  • 181. Data: 2011-09-18 21:00:22
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 18.09.2011 22:05, Lelek@ pisze:

    > "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message

    > Bo nic nie umiecie. Jak w każdej branży.
    Kurde, ty byś ironii nie zauważył nawet jakby Cię kopnęła w tyłek.

    identyfikator.* się ciągle żali jaki to świat jest zły, pracy nie ma bo
    PO-układy i Politechnika Warszawska ;). Mnie to śmieszy, bo ja tego
    naprawdę nie widzę - spora grupa ludzi już pracuje i to wcale nie za
    najniższą krajową, nawet na stażach/praktykach. I nie są to tylko ludzie
    super zdolni, ale też tacy trochę bardziej przeciętni - bo nadal są
    _wystarczająco_ dobrzy.

    > Tylko mały % to ludzie zdolni.
    > reszta tylko wylewa żółć, że innym jest lepiej :-)
    Ale jak na razie wygląda na to, że praca jest ciągle dla wielu.

    Michoo

  • 182. Data: 2011-09-18 21:13:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-18 22:56 Lelek@ napisał(a):

    > Hehe - w czym ty go pisałeś ? Ja go gdzieś jeszcze mam razem ze starymi
    > projektami :-)

    Borland Pascal. A sama symulacja 8051 była w asemblerze x86 (oddzielna
    procedura dla każdej symulowanej instrukcji).
    http://dybkowski.net/debugger.html

    Link do kodu źródłowego jest w ramce.

    > Ja używałem chyba pierwszych AVR-ów jak się zaraz pokazały AT90 :-)

    Ja też, na AT90S1200 zrobiłem pracę inżynierską.
    Ale nie wszedłem w lowlevel na stałe, obecnie piszę w androidowej Javie.
    To wbrew pozorom bardzo intratne zajęcie w obecnych czasach.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 183. Data: 2011-09-18 21:23:40
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> wrote in message

    > Ja też, na AT90S1200 zrobiłem pracę inżynierską.
    > Ale nie wszedłem w lowlevel na stałe, obecnie piszę w androidowej Javie.
    > To wbrew pozorom bardzo intratne zajęcie w obecnych czasach.

    Szkoda mi trochę, że nie jesteś już elektronikiem tylko programistą :-)
    Sam już nieco napisałem włącznie z całym własnym crypto :-) Nie używam
    ichniego API :-) Tak jak nie używam crypto api z windy :-)
    A teraz właśnie się biorę za Xcode :-) Mac mini przyszedł i można zacząć :-)
    Nie zajmie to za wiele chyba :-)

  • 184. Data: 2011-09-18 21:31:14
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> wrote in message

    > Borland Pascal. A sama symulacja 8051 była w asemblerze x86 (oddzielna
    > procedura dla każdej symulowanej instrukcji).
    > http://dybkowski.net/debugger.html

    Szkoda, że tego nie wystawiłeś za kasę w tamtych czasach :-)
    Tak sobie wspominam i podobne programy były za tysiące $. Ty byś zaoferował
    $100 za kopię i w końcu by ci ktoś zaoferował kilkadziesiąt tysięcy $ albo i
    więcej za prawa :-)
    Człowiek był głupi :-)

    Z tego właśnie powodu trzeba komentowac kod po angielsku tak żebyś był
    gotowy sprzedać cały projek as is. Często tak bywa, że coś produkujesz i
    silniejsza wielka firma oderuje ci kasę za całość. Jak będziesz przeciągał
    to i tak cię wykończą swoimi produktami. jak masz propozycję od zachodniej
    konkurencji to ani myśleć tylko sprzedać :-)

  • 185. Data: 2011-09-18 21:45:29
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Lelek@" napisał:

    > Ale napisz co fajnego ...

    Najfajniejsza dla chcącego uczyć się programowania jest prawda. Poważny
    człowiek szuka rzeczowych i kompetentnych porad. A Ty wypisujesz niefajne
    bzdury. Może to miał być żart?

    Remek

  • 186. Data: 2011-09-18 22:00:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 20:18:09 +0200, Darek napisał(a):

    > dobre :-).
    > eot

    Zalezy.
    Na porzadny procesor mozna pisac w assemblerze calkiem czytelnie.

    Za to jezykach HL mozna pisac nieczytelnie, a w niektorych to nawet bardzo
    bardzo nieczytelnie.

    Ba - niektorzy sa z tego dumni :-)
    http://www.ioccc.org/winners.html

    J.

