-
111. Data: 2014-10-09 00:42:07
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: mt <f...@i...pl>
W dniu 2014-10-08 22:09, Marek pisze:
> Owszem, ze zgadzam się też z tezą iż można bawić się w stosowanie
> tańszych APSC i wymuszanie FF w body. W A99 można tak robić tylko w
> stosunku do obiektywów nie-Sony (chyba nie trzeba zgadywać skąd wzięło
> się to ograniczenie).
No właśnie trzeba zgadywać, gdyż w innych pełnoklatkowych aparatach Sony
(A7, A7r, A7s) nie ma tego ograniczenia względem zaczipowanych
obiektywów. U innych producentów też nie ma.
--
marcin
-
112. Data: 2014-10-09 00:59:55
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...
>> - Oba obiektywy są w pełni kompatybilne z tym aparatem (czyli
>> współpracują w trybie full frame)
>
> Gdzie na tej stronie masz napisane "czyli współpracują w trybie full
> frame"?
To tak jakby przy danych spalania samochodu dopytywać czy on na pewno
jezdzi do przodu i do tyłu...?
-
113. Data: 2014-10-09 00:59:56
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...
> Tego typu zapisy świadczą o profesjonalizmie firmy. Nie należy się
> za to obrażać.
ROTFL
Jak to można róznie rozumiec słowo pisane.
Dla mnei takie zapisy to są typowe dupochrony na wypadek braku
profesjonalizmu.
-
115. Data: 2014-10-09 00:59:57
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...
>> Zerknij na mój główny post. Tam dałem linka skąd wziąłem. Do tej pory
>> jest niepoprawiony błąd.
>
> I znowu punkt 16. regulaminu strony:
> "Sony w żaden sposób nie zobowiązuje się do aktualizacji Zawartości
> witryny"
>
Co za dziadostwo...
-
114. Data: 2014-10-09 00:59:57
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...
>> A czy jeśli na piśmie dostanę od Sony, że pełna zgodność to FF a
>> niepełna to APSC, to czy to cokolwiek zmieni? Obawiam się, że w
>> kontekście punku 16 regulaminu strony - niekoniecznie.
>
> Jeśli otrzymasz od Sony aneks do umowy, który mówi, że Twój konkretny
> obiektyw będzie działał w trybie FF na A99, to będzie to zapis w
> umowie, więc masz prawo dochodzić swoich praw.
>
> W jaki sposób masz zamiar dostać taki dokument - nawet nie pytam.
>
> Jeśli uważasz, że papierowa ulotka ma większą "moc" od strony www, to
> od razu wyprowadzam Cię z błędu. Poza tym na niej pewnie też będzie
> informacja, że jest tylko materiałem informacyjnym.
>
> Poza tym bez zmian. Na podstawie materiału informacyjnego czy reklamy
> możesz wywalczyć ukaranie firmy i nakaz sprostowania/poprawienia tychże.
> Nie wywalczysz zwrotu pieniędzy za towar.
W jaki sposób zatem dobrać taki sprzet?
Skoro firma moze sobie gadac nie biorąc za to odpowiedzialności?
-
116. Data: 2014-10-09 00:59:57
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...
>
> Klient naprawdę nie jest pępkiem świata. Firmy mają ważniejsze
> cele niż robienie klientom krótkotrwałej radochy.
> Ludzie popełniają błędy. Jakiś niewyspany marketingowiec
> czy nawet pratykant mógłby coś dziwnego napisać na stronie,
> a potem mogłoby to mieć bardzo poważne konsekwencje dla całej
> spółki.
I dlatego lepiej, zeby konsekwencje błedu pracownika poniosł klient...
piekne...
Az sie kupować SONY odechciewa po takiej reklamie...
-
117. Data: 2014-10-09 07:53:30
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia 08 Oct 2014 22:59:57 GMT, Budzik napisał(a):
>> Poza tym bez zmian. Na podstawie materiału informacyjnego czy reklamy
>> możesz wywalczyć ukaranie firmy i nakaz sprostowania/poprawienia tychże.
>> Nie wywalczysz zwrotu pieniędzy za towar.
>
> W jaki sposób zatem dobrać taki sprzet?
> Skoro firma moze sobie gadac nie biorąc za to odpowiedzialności?
Trzeba obejrzeć towar przed zakupem w sklepie i sprawdzić jak działa z
posiadanymi akcesoriami, albo kupić zdalnie, wziąć paragon, a po
sprawdzeniu odesłać sprzedawcy paragon i poprosić o fakturę.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
118. Data: 2014-10-09 09:04:58
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: XX YY <f...@g...com>
>
> > Nie wywalczysz zwrotu pieni�dzy za towar.
>
>
>
> W jaki spos�b zatem dobra� taki sprzet?
