-
11. Data: 2014-10-02 22:56:07
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Marek <p...@s...com>
W dniu 2014-10-02 o 22:41, Piotr Kosewski pisze:
>
> I znowu punkt 16. regulaminu strony:
> "Sony w żaden sposób nie zobowiązuje się do aktualizacji Zawartości
> witryny"
Z mojego punktu widzenia nie interesuje mnie czy będą to aktualizować
czy nie. Ja nie wyraziłem żądania zmiany treści strony. To oni sami
poinformowali mnie o tym.
Mi chodzi tylko o to, że publikują nieprawdziwą listę kompatybilności
obiektywów (na angielskich stronach też - tak na marginesie), która to
spowodowała, że wybrałem takie obiektywy, które miały być w przyszłości
kompatybilne a okazało się, że nie są. No i w związku z tym oczekiwałbym
propozycji rozwiązania problemu ze strony Sony.
Czy sądzisz, że wprowadzanie w błąd przez producenta może pozostać bez
konsekwencji nawet jeśli będą powoływać się na paragrafy jakieś?
--
Pozdrawiam,
Marek
-
12. Data: 2014-10-02 23:06:25
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Marek <p...@s...com>
W dniu 2014-10-02 o 22:34, Piotr Kosewski pisze:
>
> Gdzie na tej stronie masz napisane "czyli współpracują w trybie full
> frame"?
Może inaczej należy zadać pytanie: czy obiektyw w pełni kompatybilny
może pracować wyłącznie w APSC?
>> - Obiektywy okazały się niekompatybilne w pełni. Aparat przełącza się w
>> tryb APSC.
>
> _nie w pełni kompatybilne_
No... tak napisałem...i?
> Punkt 16:
> "(...) Odpowiedzialność za decyzje podejmowane na podstawie informacji
> znajdujących się w Zawartości witryny (albo Treściach użytkownika)
> spoczywa wyłącznie na Użytkowniku."
ho ho... to jest faktycznie argument. Pytanie: czy zapis taki jest
legalny? Nie znam się na prawie ale nie raz słyszałem, że np. zapisy w
karcie gwarancyjnej nie mogą być gorsze niż ustawa nakazuje bo w
przeciwnym razie tracą moc wiążącą dla kupującego.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
13. Data: 2014-10-02 23:23:21
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
On 2014-10-02 23:06, Marek wrote:
> Może inaczej należy zadać pytanie: czy obiektyw w pełni kompatybilny
> może pracować wyłącznie w APSC?
Tak. Ponieważ działają wszystkie funkcje tego obiektywu. A na jakiej
wielkości sensor sobie rzucasz obraz, to już Twoja sprawa.
>>> - Obiektywy okazały się niekompatybilne w pełni. Aparat przełącza się w
>>> tryb APSC.
>>
>> _nie w pełni kompatybilne_
>
> No... tak napisałem...i?
Napisałeś "niekompatybilne w pełni", czyli w ogóle nie kompatybilne.
Niekompatybilny w pełni z A99 to może być np. worek ryżu.
> ho ho... to jest faktycznie argument. Pytanie: czy zapis taki jest
> legalny? Nie znam się na prawie ale nie raz słyszałem, że np. zapisy w
> karcie gwarancyjnej nie mogą być gorsze niż ustawa nakazuje bo w
> przeciwnym razie tracą moc wiążącą dla kupującego.
Zapis jest jak najbardziej legalny.
Jest także szeroko rozpowszechnioną na świecie normą. Możesz z nudów
przejrzeć strony innych firm, których produkty kupujesz. Podobne zapisy
znajdziesz nawet na stronach banków - zaraz obok standardowego:
"Treści zawarte w Serwisie mają charakter informacyjny i nie stanowią
oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego".
Tego typu zapisy świadczą o profesjonalizmie firmy. Nie należy się
za to obrażać.
pozdrawiam,
Piotr Kosewski
-
14. Data: 2014-10-02 23:24:32
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Marek <p...@s...com>
W dniu 2014-10-02 o 22:50, P.B. pisze:
>> Zerknij na mój główny post. Tam dałem linka skąd wziąłem. Do tej pory
>> jest niepoprawiony błąd.
