eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa › Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 368

  • 111. Data: 2014-10-09 00:42:07
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-08 22:09, Marek pisze:

    > Owszem, ze zgadzam się też z tezą iż można bawić się w stosowanie
    > tańszych APSC i wymuszanie FF w body. W A99 można tak robić tylko w
    > stosunku do obiektywów nie-Sony (chyba nie trzeba zgadywać skąd wzięło
    > się to ograniczenie).

    No właśnie trzeba zgadywać, gdyż w innych pełnoklatkowych aparatach Sony
    (A7, A7r, A7s) nie ma tego ograniczenia względem zaczipowanych
    obiektywów. U innych producentów też nie ma.



    --
    marcin


  • 112. Data: 2014-10-09 00:59:55
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...

    >> - Oba obiektywy są w pełni kompatybilne z tym aparatem (czyli
    >> współpracują w trybie full frame)
    >
    > Gdzie na tej stronie masz napisane "czyli współpracują w trybie full
    > frame"?

    To tak jakby przy danych spalania samochodu dopytywać czy on na pewno
    jezdzi do przodu i do tyłu...?


  • 113. Data: 2014-10-09 00:59:56
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...

    > Tego typu zapisy świadczą o profesjonalizmie firmy. Nie należy się
    > za to obrażać.

    ROTFL
    Jak to można róznie rozumiec słowo pisane.
    Dla mnei takie zapisy to są typowe dupochrony na wypadek braku
    profesjonalizmu.


  • 115. Data: 2014-10-09 00:59:57
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...

    >> Zerknij na mój główny post. Tam dałem linka skąd wziąłem. Do tej pory
    >> jest niepoprawiony błąd.
    >
    > I znowu punkt 16. regulaminu strony:
    > "Sony w żaden sposób nie zobowiązuje się do aktualizacji Zawartości
    > witryny"
    >
    Co za dziadostwo...


  • 114. Data: 2014-10-09 00:59:57
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...

    >> A czy jeśli na piśmie dostanę od Sony, że pełna zgodność to FF a
    >> niepełna to APSC, to czy to cokolwiek zmieni? Obawiam się, że w
    >> kontekście punku 16 regulaminu strony - niekoniecznie.
    >
    > Jeśli otrzymasz od Sony aneks do umowy, który mówi, że Twój konkretny
    > obiektyw będzie działał w trybie FF na A99, to będzie to zapis w
    > umowie, więc masz prawo dochodzić swoich praw.
    >
    > W jaki sposób masz zamiar dostać taki dokument - nawet nie pytam.
    >
    > Jeśli uważasz, że papierowa ulotka ma większą "moc" od strony www, to
    > od razu wyprowadzam Cię z błędu. Poza tym na niej pewnie też będzie
    > informacja, że jest tylko materiałem informacyjnym.
    >
    > Poza tym bez zmian. Na podstawie materiału informacyjnego czy reklamy
    > możesz wywalczyć ukaranie firmy i nakaz sprostowania/poprawienia tychże.
    > Nie wywalczysz zwrotu pieniędzy za towar.

    W jaki sposób zatem dobrać taki sprzet?
    Skoro firma moze sobie gadac nie biorąc za to odpowiedzialności?


  • 116. Data: 2014-10-09 00:59:57
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...

    >
    > Klient naprawdę nie jest pępkiem świata. Firmy mają ważniejsze
    > cele niż robienie klientom krótkotrwałej radochy.
    > Ludzie popełniają błędy. Jakiś niewyspany marketingowiec
    > czy nawet pratykant mógłby coś dziwnego napisać na stronie,
    > a potem mogłoby to mieć bardzo poważne konsekwencje dla całej
    > spółki.

    I dlatego lepiej, zeby konsekwencje błedu pracownika poniosł klient...
    piekne...
    Az sie kupować SONY odechciewa po takiej reklamie...


  • 117. Data: 2014-10-09 07:53:30
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia 08 Oct 2014 22:59:57 GMT, Budzik napisał(a):

    >> Poza tym bez zmian. Na podstawie materiału informacyjnego czy reklamy
    >> możesz wywalczyć ukaranie firmy i nakaz sprostowania/poprawienia tychże.
    >> Nie wywalczysz zwrotu pieniędzy za towar.
    >
    > W jaki sposób zatem dobrać taki sprzet?
    > Skoro firma moze sobie gadac nie biorąc za to odpowiedzialności?

    Trzeba obejrzeć towar przed zakupem w sklepie i sprawdzić jak działa z
    posiadanymi akcesoriami, albo kupić zdalnie, wziąć paragon, a po
    sprawdzeniu odesłać sprzedawcy paragon i poprosić o fakturę.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek


  • 118. Data: 2014-10-09 09:04:58
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: XX YY <f...@g...com>


    >
    > > Nie wywalczysz zwrotu pieni�dzy za towar.
    >
    >
    >
    > W jaki spos�b zatem dobra� taki sprzet?
    >
    > Skoro firma moze sobie gadac nie bior�c za to odpowiedzialno�ci?

    kupujac przez internet masz 10 dni czasu (ma zostac lub juz zostalo wprowadzone14
    dni) na zwrot towaru bez podania przyczyny.