>
> Skoro firma moze sobie gadac nie bior�c za to odpowiedzialno�ci?
kupujac przez internet masz 10 dni czasu (ma zostac lub juz zostalo wprowadzone14
dni) na zwrot towaru bez podania przyczyny.
kupujac w miejscu dzialanosci sprzedjacego czyli w sklepie, w zasadzie nie ma
sprzedajacyobowiazku przyjac zwrotu , jest to kwestia jego dobrej woli.
w tym przypadku na stronie sprzedjacej sprzed i nazywajacej sie sony.pl jest
ewidentny blad , do ktorego zreszta sie przyznaja.
ale jesli nie uznaja rozstrzen kupujacego , nie uznaja dobrowolnie przyznani jakiej
kompensaty , to ze wzgledu na watpliwa wartosc strat nie widze w ogole sensu
dochodtzenia swoich oczekiwan , jako ze koszt bedzie wyzszy od zadoscuczynienia.
kiedy powstaje strata , mozna ja wyliczyc.
jesli aparat kosztowal do 3500 zl , mozna go zamortyzowac jednorazowow , czyli w
momencie zakupu. zakup staje sie wiec kosztem. strata powstaje w momencie zakupu. W
chwili kiedy sprzedal ten aparat nawet ponizej ceny rynkowej - pojawil sie zysk , bo
aparat w chwili sprzedazy mial wartosc ksiegowa= 0 ( juz zamortyzowany)
Jesli aparat kosztuje powyzej 3500 zl mozna amortyzowac koszt zakupu w wysokosci 20%
rocznie.
jesli np ktos zaplacil 4000 zl za aparat i po dwoch latach go sprzedal np za 2000 zl
to ma strate ksiegowa w momencie sprzedazy . Aktualna wartosc 2400 ( bo 1600 juz
zamortyzowano ) - 2000 = 400 zl
tyle, ze sony nic nie ma do ceny sprzedazy , za nia nie odpowiada.
udowodnienie tutaj ze powstala taka a nie inna strata jest b. trudne , wrecz
niemozliwe.
W tym konkretnym przypadku uwazam , ze pytajacy w tym watku mial prawo na podstawie
informacji sony.pl uznac, ze aparat bedzie w pelni zgodny z obiektywem 16-50 . Moim
zdaniem informacje zaczerpnieta u zrodla czyli sony.pl mnoga zostac uznane przez
pytajacego jako pewne. Nie mial potrzeby ani obowiazku ich weryfikowania gdzies
indziej. Nie mozna mowic o lekkomyslnym zakupie - dolozyl staran przy wyborze sprzetu
studiujac oficjalna strone sony.pl
Pytanie jest gdtzie kupil ?- czy w sony.pl
Bo jesli u kogos innego to strona sony.pl nie ma nic do tego .
Miarodajne sa informacje uzyskane od sprzedawcy .
Racje ma . Ale ta racja to tylko satysfakcja. Ja straty nie widze.
Ma aparat , ma obiektyw, ktory juz wczesniej kupil.
Co innego , gdyby kupil jednoczesnie aparat i niepasujacy obiektyw na podstawie tej
informacji.
-
119. Data: 2014-10-09 11:02:16
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Marek <p...@s...com>
W dniu 2014-10-09 o 00:42, mt pisze:
> W dniu 2014-10-08 22:09, Marek pisze:
>
>> Owszem, ze zgadzam się też z tezą iż można bawić się w stosowanie
>> tańszych APSC i wymuszanie FF w body. W A99 można tak robić tylko w
>> stosunku do obiektywów nie-Sony (chyba nie trzeba zgadywać skąd wzięło
>> się to ograniczenie).
>
> No właśnie trzeba zgadywać, gdyż w innych pełnoklatkowych aparatach Sony
> (A7, A7r, A7s) nie ma tego ograniczenia względem zaczipowanych
> obiektywów. U innych producentów też nie ma.
Jak dla mnie wytłumaczenie jest jedno i dość jasne - spadła sprzedaż
obiektywów Sony A więc trzeba było "coś" zrobić. A7 to bagnet E.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
120. Data: 2014-10-09 11:06:48
Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Od: Marek <p...@s...com>
W dniu 2014-10-09 o 07:53, P.B. pisze:
>>> Poza tym bez zmian. Na podstawie materiału informacyjnego czy reklamy
>>> możesz wywalczyć ukaranie firmy i nakaz sprostowania/poprawienia tychże.
>>> Nie wywalczysz zwrotu pieniędzy za towar.
>>
>> W jaki sposób zatem dobrać taki sprzet?
>> Skoro firma moze sobie gadac nie biorąc za to odpowiedzialności?
>
> Trzeba obejrzeć towar przed zakupem w sklepie i sprawdzić jak działa z
> posiadanymi akcesoriami, albo kupić zdalnie, wziąć paragon, a po
> sprawdzeniu odesłać sprzedawcy paragon i poprosić o fakturę.
Tylko bierz pod uwagę, że optykę w aparatach kupuje się zwykle na lata.
W tym czasie body będzie się zmieniać. Kupując obiektyw dziś, chcesz
wiedzieć czy np. będzie działał z body, które kiedyś kupisz, a które już
jest produkowane. Ja swoje obiektywy oglądałem: nie były zabrudzone,
porysowane, obtłuczone, działały z posiadanymi akcesoriami i co z tego
wynikło?
--
Pozdrawiam,
Marek