  • 187. Data: 2011-09-18 22:28:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości

    > A do rzeczy? Wiesz jak wygląda zmienna w asm i gdzie jest zapisana?
    > Konkretnie.

    LOL, a nie słyszałeś o przechowywaniu często używanych zmiennych w
    rejestrze procesora? Nawet C to potrafi. Rejestr jest równie dobrym miejscem
    przechowywania zmiennych, jak pamięć RAM, czy nawet EEPROM. Wszystko zależy
    od tego, jak często się do zmiennych odwołujemy. Zmienna to jest bardzo
    abstrakcyjna rzecz i może być zrealizowana na sprzecie na wiele sposobów.

    A tak BTW czym się różnią tak naprawdę rejestry procesora od pamięci
    RAM? Głównie czasem dostępu właśnie. W AVR np. rejestry się pokrywają z
    pamięcią RAM. Spróbuj sobie kiedyś zapisać coś do rejestru Rx i odczytać
    pamięć spod adresu $x, to się lekko zdziwisz.

  • 188. Data: 2011-09-18 22:36:31
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Na porzadny procesor mozna pisac w assemblerze calkiem czytelnie.
    >
    > Za to jezykach HL mozna pisac nieczytelnie, a w niektorych to nawet bardzo
    > bardzo nieczytelnie.

    samochodem sportowym tez mozna jezdzic jak stara baba i
    w sumie o niczym to nie swiadczy.

    no to przywołam przykład podany wcześniej:

    koszyk = jablko_1 + jablko_2

    jest mniej czytelny niż?

    add jablko_1,jablko_2 //w rejestrze xx mamy koszyk

    teraz popatrz na realizacje pętli, instrukcji
    warunkowych.

    Fakt, można wiele, ale w ogólności twórca tej teorii, pisze,
    mowiac oględnie bzdury.

    Asembler ma jeszcze tą podstawową wadę, że oprogramowanie jest
    praktycznie nieprzenośne pomiędzy procesorami bez przepisania.
    Dobrze napisany kod w HL może być stosunkowo łatwo przenośny.

    Nie wspominam tu już o różnicach w asemblerze poszczególnych
    rodzin procesorów. Pewnie, można się nauczyć
    ale gdzie Ci łatwiej będzie pisać, na czymś co dobrze
    znasz, czy na nowo poznanym?

    Asembler ma pewne zalety i to w specyficznych sytuacjach, głównie
    tam gdzie chodzi o szybkość i to pod warunkiem, że koder jest biegły,
    jednak nie te, które strał się kolega powyżej udowodnić.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 189. Data: 2011-09-18 22:55:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Nieprawda. Kiedy (jeśli w ogóle) ostatnio widziałeś assembler? A jeśli
    > chodzi o te while, if-y, switch-e to widziałes może co z nich robi
    > kompilator i jak wyglądaja w działaniu (debuggerze)? Asembler 32 bitowy
    > pod Windows bardzo dużo potrafi i ma wiele cech HLa.
    > Remek

    Widzę głównie assembler i C, a ty się sieroto naucz czytać ze
    zrozumieniem, bo ci to średnio wychodzi. Co do drugiej części pytania tak
    widziałem, zamienia je wszystkie na rozkazy skoków warunkowych i
    bezwarunkowych. Natomiast assembler PECETA mnie nie interesuje bo jest tam
    wiele lepszych języków programowania, od C++ poczynając, ostatnio gdy miałem
    do czynienia z assemblerem peceta, to przypominało to architekturę
    8-bitowego procesora i się zraziłem. Jak ktoś pisał kod pod MC68K, to się
    później do badziewiastego intela nie przekona. Czy tam nadal wykonanie
    jakichkolwiek obliczeń wymaga zapisania danych do akumulatora? Bo wiesz na
    MC68K powstałym w latach 70-tych to operacje arytmetyczne nawet na
    rejestrach adresowych można było wykonywać, a coś takiego jak akumulator
    zwyczajnie nie istniało, bo nie było takiej potrzeby.

  • 190. Data: 2011-09-18 23:05:55
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 19.09.2011 00:00, J.F. pisze:

    > Zalezy.
    > Na porzadny procesor mozna pisac w assemblerze calkiem czytelnie.
    ARM jest raczej porządną architekturą z niezłą wydajnością a ma jeden z
    bardziej upierdliwych assmeblerów z którymi miałem do czynienia (duża
    ilość flag w rozkazach).

    Michoo