  • 21. Data: 2010-11-12 12:53:18
    Temat: Re: Nie tylko Polacy...
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    news:ml9qd611m66vui6ggvr0at9cajgcmmupuf@4ax.com...

> [...]
    > A moze tam w razie potrzeby wszyscy maja plaze w zasiegu roweru :-)
    > No ale przeciez i oni jezdza chyba czasem na urlopy ?
    >
    > O ile pamietam inne badania, to spora ilosc dunskich rodzin samochodu
    > nie ma. Na razie wiekszosc z nich twierdzi ze nie ma bo nie chce, a
    > nie ze ich nie stac - niemcy kiedys stracili cnote i sie zaczeli
    > przyznawac :-)
    >
    > Dunskie wladze o ile pamietam argumentuja ze ich oplaty nie sa jakies
    > drastyczne, tylko porownywalne z wieloma innymi krajami, w ktorych
    > obowiazuje wysoki podatek drogowy .. coroczny.

    I znow myslimy krotkowzrocznie, panie kolego. Paliwa drozeja, sensownych
    alternatyw na razie albo brak, albo maja sporo ograniczen i potrzebuja
    dziesiecioleci na rozbudowanie bazy stacji wymieniajacej akumulatory czy
    inne przelewnie wodoru. Podatki rosna, akcyza rosnie, kiedys musi to
    osiagnac punkt krytyczny.

    Kiedy juz zrobi sie na tyle wesolo, ze do pracy nie bedziesz miec jak
    dojechac, Dunczycy (i w zasadzie cala reszta europy) beda nadal jezdzic
    rowerami i swietnie rozwinieta komunikacja miejska i nawet tego nie odczuja.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 22. Data: 2010-11-12 13:20:53
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał

> [...]
    > dojechac, Dunczycy (i w zasadzie cala reszta europy) beda nadal jezdzic
    > rowerami i swietnie rozwinieta komunikacja miejska i nawet tego nie

    Bajki, bajki, bajki...
    Najłatwiej przesadza się na rowery innych. Zacznij od siebie, sprzedaj
    samochód i kup sobie hulajnogę, a potem lansuj duński model krojenia dupy
    obywatelom.
    Poza tym, rozpływając się nad duńskim modelem socjalizmu zapomniałeś, a
    raczej nigdy nie wiedziałeś, że tam gdzie ten ustrój jeszcze zipie, powstał
    on z przeobrażenia kapitalizmu. Innymi słowy mówiąc, najpierw trzeba dać się
    obywatelom dorobić aby potem było kogo obdzierać ze skóry. Potem, radość z
    socjalizmu trwa dotąd, aż okaże się, że taki model jest po prostu
    niewydajny, bo sam siebie nie potrafi utrzymać. I albo wracamy do feudalnego
    kapitalizmu, albo musimy po bolszewicku trzymać wszystko za mordę - ale to
    tylko przedłuża agonię.

    Zbigniew Kordan

  • 23. Data: 2010-11-12 13:26:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010 13:20:53 +0100, Hektor wrote:
    >Najłatwiej przesadza się na rowery innych. Zacznij od siebie, sprzedaj
    >samochód i kup sobie hulajnogę, a potem lansuj duński model krojenia dupy
    >obywatelom.

    No coz - Dunczycy nie emigruja masowo :-)

> [...]
    >kapitalizmu, albo musimy po bolszewicku trzymać wszystko za mordę - ale to

    Niby tak - ale jakos Dunczyczy czy Szwedzi juz kilkadziesiat lat tak
    ciagna i im sie nie pogarsza ..

    J.

  • 24. Data: 2010-11-12 13:36:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    V-Tec napisal:
    > tę samą cenę co nowy. Ot, taki dziwny kraj, jakieś 3 lata temu w badaniu
    > wyszło, że naród duński jest najszczęśliwszy na świecie. Chociaż
    > uczciwie pracując to życie tam jest przyzwoite.

    Realizacja komuny w wariancie 'z pełnym korytem'?
    Większość będzie szczęśliwa, bo sąsiadowi lepiej nie będzie ;)

    BTW: to tam, czy w Holandii był zwyczaj niestosowania firanek
    w oknach, aby przechodnie mogli kontrolować cnotę żon czekających
    na swoich mężów-marynarzy?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 25. Data: 2010-11-12 13:41:58
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > No coz - Dunczycy nie emigruja masowo :-)

    I na co to jest dowód? Są kraje, gdzie żyje się dużo ciężej i także nie ma
    masowej emigracji.

    > Niby tak - ale jakos Dunczyczy czy Szwedzi juz kilkadziesiat lat tak
    > ciagna i im sie nie pogarsza ..

    Rzecz w tym, że się właśnie pogarsza. Od dawna trwa już debata n/t
    rujnującego budżet wpływu takiej polityki. Rozczarowanie postawą otwartych
    ramion w stosunku do imigrantów już było. Niestety, o ile przepisy
    imigracyjne można zmienić z dnia na dzień, o tyle socjalizm z finansów
    publicznych (bez spektakularnego krachu) ruguje się bardzo opornie.

