eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    1.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
    Date: Mon, 08 Feb 2010 01:09:02 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 34
    Message-ID: <hknlc2$3mb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hkn523$507$1@news.onet.pl> <hkn79n$ct7$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hkndi4$96l$1@mx1.internetia.pl> <hkngsk$27u$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hkniff$fic$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: bfh172.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1265588418 3787 83.28.45.172 (8 Feb 2010 00:20:18
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Feb 2010 00:20:18 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hkniff$fic$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2253208
    [ ukryj nagłówki ]

    DoQ pisze:
    > Tomasz Pyra pisze:
    >>
    >> Siła ścisku tłoczka jest taka sama jak normalnie, ale klocek dotyka
    >> tarczy małą powierzchnią. Hamowanie jest skuteczne (bo siła tarcia
    >> zasadniczo nie zależy od powierzchni styku), ale tarcza nagrzewa się
    >> tylko tam gdzie stykała się z klockiem. Czyli mały fragment tarczy
    >> dostanie tyle ciepła co w normalnych warunkach dostałaby cała tarcza.
    >> Skutkuje to tym że ten mały fragment rozgrzeje się jak głupi, a reszta
    >> tarczy pozostanie chłodna - powstaną wielkie naprężenia które mogą z
    >> łatwością zwichrować tarczę.
    >
    > Przesadzasz, pierwsze dwa hamowania i nowy klocek zdziera calkowicie
    > farbe zabezpieczajaca nowa tarcze, nie ma wiec mowy o jakims szczątkowym
    > styku. Poza tym samych okładzin nie wycina pijana małpa.

    Tyle że warstwa farby może być grubsza niż te niedokładności.
    Tego typu połączenia po prostu się dociera - tak samo wiele innych
    powierzchni wzajemnie pracujących też nie wycina pijana małpa, a jednak
    wymagają dotarcia.

    Zresztą co tu dużo mówić - wystarczy porównać powierzchnię klocka nowego
    i zużytego. Zużyty jest gładki jak szkło, nowy jest wyraźnie porowaty.
    Nie ma mowy żeby nowy klocek równomiernie rozłożył nacisk na nowej tarczy.

    A nawet jeśli założymy że nowe tarcze i klocki do siebie pasują
    idealnie, to zawsze pozostaje to, że tarcze zmienia się rzadziej niż
    klocki, a jak stara tarcza dostanie nowy klocek to już z całą pewnością
    do niej nie pasuje.

    > ATSD: oni tez maja zalecenie turlac sie przez 200km i docierac klocki?
    > http://www.youtube.com/watch?v=qh_7z-CJkBA

    Wystarczy że zakładają elementy już do siebie dotarte.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: