  • 101. Data: 2014-10-08 21:28:53
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-08 21:25, JD pisze:

    > Pozycjonowanie sprzętu?
    > Nie znam fotoaparatów sony.

    No ale pełnoklatkowe A7 są tak samo pozycjonowane względem cropowych
    bezluster jak A99 względem cropowych SLT. W Nikonie jest tak samo i tam
    też nikomu nie przyszło do głowy nie dać użytkownikowi wyboru.

    --
    marcin

  • 102. Data: 2014-10-08 21:43:33
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-08 o 20:49, JD pisze:

    > To czemu w tym przypadku tak nie zrobiłeś?
    > Bo obejrzenie jakiejś stronki producenta
    > nie traktuję jako zadania pytania "fachowcom"?

    Nie śledzisz chyba chronologii zdarzeń. Starałem się jasno ją zarysować
    w wątku otwierającym. Niniejszy wątek powstał już post factum.

    Jeszcze raz zatem... Mój błąd polegał na tym, że przyjąłem za pewnik iż
    producent najlepiej będzie wiedział jakie szkło pasuje do jakiego body.
    Wiem też, że np. nie wszystkie szkła FF z mocowaniem A są "w pełni
    zgodne" z A99 bo mogą nie realizować pewnych funkcji aparatu. Wiem też,
    że szkła APSC są oznaczane jako "zgodne z ograniczeniami" bo tak mnie
    poinformowano (co potem okazało się nieprawdą). Dlatego za święty
    wyznacznik zgodności obu elementów potraktowałem stronę producenta i
    dział body A99 / kompatybilność obiektywów / w pełni zgodne.

    Fachowców zacząłem się pytać gdy zaliczyłem wtopę wskutek istnienia w/w
    błędu na stronie Sony.

    > I czy ja dobrze rozumiem to co piszesz:
    > prowadzisz jakiś biznes związany z robieniem zdjęć
    > dla klientów i na nich eksperymentujesz?
    >
    > Możesz napisać, na czym to polega?

    Szczerze mówiąc nie mam bladego pojęcia skąd wziął się termin
    "eksperymentowania na klientach". Nie potrafię odpowiedzieć na pytanie,
    którego nie rozumiem. Ktoś wcześniej faktycznie wprowadził ten termin w
    stosunku do mnie ale to bardziej autora myśli trzeba by spytać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 103. Data: 2014-10-08 21:43:36
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-08 21:27, Marek pisze:

    > Nie o tym mowa. Mowa o tym, że mając obiektyw APSC lepiej robić zdjęcia
    > FF a potem automatem cropować, co powoduje u mnie poczucie dziwaczenia
    > autora pomysłu. Ok, wiem, że mogę sobie wyciąć wtedy kadr kwadratowy gdy
    > założę obiektyw APSC i zyskać parę pikseli. A czy nie lepiej kupić
    > obiektyw FF i zyskać wszystkie piksele?

    Nie chodzi o zyskanie paru pikseli, tylko kąta widzenia, czasami różnica
    potrafi być znaczna. Gdyby w A99 była możliwość wyłączenia tego
    automatu, to miałbyś za 5 stówek chociażby 50/1.8 i nic byś nie musiał
    cropować, w przypadku 85/2.8 za 7 stówek wystarczyłby crop 1.1-1.2,
    uważasz to za mały uzysk? Oczywiście możesz sobie kupić pełnoklatkowe
    50/1.4 i 85/1.4 odpowiednio droższe. W Nikonie ludzie z powodzeniem
    używają 35/1.8 DX za 700 zł w trybie pełnoklatkowym a jakby im winieta
    za bardzo przeszkadzała, to dodatkowo to oprócz możliwośco obróbki w
    postprocesie mają jeszcze crop 1.2 w puszce, uważasz to za mały uzysk?
    Pełnoklatkowe 35/1.8 jest również sporo droższe. W przypadku Sony A7
    ludzie używają cropowe 10-18/4, które od około 12 mm kryje pełną klatkę,
    pokażesz odpowiednik pełnoklatkowy szkła z AF na bagnet E o takiej
    ogniskowej?

    --
    marcin

  • 104. Data: 2014-10-08 21:50:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-08 o 20:55, Krzysztof Halasa pisze:

    > No właśnie, RAWy chyba nie są przycięte w takiej sytuacji? Jeśli tak to
    > przynajmniej to. Szkoda jednak np. wizjera.
    > Ja bym spróbował przeprogramować obiektyw, nie żeby to było jakoś bardzo
    > opłacalne biorąc pod uwagę czas, to takie hobby.

    Wyjaśnię: po ustawieniu APSC w A99 RAWy są fizycznie cropowane. Ważą o
    połowę mniej a także rozmiar pikselowy podglądany na wszelkie możliwe
    sposoby jest mniejszy. W przypadku gdy mamy obiektyw APSC firmy innej
    niż Sony, to możemy dowolnie zmieniać APSC/FF - zmienia się wtedy
    rozmiar pikselowy RAWa jak i objętość.

    A ja bym nie przeprogramowywał obiektywu tylko sprzedał go i kupił inny
    dla FF.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 105. Data: 2014-10-08 22:05:35
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-08 21:43, Marek pisze:

    > Szczerze mówiąc nie mam bladego pojęcia skąd wziął się termin
    > "eksperymentowania na klientach".