    kupujac w miejscu dzialanosci sprzedjacego czyli w sklepie, w zasadzie nie ma
    sprzedajacyobowiazku przyjac zwrotu , jest to kwestia jego dobrej woli.

    w tym przypadku na stronie sprzedjacej sprzed i nazywajacej sie sony.pl jest
    ewidentny blad , do ktorego zreszta sie przyznaja.
    ale jesli nie uznaja rozstrzen kupujacego , nie uznaja dobrowolnie przyznani jakiej
    kompensaty , to ze wzgledu na watpliwa wartosc strat nie widze w ogole sensu
    dochodtzenia swoich oczekiwan , jako ze koszt bedzie wyzszy od zadoscuczynienia.

    kiedy powstaje strata , mozna ja wyliczyc.

    jesli aparat kosztowal do 3500 zl , mozna go zamortyzowac jednorazowow , czyli w
    momencie zakupu. zakup staje sie wiec kosztem. strata powstaje w momencie zakupu. W
    chwili kiedy sprzedal ten aparat nawet ponizej ceny rynkowej - pojawil sie zysk , bo
    aparat w chwili sprzedazy mial wartosc ksiegowa= 0 ( juz zamortyzowany)

    Jesli aparat kosztuje powyzej 3500 zl mozna amortyzowac koszt zakupu w wysokosci 20%
    rocznie.
    jesli np ktos zaplacil 4000 zl za aparat i po dwoch latach go sprzedal np za 2000 zl
    to ma strate ksiegowa w momencie sprzedazy . Aktualna wartosc 2400 ( bo 1600 juz
    zamortyzowano ) - 2000 = 400 zl

    tyle, ze sony nic nie ma do ceny sprzedazy , za nia nie odpowiada.
    udowodnienie tutaj ze powstala taka a nie inna strata jest b. trudne , wrecz
    niemozliwe.

    W tym konkretnym przypadku uwazam , ze pytajacy w tym watku mial prawo na podstawie
    informacji sony.pl uznac, ze aparat bedzie w pelni zgodny z obiektywem 16-50 . Moim
    zdaniem informacje zaczerpnieta u zrodla czyli sony.pl mnoga zostac uznane przez
    pytajacego jako pewne. Nie mial potrzeby ani obowiazku ich weryfikowania gdzies
    indziej. Nie mozna mowic o lekkomyslnym zakupie - dolozyl staran przy wyborze sprzetu
    studiujac oficjalna strone sony.pl

    Pytanie jest gdtzie kupil ?- czy w sony.pl

    Bo jesli u kogos innego to strona sony.pl nie ma nic do tego .
    Miarodajne sa informacje uzyskane od sprzedawcy .

    Racje ma . Ale ta racja to tylko satysfakcja. Ja straty nie widze.
    Ma aparat , ma obiektyw, ktory juz wczesniej kupil.
    Co innego , gdyby kupil jednoczesnie aparat i niepasujacy obiektyw na podstawie tej
    informacji.





  • 119. Data: 2014-10-09 11:02:16
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-09 o 00:42, mt pisze:
    > W dniu 2014-10-08 22:09, Marek pisze:
    >
    >> Owszem, ze zgadzam się też z tezą iż można bawić się w stosowanie
    >> tańszych APSC i wymuszanie FF w body. W A99 można tak robić tylko w
    >> stosunku do obiektywów nie-Sony (chyba nie trzeba zgadywać skąd wzięło
    >> się to ograniczenie).
    >
    > No właśnie trzeba zgadywać, gdyż w innych pełnoklatkowych aparatach Sony
    > (A7, A7r, A7s) nie ma tego ograniczenia względem zaczipowanych
    > obiektywów. U innych producentów też nie ma.

    Jak dla mnie wytłumaczenie jest jedno i dość jasne - spadła sprzedaż
    obiektywów Sony A więc trzeba było "coś" zrobić. A7 to bagnet E.


    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 120. Data: 2014-10-09 11:06:48
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-09 o 07:53, P.B. pisze:

    >>> Poza tym bez zmian. Na podstawie materiału informacyjnego czy reklamy
    >>> możesz wywalczyć ukaranie firmy i nakaz sprostowania/poprawienia tychże.
    >>> Nie wywalczysz zwrotu pieniędzy za towar.
    >>
    >> W jaki sposób zatem dobrać taki sprzet?
    >> Skoro firma moze sobie gadac nie biorąc za to odpowiedzialności?
    >
    > Trzeba obejrzeć towar przed zakupem w sklepie i sprawdzić jak działa z
    > posiadanymi akcesoriami, albo kupić zdalnie, wziąć paragon, a po
    > sprawdzeniu odesłać sprzedawcy paragon i poprosić o fakturę.

    Tylko bierz pod uwagę, że optykę w aparatach kupuje się zwykle na lata.
    W tym czasie body będzie się zmieniać. Kupując obiektyw dziś, chcesz
    wiedzieć czy np. będzie działał z body, które kiedyś kupisz, a które już
    jest produkowane. Ja swoje obiektywy oglądałem: nie były zabrudzone,
    porysowane, obtłuczone, działały z posiadanymi akcesoriami i co z tego
    wynikło?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 20 ... 30 ... 37


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: