    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nieznana Zachodowi elektronika
    Date: Fri, 29 Apr 2022 14:30:22 +0200
    <t4e0va$qt9$1@dont-email.me> <626ad693$0$470$65785112@news.neostrada.pl>
    <t4enc7$q42$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <t4etem$hrh$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <t4euo5$h72$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <t4f2ap$g7$2@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>

    On 29/04/2022 00:12, Marek wrote:
    > I od kiedy ów SpaceX ratuje honor Amerykanów?

    Zadałeś pytanie "kto teraz wozi Amerykanów". No więc SpaceX.

    Wycofanie się ze space shuttle to nie ujma w honorze. Ujma było by
    latanie na niebezpiecznych shuttle aby coś udowodnić.

    Może inaczej: mała firemka zaczynająca od rakiet latających na 100m w
    ciągu kilku chwil wyprzedziął cały te gówno warty przemysł kosmiczny
    kacapów, pod każdym względem, obecnie stosujac metody niedostępne dla
    nadętych miernot.

    Rozpatruj pod kątem dynamiki. Ruscy mają dalej to samo, co mieli w
    latach 60tych a za chwile nie będa nawet tego mieli, bo inżynierowie od
    tych rakiet to obecnie dla nich problem geriatyczny. Korupcja i
    mentalnośc to straszna rzecz.

    > Czym latali  po wycofaniu
    > promów w 2011 a  nawet wcześniej gdy promy teoretycznie latały?

    Latali ruskim złomem który nie potrafi nic więcej, jak wynieść
    przeciętny ładunek na niską orbitę. O, jak widzisz, pasuje do zastosowań.

    Ktoś mi kiedyś wyjaśnił, że ruscy nie mają innej technologi kosmicznej
    niż wojskowa. W robieniu rakiet balistycznych są nieźli, więc zrobienie
    czegoś latajacego nisko na ISS nie stanowiło problemu.

    Pytanie czy ujmą na honorze kacapa jest kompletny brak misji naukowych a
    zamiast tego pełno planowanych ludobójczych. Retorycznym jest.