  • Data: 2011-12-26 16:20:18
    Temat: Re: Niech żyją smartfony i naviexpert
    Od: to <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    begin J.F.

    > -wymaga transmisji danych - ok, to juz nie problem, pieniadze znikome,
    > czasem ma sie do innych celow,

    To akurat plus, bo mapy są cały czas aktualne. A do smartfona i tak
    trzeba mieć jakiś pakiet danych.

    > -w strefie przygranicznej juz moze byc problem :-)

    Fakt, ale wtedy można użyć np. Ovi.

    > -w sumie jest dosc
    > drogi, choc to zalezy od uzywania - dla niektorych moze byc tani, ale
    > tez wtedy traci zalety informacji o korkach na codzien. -innej navi nie
    > trzeba nosic, chowasz do schowka ... albo i nie, w koncu masz AC na
    > szyby :-)

    Telefon i tak mam przy sobie, więc też go nie może jakoś specjalnie
    nosić. ;)

    > -NE nie dziala za granica,

    Wtedy można sobie użyć Ovi. Poza tym już chyba działa -- tylko drogo. :)

    > -NE nie dziala bez zasiegu GSM ... maly problem, ale czasem jednak
    > stajesz na zadupiu, nie wiesz gdzie jechac, a NE ci nie pomoze.

    Nie zdarzyło się, ale na taką ewentualność mam Ovi.

    > -kiepsko
    > dziala po zmianie trasy.

    To są jakieś mity. Przelicza trasę praktycznie od razu.

    > -ma malutki ekranik (zalezy od modelu smartfona),

    Kiedyś używałem na 2,4" i dawało radę -- komunikaty głosowe są na tyle
    dokładne, że nie ma po co właściwie patrzeć na ekran. Teraz na 4" to już
    w ogóle luksus.

    > -powiekszanie/pomniejszanie mapy dlugo trwa.

    A po co to robić? Nigdy nie czułem potrzeby. Poza tym nie trwa długo.

    > P.S. Znajomy niemiec uzywa jakiegos programu na Androida z informacja o
    > FR. Sa stale, sa przenosne ... u nas tez dziala ?

    Od dawna są różne takie aplikacje. Tylko po co, skoro NE to samo pokaże i
    jeszcze sporo więcej? Pokazuje też korki, średnią prędkość której można
    się spodziewać na danym odcinku, a ostatnio wreszcie także ograniczenia
    prędkości.