    From: "Gatar" <gatar@wytnijto poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Date: Mon, 10 Aug 2009 17:50:07 +0200

    > A chciałbyś mieć np. samochód, o którym sam producent przyznaje, że pewną
    > kluczową część np. przewody hamulcowe, wykonał z materiału o
    > niewystarczającej
    > wytrzymałości? Przecież jest sprawny, jeździ (jeszcze...) ;)
    >
    > Samo prawdopodobieństwo usterki jest już wadą. Obniża wartość przedmiotu,
    > (np. przy odsprzedaży). Podwyższa ryzyko (choćby to było tylko ryzyko
    > niezrobienia zdjęć na wakacjach, a nie jak wyżej - ryzyko śmierci).
    > A jeśli padnie po okresie gwarancji, to trzymasz rękę w nocniku.
    >
    > --
> [...]

    Własnie w tym rzecz. Nie rozumiem toku rozumowania Santana !
    Jeśli firma Nikon
    tutaj:http://nikoneurope-pl.custhelp.com/app/answers
    /detail/a_id/44581/c/241/r_id/127724
    napisała :
    "Chociaż Nikon podejmuje wszelkie środki w celu zapewnienia wysokiej jakości
    produktów do fotografii cyfrowej , to niedawno dotarła do nas informacja ,
    że w niektórych aparatach
    Nikon D 5000 element elektroniczny odpowiedzialny za zasilanie aparatu nie
    spełnia normy fabrycznej , co czasami powoduje że aparat nie włącza się i
    uniemożliwia to dalsze działanie.
    Jak zidentyfikować ten problem
    Aparat nie może być eksploatowany , gdy przełącznik zasilania jest włączony.
    Dzieje się tak , zarówno w przypadku gdy aparat jest zasilany poprzez w
    pełni naładowany akumulator jak i w przypadku zasilania poprzez Power
    Connector EP-5 oraz zasilacz EH-5a. "
    to ja to roumiem, że sprzedają produkt, w którym może wystąpić uzserka,
    której przyczyna leży po stronie Nikona.
    Dalej
    :http://nikoneurope-pl.custhelp.com/app/answers/deta
    il/a_id/44673/related/1/c/241/r_id/127724
    W przypadku wystąpienia tej usterki lub chęci zapobieżenia jej wystąpienia
    ja , jako użytkownik mam im (Nikonowi) wysłać aparat (za który już
    zapłaciłem) na SWÓJ koszt aby go serwisowali.
    Czy to jest w porządku ? Czy tak postepuje firma, która jest znana i cenioną
    marką.
    Nie chodzi mi o zwrot urządzenia, nie chodzi mi o całą otoczke prawną i ten
    "bełkot" prawno/marketingowy a tylko o odrobinę uczciwości wobec mnie jako
    klienta abym mógł bez przeszkód cieszyć się z urządzenia, które kupiłem.
    pozdrawiam Gatar