  • Data: 2020-08-29 21:43:56
    Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-08-29 o 19:18, Myjk pisze:
    > Sat, 29 Aug 2020 18:48:25 +0200, cef

    > Człowieku, bo ja pisałem o niskiej emisji, a ty wystrzeliłeś o
    > niskoemisyjności (o której ja nie pisałem). To twie różne rzeczy, które ci
    > się popierdzieliły zwyczajnie. Znowu!

    Możesz to traktować jak różne rzeczy i na tym opierać
    swoje wywody o wyższości samochodu elektrycznego..

    > Wpadasz, znowu, między wódkę a zakąskę z ciastem bananowym i jęczysz że nie
    > dajooo ci pić.

    Bez związku.

    > Póki co to ty mieszasz i widze można do usranej śmierci tłumaczyć.

    Przykro mi, że nie potrafisz jasno napisać w czym te pojęcia
    Ci przeszkadzają jeśli chodzi o definiowanie ogólne szkodliwości
    czy przewagi jednej techniki nad drugą

    > No to właśnie myślę głobalnie a nie tylko przez rozdmuchane CO2, które jest
    > tylko jednym z elementów. No a jeszcze jak się robi takie "rzetelne"
    > porównania. Pytam ponownie, czy przed linkowaniem w ogóle przecyztałeś
    > dokładnie ten dokument? Zauważyłeś jak absurdalne parametry brzegowe
    > zużycia paliwa przez spaliniaki podali oraz jaki przebieg uwzględniono?

    Nie analizowałem dokładnie, przeczytałem tylko wnioski.
    Ogólnie przyjęte wartości nie odbiegają mocno od takich jakie zaobserwowałem
    użytkując przez kilka lat diesla (przez pięć lat musiałem notować każde
    tankowanie,
    co do setnych litra i stanu licznika i zużycie w cyklu czteroletnim -
    mieszanina
    cyklu miejskiego, dróg krajowych w PL i autostard w DE dało mi wynik 5,8l -
    przy przebiegu rzędu 100tys km , 2000 pojemności i mocy 150KM) więc nie
    uważam, żeby to były absurdalne założenia.
    Natomiast dlaczego nie zakładasz, że Ci, którzy podawali dane do elektryków,
    też nie naciągali, zeby osiągnąć mniejsze zużycie energii i lepsze
    wskaźniki?

    > Tak, tak, i namawiam i agituję żebyś kupował, żeby wszyscy kupowali. Ale
    > tak, jak się spojrzy nieco szerzej na temat niż tylko przez pryzmat CO2, to
    > jest zdecydowanie lepszy niż spaliniak.

    A tak prywatnie pewnie nie chciałbyś żeby obok Twojej posesji wybudowali
    zakład budowy baterii samochodowych?
    Nawet jeśli napiszą, że to obojętne dla środowiska.

    Nie wiem jakie jest Twoje szersze spojrzenie ale mnie nie wychodzi, że
    jest lepszy.
    Jest lepszy w pewnych zastosowaniach czy lokalizacjach, ale to nie
    znaczy, że
    jest całosciowo lepszy a już na pewno nie jest zdecydowanie lepszy -
    gdyby tak było, to każdy by go chciał kupić.
    Np zdrowotnie w sensie oddechowym jest lepszy ale żywieniowo jest gorszy
    itp.