]

    Niby tak. Ale w ustawie jest określony konkretny termin, w jakim po wykryciu
    niezgodności należy zgłosić roszczenie do sprzedawcy. Nie pamiętam, 2 m-ce?

    A na marginesie: padł już komuś, czy to tylko tzw. szum medialny?