  • Data: 2014-10-09 20:32:32
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-10-09 00:59, Budzik wrote:
    > W jaki sposób zatem dobrać taki sprzet?
    > Skoro firma moze sobie gadac nie biorąc za to odpowiedzialności?

    Przecież napisałem, że nie może. Za błędy w materiałach informacyjnych
    można dostać karę od regulatora rynku lub urząd ochrony konsumenta.

    Za pierwszym razem regulator może tylko upomnieć albo dać symboliczną
    karę finansową (np. TPSA dostaje po 100 kPLN - ta kwota jest prawie
    niewidoczna w ich bilansach).
    Jeśli firma robi coś takiego regularnie i z premedytacją, to może
    oberwać bardziej (wliczając utratę koncesji).

    W tych zapisach chodzi o to, żeby zmniejszać ryzyko firm. Żeby
    odpowiedzialność za coś takiego jak ulotka czy strona www nie była
    zbyt bolesna. Bo ludzie mogą się mylić, a treści strony www nie
    kontroluje kilkudziesięciu prawników i ekspertów produktowych.
    Ci ludzie mają się skupiać na poprawnym tworzeniu umów, bo umowę
    podpisujesz i rzeczywiście masz prawo egzekwować każdy jej zapis (druga
    strona także).

    A jak dokonywać zakupów? Z głową.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski