  • 41. Data: 2009-08-10 09:05:53
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Santana pisze:

    > Z "możliwością usterki" a nie z pewnością usterki! Skoro aparat jest
    > sprawny, to z powodu jakiej przypadłości mają go wymienić?

    A chciałbyś mieć np. samochód, o którym sam producent przyznaje, że pewną
    kluczową część np. przewody hamulcowe, wykonał z materiału o niewystarczającej
    wytrzymałości? Przecież jest sprawny, jeździ (jeszcze...) ;)

    Samo prawdopodobieństwo usterki jest już wadą. Obniża wartość przedmiotu,
    (np. przy odsprzedaży). Podwyższa ryzyko (choćby to było tylko ryzyko
    niezrobienia zdjęć na wakacjach, a nie jak wyżej - ryzyko śmierci).
    A jeśli padnie po okresie gwarancji, to trzymasz rękę w nocniku.

  • 42. Data: 2009-08-10 09:26:10
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
    w wiadomości news:h5nfr7$n6o$1@inews.gazeta.pl...

    > Kupując przez Internet *masz prawo* odesłać zakupiony towar (w stanie
    > nienaruszonym) przed upływem 10 dni, bez podania powodu, a sklep *musi*
    > zwrócić pieniądze. Co więcej, każdy sklep internetowy ma obowiązek o
    > takiej możliwości powiadamiać swoich klientów.

    Od początku mowa jest o sprzedaży "stacjonarnej" więc Twoje nawiązanie do
    sprzedaży internetowej jest mocno nietrafione :)

  • 43. Data: 2009-08-10 11:55:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    UE zobowiazala sie do przestrzezgania prawa UE.

    > aby to prawo unijne obowiązywało to trzeba najpierw nasze prawo do niego
    > dostosować czyli zmienić odpowiednie ustawy, automatem nic nie obowiązuje.
    >
    > jeśli jednak uważasz inaczej proszę o link do oficjalnej miejsca gdzie
    > będzie:
    >
    > podana treść tego "Unijnego prawa" oraz wykładni wg której z automatu
    > obowiązuje w Polsce nawet wbrew naszemu prawu.

    zadalem sobie trud
    tutaj znalazlem to prawo.

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=CELEX:31999L0044:DE:HTML

    slowo prawo nalezaloby wlasciwie napisac w cudzyslowiu dlatego , ze
    sa to wytyczne UE do ktorych musza sie dostosowac poszczegolne
    panstwa - czlonkowie. Ale staja sie one rodzajem prawa ktore nalezy
    zastosowac.
    Panstwa moga to prawo zaostrzyc w ochronie konsumenta , ale nie
    rozluznic.

    poszukaj sobie wersjii w j. jakim szukasz.

    Do roku 2006 mialo zostac sporzadzonn sprawozdanie n.t. stosowania
    tego prawa w krajach czlonkowskiech.

    Uzywane sa pojecia kupujacy / sprzedajacy.
    Aby uniknac problemow z interpretacja a takie sprawy sadowe juz byly
    na wiekszosci serverow europejskich i np ebay jest standardowo teraz
    formulka : sprzedaz prywatna , brak prawa zwrotu, nie udziela sie
    gwarancji.

    oczywiscie jezeli opis towaru nie odpowiada stanowi faktycznemu to
    prawo zwrotu przysluguje , nie ma watpliwosci.
    Natomiast mowa jest o zwrocie bez podania przyczyny.
    Termin w jakim moze to nastapic okreslaja roznie rozne panstwa - ale
    nie moze byc krotszy niz w tych wytycznych.

    Firmy musza udzielic gwarancji i musza przyjac towar w okreslonym
    czasie bez podania przyczyny.

    dluzej bawic mi sie nie chce

  • 44. Data: 2009-08-10 12:00:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-10, XX YY <f...@g...com> wrote:
    > inaczej jest od 3 maja 2004 r.
    > to jest prawo UE.
    > POlska wstepujac do UE zobowiazala sie do przestrzezgania prawa UE.

    Zerknij np. tutaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Unia_Europejska#Prawo_w
    sp.C3.B3lnotowe_i_prawo_unijne

    "Prawo drugiego i trzeciego filaru to akty prawa międzynarodowego i
    wymagają ratyfikacji, implementacji, inkorporacji bądź transpozycji do
    porządków prawnych państw członkowskich."

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2009-08-10 12:21:00
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Santana pisze:

    > Od początku mowa jest o sprzedaży "stacjonarnej" więc Twoje nawiązanie do
    > sprzedaży internetowej jest mocno nietrafione :)

    Eee, nietrafione to jest przede wszystkim Twoje cytowanie...

