eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNikon D5000 wada fabryczna.Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tele
    fonica.de!telefonica.de!newsfeed.freenet.de!feeder.news-service.com!postnews.go
    ogle.com!r24g2000vbn.googlegroups.com!not-for-mail
    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Date: Mon, 10 Aug 2009 08:18:33 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 80
    Message-ID: <9...@r...googlegroups.com>
    References: <h5mkh2$miq$1@news.wp.pl> <h5mo1h$pk9$1@inews.gazeta.pl>
    <h5mpjm$t86$1@news.onet.pl> <h5mv0t$rnv$1@inews.gazeta.pl>
    <h5mvdi$9p9$1@news.onet.pl> <h5n07j$506$1@inews.gazeta.pl>
    <4a7f0732$1@news.home.net.pl> <h5n1mc$bv3$1@inews.gazeta.pl>
    <h5n614$4s2$1@inews.gazeta.pl> <h5n935$ke2$1@inews.gazeta.pl>
    <h5nnf2$lt6$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 80.121.61.113
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1249917514 7867 127.0.0.1 (10 Aug 2009 15:18:34 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Mon, 10 Aug 2009 15:18:34 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: r24g2000vbn.googlegroups.com; posting-host=80.121.61.113;
    posting-account=JOtkwgoAAAA9ocXNwD7vxptlRFKa5e2C
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; GTB5; .NET CLR
    1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30; .NET CLR
    3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:820470
    [ ukryj nagłówki ]

    On 10 Aug., 01:51, "awygo" <a...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
    > w wiadomościnews:h5n935$ke2$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > > Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8. Jeśli
    > > kupiłbym aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub, powiedzmy, w celach
    > > zarobkowych, to są to wystarczające powody do zaistnienia "znacznej
    > > niedogodności".
    >
    > W celach zarobkowych kupują przedsiębiorcy. A tych cytowana ustawa nie
    > dotyczy. Tylko konsumentów.


    wspomniany artykul

    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
    może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
    nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo
    wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie
    nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową
    oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się
    pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób
    zaspokojenia.

    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
    robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że uznał je za uzasadnione.




    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać
    się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie
    może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest
    nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany
    uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    nikon wie co robi.

    czyli

    Konsument ma prawo w pierwszej kolejności żądać naprawy albo wymiany
    towaru niezgodnego z umową.

    Odstąpienie od umowy i w konsekwencji żądanie zwrotu pieniędzy jest
    możliwe dopiero, gdy wymiana albo naprawa są niemożliwe albo gdy
    sprzedawca nie zdoła naprawić lub wymienić towaru w odpowiednim czasie
    lub gdy naprawa lub wymiana produktu narażałaby kupującego na znaczne
    niedogodności.

    Dodatkowym warunkiem jest to, że wadliwość towaru musi być istotna,
    tzn. w znaczący sposób uniemożliwia konsumentowi korzystanie z niego.

    Podstawa prawna:

    art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. u. nr
    141, poz. 1176 z późn. zm.).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: