  • 11. Data: 2010-11-11 19:25:09
    Temat: Re: Nie tylko Polacy...
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:ibh59l$shd$1@inews.gazeta.pl...

    > Dzieki temu i bogaci i biedni dojada do pracy szybciej, beda wdychac
    > mniej spalin i ciszej w miescie bedzie.
    > Rozumiem, ze dla polaka wladza jest z definicji zla i istnieje po to,
    > zeby mu osobiscie dolozyc, ale czasem warto spojrzec kawalek dalej, niz
    > wlasne cztery kolka.

    Zmienisz zdanie kiedy sie dorobisz... aczkolwiek przy takim podejsciu jest
    to malo prawdpodobne. Zaraz na poczatku planowania swojego zycia dojdziesz
    do tego, ze po co sie starac skoro panstwo wszystko zabierze. Lepiej zostac
    miernym szarym czlowieczkiem - mniej zarobisz, mniej bedziesz musial oddac!
    A najlepiej zaraz po podstawowce zalatwic sobie jakis socjal znalezc sobie
    podobna polowke i razem spedzac cale dnie w oknie na poduszeczce...

    --
    Picasso

  • 12. Data: 2010-11-11 20:12:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Nov 2010 16:24:25 -0000, kamil napisał(a):

    > W tym dunskim "socjalizmie" zdaje sie zyje sie obywatelom lepiej

    Tia, tylko samochodu nie moga kupic, bo wladzia wie lepiej.

    >niz w
    > polskim kapitalizmie pelna geba.

    U nas tez jest socjalizm, tylko nieudolny.

    --
    Maciek

  • 13. Data: 2010-11-11 21:19:29
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > W tym dunskim "socjalizmie" zdaje sie zyje sie obywatelom lepiej

    Szczegolnie tym "obywatelom" ktorzy siedza na socjalu...

    --
    Picasso

  • 14. Data: 2010-11-11 22:53:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 20:12:11 +0100, Maciek wrote:
    >Tia, tylko samochodu nie moga kupic, bo wladzia wie lepiej.

    >U nas tez jest socjalizm, tylko nieudolny.

    No coz - patrzac na wskazniki emigracji - Dunczykom sie zycie na
    rowerach podoba. A nam zycie w starych samochodach niekoniecznie :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-11-12 10:38:49
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Nie tylko Polacy obchodzą "przepisy" ;)
    >
    > http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/46058
    0,dostawcze_ferrari_czyli_jak_dunczycy_naginaja_praw
    o.html

    to tłumaczy dlaczego ceny aut używanych tam przyprawiają o zawrót głowy,

    brat

  • 16. Data: 2010-11-12 10:49:35
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-12 10:38, bratPit[pr] pisze:

    0,dostawcze_ferrari_czyli_jak_dunczycy_naginaja_praw
    o.html

    > to tłumaczy dlaczego ceny aut używanych tam przyprawiają o zawrót głowy,

    Pytanie tylko - czy ten podatek (180% wartości) płaci się tylko przy
    pierwszej rejestracji auta? Czy przy każdej kolejnej w kraju?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 17. Data: 2010-11-12 11:00:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010 10:49:35 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
> [...]
    >
    >Pytanie tylko - czy ten podatek (180% wartości) płaci się tylko przy
    >pierwszej rejestracji auta? Czy przy każdej kolejnej w kraju?

    Tylko przy pierwszej. Wiec dunskie uzywane auto jest strasznie drogie,
    bo "z oplacona rejestracja".

    Z kolei przy imporcie uzywanych podstawa nie jest cena zakupu, tylko
    cena w Danii, czy jakos tam inaczej "usrednia wartosc podatku w
    uzywanym dunskim aucie". No i oplaty wtedy juz wielokrotnie
    przekraczaja cene auta :-)

    J.

  • 18. Data: 2010-11-12 11:12:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "P_ablo" <o...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > musial oddac! A najlepiej zaraz po podstawowce zalatwic sobie jakis socjal
    > znalezc sobie podobna polowke i razem spedzac cale dnie w oknie na

    Pojecia nie masz, jak wyglada moje zycie i w jaki sposob na nie zarabiam,
    ale trujesz zupelnie bez sensu.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 19. Data: 2010-11-12 11:31:41
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2010-11-11 13:20, jerzu pisze:

    > Nie tylko Polacy obchodzą "przepisy" ;)
    >
    > http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/46058
    0,dostawcze_ferrari_czyli_jak_dunczycy_naginaja_praw
    o.html

    IMHO przeginają z tymi opłatami. Ja słyszałem o przypadku obcięcia dachu
    w nowym Mesiu - wtedy niby taniej. A ciężarowych (2 osobowych!) Cayenne,
    Grand Vitar, Voyagerów i tym podobnych po Kopenhadze jeździ co niemiara.
    A, taksówki mają 20% cło, więc taksę kupuje się pod klienta i po
    wyjeżdżeniu limitu (jakoś tak 3 lata ~250kkm) sprzedaje się niemalże za
    tę samą cenę co nowy. Ot, taki dziwny kraj, jakieś 3 lata temu w badaniu
    wyszło, że naród duński jest najszczęśliwszy na świecie. Chociaż
    uczciwie pracując to życie tam jest przyzwoite.

    pozdr,
    W.

  • 20. Data: 2010-11-12 12:46:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010 11:31:41 +0100, V-Tec wrote:
    >IMHO przeginają z tymi opłatami.
    >Ot, taki dziwny kraj, jakieś 3 lata temu w badaniu
    >wyszło, że naród duński jest najszczęśliwszy na świecie. Chociaż
    >uczciwie pracując to życie tam jest przyzwoite.

    Ale z samochodem czy bez przyzwoite ? :-)

    Gor nie ma, odpada problem pojechania w weekend na narty, klimat chyba
    umiarkowany - nie trzeba w upalne lato wyskoczyc nad jezioro :-)
    A moze tam w razie potrzeby wszyscy maja plaze w zasiegu roweru :-)
    No ale przeciez i oni jezdza chyba czasem na urlopy ?

    O ile pamietam inne badania, to spora ilosc dunskich rodzin samochodu
    nie ma. Na razie wiekszosc z nich twierdzi ze nie ma bo nie chce, a
    nie ze ich nie stac - niemcy kiedys stracili cnote i sie zaczeli
    przyznawac :-)

    Dunskie wladze o ile pamietam argumentuja ze ich oplaty nie sa jakies
    drastyczne, tylko porownywalne z wieloma innymi krajami, w ktorych
    obowiazuje wysoki podatek drogowy .. coroczny.

    J.