>
> Ale jaki błąd? Że obiektywy są kompatybilne? No są, wszystkie! Jedne w
> trybie APS-C, inne przez przejściówkę. Wskaż, gdzie tam jest napisane
> wprost, że obiektyw będzie pracował z A99 w trybie FF.
Ok, a co oznacza "zgodne z ograniczeniami" zatem? Jaka jest różnica
między jednym a drugim?
Pomijam fakt, że na infolinii dowiedziałem się na czym różnica polega
(właśnie na APSC/FF), ale to nie jest wprost napisane. Jednakże mogę
zadzwonić na infolinię raz jeszcze i nagrać rozmowę.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
15. Data: 2014-10-02 23:37:34
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
On 2014-10-02 22:56, Marek wrote:
> Mi chodzi tylko o to, że publikują nieprawdziwą listę kompatybilności
> obiektywów (na angielskich stronach też - tak na marginesie), która to
> spowodowała, że wybrałem takie obiektywy, które miały być w przyszłości
> kompatybilne a okazało się, że nie są. No i w związku z tym oczekiwałbym
> propozycji rozwiązania problemu ze strony Sony.
Ale już P.B. i ja zwróciliśmy Ci uwagę, że informacja jest prawdziwa.
Po prostu Ty ją źle zrozumiałeś.
A że Ci jakiś pracownik CallCenter (najgorzej opłacane i wyszkolone
osoby w firmie) napisał, że sorry i poprawią, to już jego błąd.
Będziesz ich cisnął, to jego zwolnią, a strony i tak nie zaktualizują.
> Czy sądzisz, że wprowadzanie w błąd przez producenta może pozostać bez
> konsekwencji nawet jeśli będą powoływać się na paragrafy jakieś?
Producent nie wprowadził Cię w błąd. Nie zrozumiałeś materiału
informacyjnego.
Wprowadzenie w błąd byłoby wtedy, gdyby napisali, że obiektyw z całą
pewnością będzie działał w trybie FF z Twoim aparatem. Albo że jest
wodoodporny. Albo że waży 10 gramów. Albo że po potarciu spełnia
życzenia.
Wtedy rzeczywiście zostałbyś wprowadzony w błąd. Mógłbyś to zgłosić
do UOKiK i oni może zajęliby się tą sprawą, co jest mocno wątpliwe.
W efekcie Sony mogłoby dostać karę i nakaz poprawienia strony.
Zwrócić kasę za obiektyw nikt im nakazać nie może, jeśli towar
jest zgodny z umową. A masz w tej umowie coś o pracy w trybie FF?
pozdrawiam,
Piotr Kosewski
-
16. Data: 2014-10-02 23:50:09
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Marek <p...@s...com>
W dniu 2014-10-02 o 23:37, Piotr Kosewski pisze:
> Będziesz ich cisnął, to jego zwolnią, a strony i tak nie zaktualizują.
>
>> Czy sądzisz, że wprowadzanie w błąd przez producenta może pozostać bez
>> konsekwencji nawet jeśli będą powoływać się na paragrafy jakieś?
>
> Producent nie wprowadził Cię w błąd. Nie zrozumiałeś materiału
> informacyjnego.
>
> Wprowadzenie w błąd byłoby wtedy, gdyby napisali, że obiektyw z całą
> pewnością będzie działał w trybie FF z Twoim aparatem. Albo że jest
> wodoodporny. Albo że waży 10 gramów. Albo że po potarciu spełnia
> życzenia.
Ok, rozumiem do czego zmierzasz. Jestem w stanie zdobyć na piśmie
informację od Sony czym różni się obiektyw "w pełni zgodny" od "zgodnego
z ograniczeniami". Będę więc miał na papierze, że różnica tkwi w tym, że
ta pierwsza grupa obiektywów to FF a druga APSC. Pytanie: czy mi to
cokolwiek ułatwi? I tak jest klauzula w regulaminie strony, że
niekoniecznie.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
17. Data: 2014-10-02 23:53:25
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Marek <p...@s...com>
W dniu 2014-10-02 o 23:23, Piotr Kosewski pisze:
> On 2014-10-02 23:06, Marek wrote:
>> Może inaczej należy zadać pytanie: czy obiektyw w pełni kompatybilny
>> może pracować wyłącznie w APSC?
