  • 11. Data: 2014-10-02 22:56:07
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-02 o 22:41, Piotr Kosewski pisze:

    > I znowu punkt 16. regulaminu strony:
    > "Sony w żaden sposób nie zobowiązuje się do aktualizacji Zawartości
    > witryny"

    Z mojego punktu widzenia nie interesuje mnie czy będą to aktualizować
    czy nie. Ja nie wyraziłem żądania zmiany treści strony. To oni sami
    poinformowali mnie o tym.

    Mi chodzi tylko o to, że publikują nieprawdziwą listę kompatybilności
    obiektywów (na angielskich stronach też - tak na marginesie), która to
    spowodowała, że wybrałem takie obiektywy, które miały być w przyszłości
    kompatybilne a okazało się, że nie są. No i w związku z tym oczekiwałbym
    propozycji rozwiązania problemu ze strony Sony.

    Czy sądzisz, że wprowadzanie w błąd przez producenta może pozostać bez
    konsekwencji nawet jeśli będą powoływać się na paragrafy jakieś?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2014-10-02 23:06:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-02 o 22:34, Piotr Kosewski pisze:

    > Gdzie na tej stronie masz napisane "czyli współpracują w trybie full
    > frame"?

    Może inaczej należy zadać pytanie: czy obiektyw w pełni kompatybilny
    może pracować wyłącznie w APSC?

    > _nie w pełni kompatybilne_

    No... tak napisałem...i?

    > Punkt 16:
    > "(...) Odpowiedzialność za decyzje podejmowane na podstawie informacji
    > znajdujących się w Zawartości witryny (albo Treściach użytkownika)
    > spoczywa wyłącznie na Użytkowniku."

    ho ho... to jest faktycznie argument. Pytanie: czy zapis taki jest
    legalny? Nie znam się na prawie ale nie raz słyszałem, że np. zapisy w
    karcie gwarancyjnej nie mogą być gorsze niż ustawa nakazuje bo w
    przeciwnym razie tracą moc wiążącą dla kupującego.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2014-10-02 23:23:21
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-02 23:06, Marek wrote:
    > Może inaczej należy zadać pytanie: czy obiektyw w pełni kompatybilny
    > może pracować wyłącznie w APSC?

    Tak. Ponieważ działają wszystkie funkcje tego obiektywu. A na jakiej
    wielkości sensor sobie rzucasz obraz, to już Twoja sprawa.

    > No... tak napisałem...i?

    Napisałeś "niekompatybilne w pełni", czyli w ogóle nie kompatybilne.
    Niekompatybilny w pełni z A99 to może być np. worek ryżu.

> [...]
    > karcie gwarancyjnej nie mogą być gorsze niż ustawa nakazuje bo w
    > przeciwnym razie tracą moc wiążącą dla kupującego.

    Zapis jest jak najbardziej legalny.

    Jest także szeroko rozpowszechnioną na świecie normą. Możesz z nudów
    przejrzeć strony innych firm, których produkty kupujesz. Podobne zapisy
    znajdziesz nawet na stronach banków - zaraz obok standardowego:
    "Treści zawarte w Serwisie mają charakter informacyjny i nie stanowią
    oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego".

    Tego typu zapisy świadczą o profesjonalizmie firmy. Nie należy się
    za to obrażać.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 14. Data: 2014-10-02 23:24:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-02 o 22:50, P.B. pisze:

    > Ale jaki błąd? Że obiektywy są kompatybilne? No są, wszystkie! Jedne w
    > trybie APS-C, inne przez przejściówkę. Wskaż, gdzie tam jest napisane
    > wprost, że obiektyw będzie pracował z A99 w trybie FF.

    Ok, a co oznacza "zgodne z ograniczeniami" zatem? Jaka jest różnica
    między jednym a drugim?

    Pomijam fakt, że na infolinii dowiedziałem się na czym różnica polega
    (właśnie na APSC/FF), ale to nie jest wprost napisane. Jednakże mogę
    zadzwonić na infolinię raz jeszcze i nagrać rozmowę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2014-10-02 23:37:34
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-02 22:56, Marek wrote:
> [...]
    > kompatybilne a okazało się, że nie są. No i w związku z tym oczekiwałbym
    > propozycji rozwiązania problemu ze strony Sony.

    Ale już P.B. i ja zwróciliśmy Ci uwagę, że informacja jest prawdziwa.
    Po prostu Ty ją źle zrozumiałeś.

    A że Ci jakiś pracownik CallCenter (najgorzej opłacane i wyszkolone
    osoby w firmie) napisał, że sorry i poprawią, to już jego błąd.

    Będziesz ich cisnął, to jego zwolnią, a strony i tak nie zaktualizują.

    > Czy sądzisz, że wprowadzanie w błąd przez producenta może pozostać bez
    > konsekwencji nawet jeśli będą powoływać się na paragrafy jakieś?

    Producent nie wprowadził Cię w błąd. Nie zrozumiałeś materiału
    informacyjnego.

