  • Data: 2020-08-29 19:06:45
    Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 29 Aug 2020 17:01:24 +0200, nadir

    > Ale mnie i wielu innych nie interesuje skąd i za ile firmy biorą prąd, i
    > czy potem to sprzedają zyskiem, czy pozwalają ładować elektryki za
    > darmo.

    To przecież widzę i mówię że cię to nie interesuje, do tego nie masz
    wiedzy. Wiec po jaką cholerę się w temacie wypowiadasz i snujesz opowieści
    dziwnej treści? Wyjaśniłem ci chyba wystarczajaco jasno dlaczego obecnie
    ceny są wysokie, ale widzę nie dotarło. Trudno żeby dotarło w takim razie,
    że ceny nie skoczą już wyżej, a moga tylko i wyłącznie spadać, szczególnie
    wraz ze wzrostem obecności EV na drogach.

    > My póki co nie jesteśmy zainteresowani nowalijkami. Interesuje
    > nas jak to będzie wyglądać za 10-15 lat, gdy elektryki będą miały dużo
    > większy udział w rynku, powiedzmy 50%?

    Ty już wiesz na 100% że będzie drożej, choć nie wiesz i co gorsza nie
    chcesz przyjąc do wiadomości dlaczego obecnie prąd na stacjach ładowania EV
    kosztuje ile kosztuje.

    > Bo że w naszej szerokości geograficznej w okresie zimowym nie da się
    > naładować kilkunastu milionów pojazdów z samych OZE(które tak na prawdę
    > też za darmo nie są) to zdajesz sobie sprawę czy już nie bardzo?

    Ale da się produkować energię w lato zmniejszając wtedy zużycie wungla. I
    to wystarczy aby całość się lepiej zbilansowała. Przy okazji OZE pozbawia
    energetykę paru problemów, np. z chłodzeniem.

    > Mnie nie interesuje wikipediowa definicja, a art. 1. pkt. 2. Ustawy o
    > podatku akcyzowym, który brzmi: "Akcyza stanowi dochód budżetu państwa."
    > Nie ma w tej ustawie nic na temat szkodliwości jakichkolwiek towarów i
    > wydatkowania pieniędzy z akcyzy na leczenie czegokolwiek.

    Oczywiście że cię nie interesuje. To dlatego że masz wzrok krótszy niż nos.

    > Ty kiedyś czytałeś kiedyś ustawę o akcyzie i wiesz w jakim rozdziale
    > jest prąd, gaz czy metanol?

    Nie ma to znaczenia dla wykazania absurdalności twoich twierdzeń

    > Że niby nie jest paliwem i się nie da?

    Pokaż mi stację na której tankujesz metanol do swojego samochodu i ile na
    nim przejedziesz zanim rozsypie ci się silnik. Czas start.

    > O akcyzie napisałem w tym wątku w kwestii paliw i nośników energii,
    > które są niezbędne do przemieszczania się, czy to na prądzie, czy
    > paliwie płynnym. Ty wyskoczyłeś z jakimiś "szkodnikami".

    Tak, bo nie rozumiesz po co jest akcyza, więc ci dałem przykład w innych
    miejscach niż tylko paliwa. Zacznij w takim razie wyjaśniać czemu ma służyć
    to "ograniczanie przemieszczania się" literalnie jałowego, często
    niepotrzebnego marnotrawienia energii.

    > Nikogo zdrowie nie obchodzi w podatku akcyzowym, akcyzę płaci się od
    > pojemności silnika.

    No i co, lampka ci się nie zapala, żadnej korelacji nie widzisz?

    > Do niedawna brano w przypadku elektryków najniższą
    > stawkę, bo pojemność zerowa, a teraz chcą po prostu
    > pobudzić elektromobilność.

    Dlaczego chcą pobudzić? Pomyśl choć raz!

    > I tyle w tym temacie, kosztami leczenia nikt sobie tu
    > dupy nie zawraca.

    Może taki ignorant jak ty sobie nie zawraca, mądrzejsi już dawno
    przeliczyli i doszli do wniosku że zamiast leczyć lepiej zapobiegać. Zrozum
    w końcu, to co rząd zbiera w podatkach musi oddać w leczeniu publicznym. To
    się nie kalkuluje nijak.

    > A kiedy napisałem, że nie jest? Czytasz to na co odpowiadasz?

    Borze, przecież trzy posty wyżej napisałeś:

    "A jeszcze nie ma akcyzy na prąd do pojazdów, która prędzej czy później
    się pojawi, żeby rząd się wyżywił."

    --
    Pozdor
    Myjk