  • 31. Data: 2009-08-10 06:11:39
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Zgadza się, a skoro już wgłębiamy się w wątki konsumenckie, to warto
    > też wiedzieć, że towar wcale nie musi być zwrócony w stanie identycznym
    > (niezmienionym) i może nosić pewne ślady użytkowania (konkretnie
    > obejmujące zakres tzw. zarządu zwykłego). Jeśli np. kupiło się kartę
    > pamięci, to można ją wsadzić do aparatu i wypróbowac, a sprzedawca nie
    > może odmówić przyjęcia zwrotu bo będą ślady na złączu karty. Co więcej,
    > można nawet otworzyć typową, nieotwieralną zgrzewkę jeśli jest to
> [...]

    tak jest , towar moze byc rozpakowany i uzyty w celu wyprobowania ,
    ale nie uszkodzony tym probowaniem.
    Ale sa jakies wyjatki , szczegolow nie znam , dotyczy to chyba
    niektorych software , ze po rozpakowaniu moze sprzedajacy odmowic
    przyjecia.

    malo tego

    kazde osoba prywatna sprzedajac np uzywany stary towar np za pomoca
    internetu jest zoobowiazana udzielic nan gwarancji i ew przyjac zwrot
    od kupujacego ( bez podania przyczyny) o ile wyraznie nie
    zastrzeze , ze jest to sprzedaz od osoby prywatnej i wyklucza
    gwarancje i mozliwosc zwrotu.
    firmy takiego zastrzezenia zrobic nie moga,

    TZN sprzedajac stary aparat np przez allegro jesli takiego
    zastrzezenia nie zrobimy to udzielamy kupujacemu gwarancji
    ( nieswiadomie ) i ma on prawo zwrotu.

  • 32. Data: 2009-08-10 06:38:40
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Marcin Debowski pisze:

    > Jakbyś kupił w celach zarobkowych, to tej ustawy w ogóle się nie stosuje
    > bo reguluje ona wyłącznie sprzedaż konsumencką.

    Racja.

    > Nb. tylko ze względu na specyfika tego przypadku mógłbyś ewentualnie
    > domagać się odstąpienia od umowy w pierwszym podejściu,

    Przecież w tym właśnie kontekście rozmawiamy: felerna cała partia lub konkretna
    seria produktu.

  • 33. Data: 2009-08-10 06:43:01
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Marcin Debowski pisze:

    > Dobrze by było, abyś ustawił sobie długość lini na okolice 72-75 bo
    > teraz masz zdaje się równe 80 co powoduje problemy już przy pierwszym
    > cytowaniu.

    Problemy na czym? Na terminalu? Nie myślałem, że w użyciu pozostają jeszcze
    czytniki nie potrafiące zawijać cytowań.

  • 34. Data: 2009-08-10 06:48:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-10, XX YY <f...@g...com> wrote:
> [...]
    > Ale sa jakies wyjatki , szczegolow nie znam , dotyczy to chyba
    > niektorych software , ze po rozpakowaniu moze sprzedajacy odmowic

    Lista jest dłuższa, ale to faktycznie warto zapamiętać, plus dodatkowo,
    że możliwość zwrotu nie dotyczy towarów zakupionych na licytacji/aukcji
    (więc np. na Alegro - ale już w opcji "kup teraz" można)

    Dla ciekawych całości:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=332
    art 10 i 16.

> [...]
    > zastrzeze , ze jest to sprzedaz od osoby prywatnej i wyklucza
    > gwarancje i mozliwosc zwrotu.
    > firmy takiego zastrzezenia zrobic nie moga,

    Trochę inaczej. Ustawa z dnia 2 marca 2000 dotyczy ponownie wyłącznie
    sprzedaży konsumenckiej a taka sprzedaż ma miejsce gdy osoba prywatna
    kupuje towar na cel niezwiązany z działalnością zawodową a zakup jest
    dokonany od przedsiębiorcy. Jeśli kupisz prywatnie od osoby prywatnej
    to nie masz możliwości zwrotu i żadne zastrzeżenia nie są potrzebne.

    Gwarancja to od ładnych paru lat świadczenie dobrowolne i sprzedawca
    może jej udzielić ale nie musi. Świadczenie obowiązkowe to
    odpowiedzialność z tyt. niezgodności z umową (tzw."niezgodnosc z umową"
    - tylko dla konsumentów) lub rękojmia (za wyjąkiem konsumentów).
    Rękojmie prawie zawsze można wyłączyć i dotyczy to każdej sprzedaży
    ruchomości bez względu na kombinacje sprzedawca - kupujący (z
    pominięciem ww konsumentów).