  • 46. Data: 2009-08-10 12:27:15
    Od: Welon <n...@o...pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:

> [...]
    > zwrócić pieniądze. Co więcej, każdy sklep internetowy ma obowiązek o
    > takiej możliwości powiadamiać swoich klientów.

    W przypadku zakupu towaru przez internet na podstawie ustawy z dnia 2
    marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, mamy
    prawo do zwrotu towaru bez podania jakiejkolwiek przyczyny w okresie do
    10 dni od otrzymania towaru, a w przypadku kiedy sprzedawca nas nie
    poinformował o tym prawie to czas jego obowiązywania wydłuża się nawet
    do 3 miesięcy.
    Natomiast zwroty w sklepie nieinternetowym reguluja wewnetrzne przepisy
    danego sklepu. Np. w Auchan mozesz w ciagu 3 dni zwrocic towar bez
    podawania przyczyn i dostaniesz z powrotem pieniadze. Po tym terminie
    mozliwe jest juz tylko zwykle postepowanie reklamacyjne (znaczy sie -
    serwis).

    --
    Krzysztof
    ----------------------------------

  • 47. Data: 2009-08-10 12:29:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > UE zobowiazala sie do przestrzezgania prawa UE.

    > zadalem sobie trud
    > tutaj znalazlem to prawo.
    >
    > http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=CELEX:31999L0044:DE:HTML

    szkoda ze po niemiecku ale

> [...]
    > zastosowac.

    > Panstwa moga to prawo zaostrzyc w ochronie konsumenta , ale nie

    zalecenia... kierunek w jakim nalezy kształtować prawo w poszczególnych
    pańśtwach. Jednakze bez przekucia tych zaleceń w prawo państwowe nie ma ono
    praktycznego znaczenia, podobnie jak wiele innych zaleceń.

  • 48. Data: 2009-08-10 12:31:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > wymagają ratyfikacji, implementacji, inkorporacji bądź transpozycji do
    > porządków prawnych państw członkowskich."

    Amen niech teraz to XYZUVW przyjmie do wiadomości i przestanie ludziom
    wodę z mózgu robić.

  • 49. Data: 2009-08-10 12:56:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Amen  niech teraz to XYZUVW  przyjmie do wiadomości i przestanie ludziom
    > wodę z mózgu robić.

    tym , ktorzy maja mozg wody zrobic sie nie da.
    owszem typom bezmozgowym da sie.

    zobacz co to sa te wytyczne UE , przez kogo zostaly wydane i
    podpisane.
    Nie przypadkiem przez europejski parlament.?
    A nie oznacza to ze czlonkowie musza dostosowac tak swoje prawo , ze
    musi byc z nim zgodne.?
    Wytyczne UE sa podstawa prawna do sformulowania prawa narodowego ,
    ktore musi byc z nimi zgodne.
    Kraje czlonkowskie przystepujac do uni zobowiazaly sie na stosowanie
    sie do tego prawa .
    ze wzgledow formalnych stosuje sie najczescie okreslenie wytyczne.
    UE wydaje rowniez zarzadzenia , ktore tez musza zostac przyjete przez
    poszczegolne panstwa , z tym ze w doslownym brzmieniu , tzn panstwa
    nie maju tutaj mozliwosci dowolnosci sformulowan.

    Termin prawo europejskie jest odnoszone zarowno do zarzadzen jak i
    wytycznych UE.
    Wytyczne sa prawem w oparciu o ktore panstwa czlonkowskie formuluja
    wlasne akty prawne.

    ja nie tylko, ze wiem o mozliwosci zwrotu bez podania przyczyny ,ale
    stosuje to regularnie jesli potrzebuje .

    jesli swoja wiedze czerpiesz wylacznie z wikipedii to jestes
    rzyczywiscie zrodlem wiedzy pewnej .
    pewnie nie za bardzo znasz jezyki obce ( moze rosyjski choc znasz z
    czasow szkolnych ? ) i nie bardzo wiesz gdzie poszukac.

    ha ,ha , ha ..

  • 50. Data: 2009-08-10 13:01:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > pewnie nie za bardzo znasz jezyki obce ( moze rosyjski choc znasz z
    > czasow szkolnych ? ) i nie bardzo wiesz gdzie poszukac.

    napisał filozof wiejski XYZ .

    pa pa stosuj te swoje prawo europejskie w Polsce na zdrowie a juści.

    ja jednak pozostanie przy tym prawie które znajduje na stronie
    www.sejm.gov.pl