    ZK

  • 26. Data: 2010-11-12 13:58:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010 13:41:58 +0100, Hektor wrote:
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
    >I na co to jest dowód?

    Ze sa zadowoleni.

    >Są kraje, gdzie żyje się dużo ciężej i także nie ma masowej emigracji.

    A maja tam telewizje i stac ich na bilet ? :-)

> [...]
    >imigracyjne można zmienić z dnia na dzień, o tyle socjalizm z finansów
    >publicznych (bez spektakularnego krachu) ruguje się bardzo opornie.

    Tylko widzisz - jesli budzet rujnuja imigranci, to moze wystarczy sie
    ich pozbyc :-)

    J.

  • 27. Data: 2010-11-12 13:59:26
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Hektor" <z...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Najłatwiej przesadza się na rowery innych. Zacznij od siebie, sprzedaj
    > samochód i kup sobie hulajnogę, a potem lansuj duński model krojenia dupy

    Uturbionym subaru bawie sie w weekendy, do pracy dojezdzam autobusem. Cos
    jeszcze mam zrobic?

> [...]
    > prostu niewydajny, bo sam siebie nie potrafi utrzymać. I albo wracamy do
    > feudalnego kapitalizmu, albo musimy po bolszewicku trzymać wszystko za

    Za duzo polskiej propagandy, za malo swiata ogladasz. A w tym swiecie od
    dziesiecioleci zyje sie ludziom lepiej. Juz ZSRR probowalo nam wmowic, ze
    zgnily zachod upada, teraz polskie media podsuwaja co chwile glodne kawalki
    o kryzysie swiatowym zapominajac, ze w czasie tego najwiekszego od stu lat
    kryzysu stopa bezrobocia jest tam nadal o polowe nizsza od polskiej, a PKB
    na osobe conajmniej dwa razy taki.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 28. Data: 2010-11-12 13:59:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010 12:36:40 +0000 (UTC), Jacek_P wrote:
    >BTW: to tam, czy w Holandii był zwyczaj niestosowania firanek
    >w oknach, aby przechodnie mogli kontrolować cnotę żon czekających
    >na swoich mężów-marynarzy?

    W Holandii, ale z jakich powodow to nie wiem.
    Moze po prostu lubieli sie pochwalic dobytkiem i czystoscia.

    J.

  • 29. Data: 2010-11-12 15:28:11
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2010-11-12 12:46, J.F. pisze:

    > Ale z samochodem czy bez przyzwoite ? :-)

    a to samochód do szczęścia potrzebny?

> [...]
    > A moze tam w razie potrzeby wszyscy maja plaze w zasiegu roweru :-)
    > No ale przeciez i oni jezdza chyba czasem na urlopy ?

    i to sporo. A że korona stoi wysoko, to na sporo ich stać.

    > O ile pamietam inne badania, to spora ilosc dunskich rodzin samochodu
    > nie ma. Na razie wiekszosc z nich twierdzi ze nie ma bo nie chce, a

    oj, chyba większość ma, sporo ma 2 auta. Chociaż "na prowincji" były
    narzekania, że niektórzy nie mogą iść do pracy, bo nie mają za co auta
    na dojazdy do pracy kupić. A mój były szef jeździł do niedawna golfem
    II, teraz coś tam większego bo rodzina mu się powiększyła.

    W.

  • 30. Data: 2010-11-12 16:22:19
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

> [...]

    > stu lat kryzysu stopa bezrobocia jest tam nadal o polowe nizsza od
    > polskiej, a PKB na osobe conajmniej dwa razy taki.

    Widzę, że nie za bardzo skumałeś o co chodzi więc napiszę prościej. Gdzie
    napisałem, że Polakom żyje się lepiej? Akurat tak się składa Pani
    Światowiec, że mam cały czas kontakt z Polakami mieszkającymi na Zachodzie
    (m.in. w Danii) i bywam tam kilka razy w roku. Duńczycy psioczą na wyzysk
    (bo inaczej nazwać tego nie można), bo widzą jakie podatki płaci się gdzie
    indziej. Kiedyś byłem na imprezie gdzie było sporo Duńczyków i kwintesencja
    rozmów n/t fiskalnej grabieży była taka, że po prostu nie opłaca się
    pracować poza pewien poziom, bo progresja obciążeń jest taka, że ręce
    opadają. I to jest clou tematu, a nie mądrości, że tam żyje się lepiej. Jak
    się żyło przez 50 lat w komunie, jest się marnie wykształconym, żyje się bez
    perspektyw na pipidówie bez komunikacji zbiorowej i z dziurawą drogą, w
    państwie które utrzymuje armię emerytów i rencistów, a większa część
    rolników ledwo zarabia na samych siebie, to jak ma być?
    Zatem jeśli tak podoba Ci się ten duński socjal, to wyjedź i chwyć tę okazję
    za nogi a potem nam opowiadaj jak to jest dobrze, gdy państwo każe sobie
    płacić jakieś idiotyczne haracze, za to że ośmieliłeś się kupić gówniany
    samochód.
    I nie pisz już tych farmazonów, że tam się żyje lepiej niż tutaj, bo żyje
    się tam lepiej nie dzięki idiotycznie wysokim podatkom, a pomimo nich.

    ZK