  • 21. Data: 2003-12-18 15:54:50
    Temat: Re: Neo - nie dzialaja niektore polaczenia
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Tomek Głowacki <t_gl@_blabla_o2.pl> napisał(a):

    > No tak, ale dlaczego np. chello zaczęło nadawać adresy nie ze
    > 62.179.x.x a z 212.186.x.x ?

    Bo takie dostalo od RIPE. W zaleznosci od wielkosci przydzialu i od
    paru innych czynnikow, RIPE przydziela adresy z roznych klas, ktore
    dostalo od IANA. Duze przydzialy sa realizowane ze "swiezych" podsieci
    8(0-3)/8, np. ProFuturo 81.219/21, Netia 81.210/17, Telenergo
    82.177/16, mniejsze podsieci pochodza czesto "z recyclingu", natomiast
    calkiem male PI sa z jeszcze innych fragmentow puli (np. moje
    193.138.118/24).

    > Myślę, że w tym przypadku zadziałał mechanizm : Pan dyrektor: "A te
    > numerki, te no, IP to my jakie mamy?" , Pan kompetentny (powiedzmy):

    Bredzisz straszliwie.

    Polecam: http://www.ripe.net/ripencc/mem-services/general/all
    ocs4.html
    (uwaga, duze)

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 22. Data: 2003-12-18 16:27:18
    Od: Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

> [...]
    > 82.177/16, mniejsze podsieci pochodza czesto "z recyclingu", natomiast
    > calkiem male PI sa z jeszcze innych fragmentow puli (np. moje

    Okej to rozumiem, ale.. nie powiesz, że wnioskodawca absolutnie nie ma
    wpływu na to jakie klasy dostanie? Nie znam dokładnie procedury, ale nie
    wydaje mi się, żeby nie mieć na to wpływu i jest to typowo uznaniowe ze
    strony RIPE/IANA. Dajmy na to, czy nie można było zgłosić się po kilka
    mniejszych sieci zamiast kłopotliwej dużej? Chodzi zasadniczo o
    przyjęcie innej polityki. Po prostu nie wierzę w to, żeby TPSA wykonała
    ruch, który zmusza użytkowników do indywidualnego zgłaszania się do
    każdego z operatorów, którego routery/firewalle wycinają ruch z 83/8...
    Bo tak sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda. Przecież to kwestia
    przewidzenia dwóch, trzech kroków na przód... :)

    > Bredzisz straszliwie.

    Nie bredzę, po prostu podejrzewam, że decyzje jakie zostały podjęte w
    temacie tej nieszczęsnej klasy nie zostały do końca przemyślane...
    a dlaczego? z powodów - nazwijmy to : braku komunikacji między osobami
    kompetentnymi a ich przełożonymi. Przecież napisałem - jest to
    hipoteza. Do bredni jest jej naprawdę daleko.

    > Polecam: http://www.ripe.net/ripencc/mem-services/general/all
    ocs4.html
    > (uwaga, duze)

    Co z tego miałoby dla mnie wynikać ?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 23. Data: 2003-12-18 16:41:52
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Thu, 18 Dec 2003 16:12:45 +0100, Tomek Głowacki
    <t_gl@_blabla_o2.pl> wrote:

    > kompetentna osoba przedstawiła by "za i przeciw" występowaniu o klasę
    > 83/8

    Za-co i prze-co? Chyba nie sądzisz, że wypełniając wniosek do
    RIPE możesz sobie zażyczyć, z której puli adresowej możesz
    dostać? Piszesz wniosek o pulę x-adresów i modlisz się, żeby
    RIPE nie stwierdziło, że wcale ich nie potrzebujesz.

    r.
    _____________
    robert rędziak jid: rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL GK Śnieżka ST Sygnaturka do wynajęcia od zaraz

  • 24. Data: 2003-12-18 16:46:12
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Thu, 18 Dec 2003 17:27:18 +0100, Tomek Głowacki
    <t...@n...o2.pl.cx> wrote:

    > Okej to rozumiem, ale.. nie powiesz, że wnioskodawca absolutnie nie ma
    > wpływu na to jakie klasy dostanie?

    Nie ma.

    r.
    _____________

  • 25. Data: 2003-12-18 17:02:09
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Thu, 18 Dec 2003, Robert Rędziak wrote:

> [...]
    > dostać? Piszesz wniosek o pulę x-adresów i modlisz się, żeby
    > RIPE nie stwierdziło, że wcale ich nie potrzebujesz.

    Aby patrzeć, jak gość stwierdzi, że to z powodu socjalistycznych
    naleciałości, skostnienia i pozycji monopolisty tej instytucji,
    i że powinna się tym zająć Unia Europejska i Trybunał w Strasburgu,
    prowadząc docelowo do rozwiązania, gdzie jest wiele spółek rozdających
    adresy IP, konkurujących ze sobą na wolnym rynku, o.

    P,NMSP,
    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 26. Data: 2003-12-18 17:20:25
    Od: Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx>

    Robert Rędziak wrote:

> [...]
    > dostać? Piszesz wniosek o pulę x-adresów i modlisz się, żeby
    > RIPE nie stwierdziło, że wcale ich nie potrzebujesz.

    No cóż, czyli w takim razie biedactwo-TPSA ma strasznego pecha.
    Dostają klasy które od jakiegoś czasu powodują problemy użytkowników,
    wcale nie małe...

    z mojej strony EOT,

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 27. Data: 2003-12-18 18:15:15
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx> napisał(a):

    > Okej to rozumiem, ale.. nie powiesz, że wnioskodawca absolutnie nie
    > ma

    Dokladnie tak -- absolutnie nie ma.

    > się po kilka mniejszych sieci zamiast kłopotliwej dużej? Chodzi

    Mozna, ale tak sie nie robi, bo:

    a) rosnie ilosc prefixow rozglaszanych w "chmurze" BGP, co jest
    zjawiskiem strasznie negatywnym, bo wymaga coraz to mocniejszych
    routerow z lepszym CPU i wieksza pamiecia

    b) duza liczba prefixow w obrebie AS utrudnia administracje

    c) trzebaby czesto wystepowac o male podsieci, bo za jednym razem
    raczej nie da sie tego przepchnac

    > Nie bredzę, po prostu podejrzewam, że decyzje jakie zostały podjęte w
    > temacie tej nieszczęsnej klasy nie zostały do końca przemyślane...

    Jak wyzej. Nie widze zadnej mozliwosci wplywu na przyznanie lub
    nieprzyznanie adresow z klasy 83/8. W dodatku, domyslam sie, ze chyba
    nikt nie podejrzewal az takich problemow, tym bardziej, ze TPSA jest
    pierwszym operatorem, ktory dostal przydzial z 83/8.

    > Co z tego miałoby dla mnie wynikać ?

    Ciekawa lektura do analizy i wnioskowania.

  • 28. Data: 2003-12-18 18:16:20
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx> napisał(a):

    > No cóż, czyli w takim razie biedactwo-TPSA ma strasznego pecha.
    > Dostają klasy które od jakiegoś czasu powodują problemy użytkowników,
    > wcale nie małe...

    Odsylam jeszcze raz do URLa, ktory podalem. TPSA jest PIERWSZYM ISP
    podlegajacym pod RIPE, ktory dostal adresy z 83/8.

  • 29. Data: 2003-12-18 18:49:34
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <8...@l...freebsd.lublin.pl> Przemyslaw Frasunek napisał(a):
    > 2) Jedynym lub najwazniejszym powodem dla ktorego TPSA wystapila o kolejna
    > podsiec bylo to, ze w staje brakowalo juz adresow, pamietaj, ze
    > RIPE bardzo niechetnie patrzy na przydzialy adresow bez wyraznego
    > uzasadnienia, przy czym "ease of administration" to dla nich ZADNE
    > uzasadnienie.

    A mi sie wlasnie wydaje, ze wielka wymiane zrobili wlasnie dla tego
    administrive use. Po tym co widac w ripe pod NEOSTRADA-ADSL chyba
    wszystkie neostraday beda w 83/11 za jakis czas.

    BTW: Wydaje mi sie, ze za jakis czas TPSA tez bedzie robic rewolucje
    ze swoim BGPem hint: AS29535. Zobaczymy jak na to zareaguja wszdobylskie
    BGPowe filtry na stykach operatorow w polsce.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 30. Data: 2003-12-18 18:56:10
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <brqenn$123$1@news.onet.pl> Feanor napisał(a):
    > Przepraszam ale wg mnie to TPSA powinna sie dostosować do reszty świata a
    > nie odwrotnie .Skoro grom zagranicznych serwisów blokuje 83 to tpsa powinna
    > to uwzgledniac.

    ROTFL ! Co najwyzej powinni to porozglaszac z miesiac / dwa, potestowac
    na swoich biurach i potem puscic na to luserie co by nie bylo wpadek
    pokroju braku lacznosci do yahoo-acza.

    --
    Tomasz Paszkowski