    > TZN sprzedajac stary aparat np przez allegro jesli takiego
    > zastrzezenia nie zrobimy to udzielamy kupujacemu gwarancji
    > ( nieswiadomie ) i ma on prawo zwrotu.

    Udzielamy rękojmi z mocy ustawy a co wolno reguluje m.in. art. 560 KC.
    Z tym, że nie jest to prawo do bezwarunkowego zwrotu a prawo do
    wymiany, naprawy, zwrotu gotówki i tylko wtedy gdy towar ma wady.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2009-08-10 06:53:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-10, Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> wrote:

    > Przecież w tym właśnie kontekście rozmawiamy: felerna cała partia lub konkretna
    > seria produktu.

    Ale nadal w mojej ocenie nie jest to znacząca niedogodność. Dodatkowo
    wątkotwórca zdaje się nie opisał konkretnie co się z aparatem dzieje,
    ale skoro każdy jeden w sklepie miał ten problem, to pewnie nie oznacza
    to, że aparat leży martwym trupem, a że coś tam nie gra a zdjęcia robić
    nadal można.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2009-08-10 07:09:57
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > dokonany od przedsiębiorcy. Jeśli kupisz prywatnie od osoby prywatnej
    > to nie masz możliwości zwrotu i żadne zastrzeżenia nie są potrzebne.

    inaczej jest od 3 maja 2004 r.
    to jest prawo UE.
    POlska wstepujac do UE zobowiazala sie do przestrzezgania prawa UE.

  • 37. Data: 2009-08-10 07:46:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:

    > Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8.
    > Jeśli kupiłbym aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub, powiedzmy,
    > w celach zarobkowych, to są to wystarczające powody do zaistnienia
    > "znacznej niedogodności".

    jak w celach zarobkowych to ta ustawa nei ma zastosowania :)

    a jeśli na wczasy to idziesz do sadu i sie procesujesz i juz po kilku latach
    wygrywasz sprawę id dostajesz zwrot pieniędzy za aparat :)

  • 38. Data: 2009-08-10 07:50:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > zgoda przy zakupach przez internet obowiazuje 10 dni.
    > zakupiony towar w sklepach w RP wielokrotnie zwracalem . czesto przy
    > zakupie jesli nie zapomne pytam o mozliwosc zwrotu.
    > I nie msz potrzeby uzasadnienia - to wazne .
    > zwracalem rowniez przedmioty drozsze niz aparat fotograficzny - tutaj
    > przyznam ze byla niechec zwrotu gotowki , ale wymienilem na inna
    > rzecz.
    > Nie chce teraz podawac z pamieci jaki termin zwrotu obowiazuje.
    > W sklepach czesto moze byc tak , ze napotkasz na opor personelu byc
    > moze nieswiadomwgo i nikt nie ma ochoty sie uzerac .

    jak zwykle pierdzielisz bez sensu. zwracałeś ale chyba za komuny.

    od jakiegoś dłuższego czasu w RP nie ma zwrotów towarów zakupionych w
    sklepie, chyba że sie umówisz inaczej ze sprzedawcą lub w danym sklepie
    obowiązuje ich wewnętrzny regulamin zwrotów lub wymiany ale to tylko
    jego(ich)
    dobra wola i nic więcej. KONIEC I KROPKA.

  • 39. Data: 2009-08-10 07:53:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > od kupujacego ( bez podania przyczyny) o ile wyraznie nie
    > zastrzeze , ze jest to sprzedaz od osoby prywatnej i wyklucza

    znowu pierniczysz, ustawa dotyczny tylko zakupów konsumenckich!!!

    pan franek panu kazkowi moze udzielic dowolnej gwarancji ale nie musi, w
    razie problemów ze zakupionym sprzętem od biedy można sie spierać na bazie
    Kodeksu Cywilnego przed sądem powszechnym.

    gówno prawda.

  • 40. Data: 2009-08-10 07:57:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > inaczej jest od 3 maja 2004 r.
    > to jest prawo UE.
    > POlska wstepujac do UE zobowiazala sie do przestrzezgania prawa UE.

    aby to prawo unijne obowiązywało to trzeba najpierw nasze prawo do niego
    dostosować czyli zmienić odpowiednie ustawy, automatem nic nie obowiązuje.

    jeśli jednak uważasz inaczej proszę o link do oficjalnej miejsca gdzie
    będzie:

    podana treść tego "Unijnego prawa" oraz wykładni wg której z automatu
    obowiązuje w Polsce nawet wbrew naszemu prawu.