    No pisałeś, że stoisz z robotą, że drukujesz dla klientów,
    że zwracają uwagę, że kalibrowałeś cały tor.

    Nie pisałeś? A pytania na te tematy zadajesz od chyba trzech lat.
    Nie chce mi się sprawdzać.

    JD

  • 106. Data: 2014-10-08 22:09:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-08 o 21:43, mt pisze:

> [...]
    > potrafi być znaczna. Gdyby w A99 była możliwość wyłączenia tego
    > automatu, to miałbyś za 5 stówek chociażby 50/1.8 i nic byś nie musiał

    Nie no w tej sytuacji masz rację. Jednakże nie jest to "normalny"
    przypadek. Generalnie nie powinno dojść do sytuacji, w której posiada
    się niewłaściwy obiektyw do niewłaściwego sprzętu.

    Powiem tak - rozważałem zakup obiektywu 50/1.4 zamiast w/w lecz
    stwierdziłem, że niewielka różnica w zysku światła a duża w cenie.
    Gdybym wtedy wiedział, że ten tańszy jest APSC, to w życiu nie kupiłbym
    go. Nie kojarzyłem symbolu DT z formatem APSC a w dodatku producent na
    wskazanej przeze mnie stronie WWW zapewnia o tym, że 50/1.8 jest "w
    pełni zgodny" z A99 - czyli FF, zgodnie z interpretacją terminu przez Sony.

    Owszem, ze zgadzam się też z tezą iż można bawić się w stosowanie
    tańszych APSC i wymuszanie FF w body. W A99 można tak robić tylko w
    stosunku do obiektywów nie-Sony (chyba nie trzeba zgadywać skąd wzięło
    się to ograniczenie). Jednakże takie zabawy mnie niespecjalnie
    pociągają. Dlatego osobiście dystansuję się. Właściwy (czyli FF)
    obiektyw kupuje się raz, zaboli finansowo ale potem pracuje się z nim i
    tyle...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 107. Data: 2014-10-08 22:12:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-08 o 21:24, mt pisze:

    > Rawy są przycięte, po prostu w trybie cropowym tylko część matrycy
    > rejestruje obraz. A wizjer tu nie ma nic do rzeczy, w A99 jest
    > elektroniczny, więc nie robi to problemu.

    Robi problem ale w nieco inną stronę: gdy obiektyw jest APSC a tryb
    aparatu FF, wtedy mam duuużo czarnego i na środku znaczek pocztowy. Może
    nie jest to mega problem ale nie fajnie się pracuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 108. Data: 2014-10-08 22:15:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 8. Oktober 2014 21:50:39 UTC+2 schrieb Marek:

> [...]
    >
    > rozmiar pikselowy RAWa jak i objętość.
    >

    > A ja bym nie przeprogramowywał obiektywu tylko sprzedał go i kupił inny

    przeciez wystarczy zakleic styki lub styk obiektywu i sprawdzic jak bedzie pracowal z
    FF.
    spodziewam sie ze od 35 mm w gore bedzie kryl caly format , poinizej bedzie pojawiac
    sie coraz wieksza winieta - najpierw miekka , do usuniecia , przechodzaca w twarda.

  • 109. Data: 2014-10-08 22:18:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-08 o 22:05, JD pisze:

    > No pisałeś, że stoisz z robotą, że drukujesz dla klientów,
    > że zwracają uwagę, że kalibrowałeś cały tor.
    >
    > Nie pisałeś? A pytania na te tematy zadajesz od chyba trzech lat.
    > Nie chce mi się sprawdzać.

    Nooo tak, zgadza się... ale jaki ma to związek z eksperymentowaniem na
    klientach? Nie zrozumiałem do czego nawiązujesz a już w szczególności w
    kontekście treści niniejszego wątku, który ma się nijak do tego, że
    powoli zmieniam hobby w biznes, który pozwala mi na finansowanie pasji.
    Jeśli robię coś dla klienta, to zawsze "eksperymentuję" bo albo mu się
    spodobają efekty albo nie. Chyba każdy fotograf tak "eksperymentuje" -
    jeśli to masz na myśli.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 110. Data: 2014-10-08 22:24:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-08 o 20:59, Krzysztof Halasa pisze:

    > Zaraz możesz się dowiedzieć, że nie firma tylko niedoinformowany
    > pracownik, i zapewne będzie to prawda,

    No być może.... Podobnie było w gdańskim oddziale znanego banku, gdzie
    kasjerka przywłaszczyła sobie wpłatę znacznej wartości i zniknęła. Bank
    tłumaczył się "to tylko pracownik, my nie odpowiadamy". Sąd uznał
    inaczej... co mnie zaskoczyło szczerze mówiąc.

    > biorąc pod uwagę uwagi
    > o adapterach. Chyba że pracownik Sony rozumiał to i napisał tylko, że
    > E są "częściowo kompatybilne" z A, pod warunkiem użycia adaptera (taki
    > adapter istnieje).

    Nie ma co wnikać. Z dwóch działów otrzymałem emaile wyjaśniające sprawę
    lakonicznie jak i szerzej. Mają więc potwierdzony błąd i to jest
    pewnikiem, który mogę teraz zrolować i włożyć sobie w d...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek