  • Data: 2020-08-30 11:51:43
    Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 30 Aug 2020 10:40:07 +0200, cef

    > A nie pomyśłałeś, że skoro zrobili taki raport (obejmujący tylko CO2),
    > żeby przedstawić sytuację ogólną obu tych typów napędu,
    > to te inne czynniki uznano za marginalne albo porównywalne z emisją kominową?

    I oczywiście jest to stwierdzone w tym, albo innym raporcie, czy to znowu
    tylko twój domysł? Po prostu w tym raporcie jest TYLKO badanie dotyczące
    CO2, co tu więcej dorabiać? Istotne jest że ja pisałem o niskiej emisji i
    hałasie trującym (dosłownie) ludzi (a że są to problemy to wiadomo od 100
    lat kiedy SMOG i hałas, w wyniku rewolucji przemysłowej, zaatakował choćby
    Londyn) a ty odpaliłeś o emisji CO2 która nijak ma się do poruszanych
    wątków.

    > I znowu piszesz, że coś tam udowodniono naukowo ale gdybym to
    > zakwestionował, to żądałbyś ode mnie dowodów a Twoje pisanie
    > mam przyjąć bezkrytycznie?

    Problem w tym, że ty NIC nie zakwestionowałeś, bo zwyczajnie napisałeś nie
    na temat. A to dlatego, że użytych w dyskusji pojęć nie odróżniłeś.

    > Gdybyś wskazał jakieś poważne ośrodki deprecjonujące
    > autorów i źródła tego raportu, to wtedy można coś rozważyć.

    Przede wszystkim to deprecjonuję ciebie jako rzetelnego dyskutanta, bo
    dyskusja była o a) cenach prądu na ładowarkach i twierdzeniu że będą wyższe
    (bez żadnych logicznych podstaw ku temu) b) niskiej emisji i hałasu od
    śmierdzieli spalinowych wpływających negatywnie na ludzi.

    > Moje doświadczenia z wiadomościami z sieci są niestety takie, że nie
    > biorę nic na wiarę (przekonałem się na podatkach) i wszystko sprawdzam
    > sam - ale jest to temat tak rozmyty, że nie ma co porównywać. A ogólniki
    > typu "badania szwedzkich naukowców" czy "wieloletnie obserwacje
    > amerykańskich profesorów z uczelni XYZ" to są dobre dla internetowych
    > dziennikarzy.

    W takim razie po co w ogóle linkowałeś ten raport skoro to rzekomo tylko
    podkładka pod klikbajt dla miernych dziennikarzy?

    --
    Pozdor
    Myjk