    Wprowadzenie w błąd byłoby wtedy, gdyby napisali, że obiektyw z całą
    pewnością będzie działał w trybie FF z Twoim aparatem. Albo że jest
    wodoodporny. Albo że waży 10 gramów. Albo że po potarciu spełnia
    życzenia.

    Wtedy rzeczywiście zostałbyś wprowadzony w błąd. Mógłbyś to zgłosić
    do UOKiK i oni może zajęliby się tą sprawą, co jest mocno wątpliwe.
    W efekcie Sony mogłoby dostać karę i nakaz poprawienia strony.
    Zwrócić kasę za obiektyw nikt im nakazać nie może, jeśli towar
    jest zgodny z umową. A masz w tej umowie coś o pracy w trybie FF?

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 16. Data: 2014-10-02 23:50:09
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-02 o 23:37, Piotr Kosewski pisze:

> [...]
    > pewnością będzie działał w trybie FF z Twoim aparatem. Albo że jest
    > wodoodporny. Albo że waży 10 gramów. Albo że po potarciu spełnia

    Ok, rozumiem do czego zmierzasz. Jestem w stanie zdobyć na piśmie
    informację od Sony czym różni się obiektyw "w pełni zgodny" od "zgodnego
    z ograniczeniami". Będę więc miał na papierze, że różnica tkwi w tym, że
    ta pierwsza grupa obiektywów to FF a druga APSC. Pytanie: czy mi to
    cokolwiek ułatwi? I tak jest klauzula w regulaminie strony, że
    niekoniecznie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2014-10-02 23:53:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-02 o 23:23, Piotr Kosewski pisze:

    > Tak. Ponieważ działają wszystkie funkcje tego obiektywu. A na jakiej
    > wielkości sensor sobie rzucasz obraz, to już Twoja sprawa.

    A czy jeśli na piśmie dostanę od Sony, że pełna zgodność to FF a
    niepełna to APSC, to czy to cokolwiek zmieni? Obawiam się, że w
    kontekście punku 16 regulaminu strony - niekoniecznie.

    > Tego typu zapisy świadczą o profesjonalizmie firmy. Nie należy się
    > za to obrażać.

    Hmmm... czyli drogę sobie zamknąłem...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2014-10-03 00:22:26
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-02 23:53, Marek wrote:
    > A czy jeśli na piśmie dostanę od Sony, że pełna zgodność to FF a
    > niepełna to APSC, to czy to cokolwiek zmieni? Obawiam się, że w
    > kontekście punku 16 regulaminu strony - niekoniecznie.

    Jeśli otrzymasz od Sony aneks do umowy, który mówi, że Twój konkretny
    obiektyw będzie działał w trybie FF na A99, to będzie to zapis w
    umowie, więc masz prawo dochodzić swoich praw.

    W jaki sposób masz zamiar dostać taki dokument - nawet nie pytam.

    Jeśli uważasz, że papierowa ulotka ma większą "moc" od strony www, to
    od razu wyprowadzam Cię z błędu. Poza tym na niej pewnie też będzie
    informacja, że jest tylko materiałem informacyjnym.

    Poza tym bez zmian. Na podstawie materiału informacyjnego czy reklamy
    możesz wywalczyć ukaranie firmy i nakaz sprostowania/poprawienia tychże.
    Nie wywalczysz zwrotu pieniędzy za towar.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 19. Data: 2014-10-03 00:36:41
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-02 23:50, Marek wrote:
> [...]
    > ta pierwsza grupa obiektywów to FF a druga APSC. Pytanie: czy mi to
    > cokolwiek ułatwi? I tak jest klauzula w regulaminie strony, że

    No to ja Ci powtarzam jeszcze raz, że próbujesz reklamować obiektyw,
    więc musiałbyś podważyć jakąś jego cechę. Tymczasem Ty argumentujesz
    niezadowolenie faktem, że Twój korpus robi cośtam.

    To tak jakbyś znalazł na stronie Sony informację, że obiektyw wspaniale
    odwzorowuje barwy. Myślisz, że jak podłączysz go do puszki z sensorem
    monochromatycznym, to uzyskasz zwrot, bo z kolorami jednak słabo?

    Z kwestii dużo bardziej oczywistych: back/front focus. To także nie jest
    wada obiektywu tylko cecha korpusu. Nie uda Ci się na tej podstawie
    zwrócić szkieł, choćby ostrość zdjęć nie była nawet bliska tej, którą
    podano w materiałach informacyjnych.

    I tak dalej.

    A ja zdobędziesz ten papier, to wrzuć tu skan. Bardzo jestem ciekaw
    o co Ci może chodzić.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 20. Data: 2014-10-03 08:29:28
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 02.10.2014 o 23:23, Piotr Kosewski pisze:

> [...]
    > oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego".
    >
    > Tego typu zapisy świadczą o profesjonalizmie firmy. Nie należy się

    W takim razie czym mam się kierować przy wyborze oferty, jeśli strona
    producenta czy banku ma nieprawdziwe informacje? To świadczy o tym, że
    firma ma klienta głęboko w d..., o niczym innym.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl