  • 261. Data: 2011-09-29 08:24:07
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 29/09/2011 4:27 PM, Artur M. Piwko wrote:
    > In the darkest hour on Mon, 26 Sep 2011 09:30:21 +0200,
    > RoMan Mandziejewicz<r...@p...pl> screamed:

    > I na tym od biedy, rozumienie się kończy. Importowane znaki (nawet z
    > wymową on, chińską) się różnią w wymowie.

    Nie wiem jak bardzo od biedy ale dwie moje kolezanki, jedna Chinka, druga Japonka tak
    sie porozumiewaja listownie. Rozmawiaja po angielsku.

    Tomek

  • 262. Data: 2011-09-29 09:29:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Artur,

    Thursday, September 29, 2011, 8:27:17 AM, you wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > I na tym od biedy, rozumienie się kończy. Importowane znaki (nawet z
    > wymową on, chińską) się różnią w wymowie.

    Ale nie piszemy o wymowie ale o rozumieniu znaków - w przypadku kanji
    nie ma praktycznie bariery językowej.

    Acha - wyżej zapomniałem o czwartym zapisie - romaji.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 263. Data: 2011-10-06 14:23:14
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 29 Sep 2011 18:24:07 +1000,
    Tom <t...@n...spam.invalid> screamed:

    > Nie wiem jak bardzo od biedy ale dwie moje kolezanki, jedna Chinka, druga Japonka
    tak sie porozumiewaja listownie. Rozmawiaja po angielsku.

    Będą problemy np. z wyrazami obcojęzycznymi, które w japońskim zapisuje się
    katakaną (komputer, ananas, niedźwiedź, etc.). Ale pewnie sens zdania da się/można
    wyłapać.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 16:20:54 user up 12947 days, 4:15, 1 user, load average: 0.24, 0.81, 0.93 ]

    And damn'd be him that first cries, 'Hold, enough!'