>
> Tak. Ponieważ działają wszystkie funkcje tego obiektywu. A na jakiej
> wielkości sensor sobie rzucasz obraz, to już Twoja sprawa.
A czy jeśli na piśmie dostanę od Sony, że pełna zgodność to FF a
niepełna to APSC, to czy to cokolwiek zmieni? Obawiam się, że w
kontekście punku 16 regulaminu strony - niekoniecznie.
> Tego typu zapisy świadczą o profesjonalizmie firmy. Nie należy się
> za to obrażać.
Hmmm... czyli drogę sobie zamknąłem...
--
Pozdrawiam,
Marek
-
18. Data: 2014-10-03 00:22:26
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
On 2014-10-02 23:53, Marek wrote:
> A czy jeśli na piśmie dostanę od Sony, że pełna zgodność to FF a
> niepełna to APSC, to czy to cokolwiek zmieni? Obawiam się, że w
> kontekście punku 16 regulaminu strony - niekoniecznie.
Jeśli otrzymasz od Sony aneks do umowy, który mówi, że Twój konkretny
obiektyw będzie działał w trybie FF na A99, to będzie to zapis w
umowie, więc masz prawo dochodzić swoich praw.
W jaki sposób masz zamiar dostać taki dokument - nawet nie pytam.
Jeśli uważasz, że papierowa ulotka ma większą "moc" od strony www, to
od razu wyprowadzam Cię z błędu. Poza tym na niej pewnie też będzie
informacja, że jest tylko materiałem informacyjnym.
Poza tym bez zmian. Na podstawie materiału informacyjnego czy reklamy
możesz wywalczyć ukaranie firmy i nakaz sprostowania/poprawienia tychże.
Nie wywalczysz zwrotu pieniędzy za towar.
pozdrawiam,
Piotr Kosewski
-
19. Data: 2014-10-03 00:36:41
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
On 2014-10-02 23:50, Marek wrote:
> Ok, rozumiem do czego zmierzasz. Jestem w stanie zdobyć na piśmie
> informację od Sony czym różni się obiektyw "w pełni zgodny" od "zgodnego
> z ograniczeniami". Będę więc miał na papierze, że różnica tkwi w tym, że
> ta pierwsza grupa obiektywów to FF a druga APSC. Pytanie: czy mi to
> cokolwiek ułatwi? I tak jest klauzula w regulaminie strony, że
> niekoniecznie.
No to ja Ci powtarzam jeszcze raz, że próbujesz reklamować obiektyw,
więc musiałbyś podważyć jakąś jego cechę. Tymczasem Ty argumentujesz
niezadowolenie faktem, że Twój korpus robi cośtam.
To tak jakbyś znalazł na stronie Sony informację, że obiektyw wspaniale
odwzorowuje barwy. Myślisz, że jak podłączysz go do puszki z sensorem
monochromatycznym, to uzyskasz zwrot, bo z kolorami jednak słabo?
Z kwestii dużo bardziej oczywistych: back/front focus. To także nie jest
wada obiektywu tylko cecha korpusu. Nie uda Ci się na tej podstawie
zwrócić szkieł, choćby ostrość zdjęć nie była nawet bliska tej, którą
podano w materiałach informacyjnych.
I tak dalej.
A ja zdobędziesz ten papier, to wrzuć tu skan. Bardzo jestem ciekaw
o co Ci może chodzić.
pozdrawiam,
Piotr Kosewski
-
20. Data: 2014-10-03 08:29:28
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>
W dniu 02.10.2014 o 23:23, Piotr Kosewski pisze:
> Jest także szeroko rozpowszechnioną na świecie normą. Możesz z nudów
> przejrzeć strony innych firm, których produkty kupujesz. Podobne zapisy
> znajdziesz nawet na stronach banków - zaraz obok standardowego:
> "Treści zawarte w Serwisie mają charakter informacyjny i nie stanowią
> oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego".
>
> Tego typu zapisy świadczą o profesjonalizmie firmy. Nie należy się
> za to obrażać.
W takim razie czym mam się kierować przy wyborze oferty, jeśli strona
producenta czy banku ma nieprawdziwe informacje? To świadczy o tym, że
firma ma klienta głęboko w d..., o niczym innym.
--
Cezary Grądys
c...@w...onet.pl