  • 161. Data: 2011-09-18 18:43:25
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Jacek" napisał:

    > Print 2 + 2 jest mniej czytelne dla 9 letniego dziecka niz operacje MOV
    > etc?

    Co jedno z drugim ma wspólnego? Porównaj:

    Print 2 + 2

    add al, 2

    kiedy w al juz jest dwa. Dodaj 2 do dwóch jest bardziej zrozumiałe, czy
    drukuj 2 + 2?

    Remek

  • 162. Data: 2011-09-18 18:57:16
    Od: mk <m...@o...pl>

    W dniu 2011-09-18 19:12, Darek pisze:

    > IMHO nie miał, ten język był martwy na starcie.
    > Jak chcesz upowszechić coś czym żaden praktycznie lud nie posługuje
    > się na codzień?

    Popularne przysłowie (w środowisku esperanckim):
    "Esperanto jest sztucznym językiem tak samo jak samochód jest sztucznym
    koniem."

    Miał szanse - niestety zwyciężyły ambicje narodowościowe.

    Jednak, kto wie, może jeszcze przyjdzie czas "sztucznych koni" - nie
    konie-cznie Esperanto. Sam Zamenhof nie upierał się, że jego dzieło jest
    doskonałe.

    > kiedyś nie było takiej globalizacji. Żaden chyba ze znanych języków nie
    > był tak bardzo rozpowszechniony a to się z dnia na dzień nasila, coraz
    > większa liczba ludzi w większym lub mniejszym stopniu posługuje się
    > angielskim a przynajmniej rozpoznaje pojedyncze słowa.

    ... pojedyncze słowa :)
    Niektóre źródła podają, że w języku angielskim jest ponad 1 mln słów.
    Gdyby się uczyć 100 słówek dziennie to trzeba by 27 lat :)

    Einstein mieszkał w Stanach Zjednoczonych 22 lata (a zanim zamieszkał
    tam bywał). Poza prostymi zwrotami nie zdołał nauczyć się biegle tego
    języka. Zakutą pałą był?

    BDW Super wątek! Dzięki chłopaki! Naprawdę ubaw po pachy :)

    pzdr
    mk

  • 163. Data: 2011-09-18 19:02:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 18.09.2011 20:00, identifikator: 20110701 pisze:
    > a jest praca dla programistów? bo jak obserwuję nasz wolny globalny
    > rynek pracy to nie pojawiają się nigdzie żadne oferty pracy dla
    > programistów uC... wszystko jest poustawiane, chciałbym kiedyś napisać
    > jak to się w Warszawce ustawia roboty, taki artykuł na moją stronkę...
    Opisz, opisz.

    > ogólnie to ja nie widzę przyszłości w programowaniu,
    To dobrze, będzie mniejsza konkurencja ;)

    > jakoś nie ma
    > nigdzie zainteresowania programistami...
    Nie ma. U nas na studiach na politechnice poznańskiej musimy się
    utrzymywać przerzucając węgiel na wagonach i martwimy się co to będzie
    za rok jak się studia skończą - kto nas zechce. A jak się pojawiają
    oferty płatnych praktyk/stażów to tylko dla kilkudziesięciu osób rocznie.

    Michoo

  • 164. Data: 2011-09-18 19:07:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Lelek@" <r...@i...iw> wrote in message news:j555cl$qqg$1@opal.futuro.pl...
> [...]
    > Wystarczy, że nieco inaczej wymawiasz i są kłopoty ze zrozumieniem.
    > Składnia zdania jest też tak trochę od tyłu jak w Niemieckim.

    > Tylko w chinach nie ma bezpłatnej nauki ponad gimnazjum, o ile jestes
    > jedynym dzieckiem. Jak masz więcej dzieci to temu drugiemu nawet nie jest
    > dane uczyć się w podstawówce.
    > Za przymykanie oka w chinach płaci się łapówkę żeby nie zgłaszali faktu
    > wielodzietności wyżej.
    > System edukacji jest identyczny jak nasz.
    >
    > Od zerówki do 6 klasy, dalej 3 lata i 3 lata liceum i studia. Tylko

    I sądzisz że Ci z wykształceniem 6+3 będą czytać datasheety po chinsku? :-)

  • 165. Data: 2011-09-18 19:15:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > esperanto tez by mialo sens ... tylko sie nie przyjelo.

    No właśnie nie przyjęło się, bo wymaga aby wszyscy się od
    nowa uczyli jeszcze jednego języka. A z angielskim już było
    tak, że przodująca technicznie część świata, ta z której internet
    wyszedł na świat (USA) już po angielsku szprechała i uczyć
    się nie musiała. Przez jakiś czas ta grupa dyktowała standard
    i reszta świata zaczęła się uczyć angielskiego. Teraz już pójdzie
    z rozpędu. Jakiego języka obcego było warto się uczyć będąc
    małym krajem z niepopularnym na świecie językiem? Angielski.

    > Tylko wiesz - sa mniej i bardziej zdolni ludzie, jedni opanuja lepiej,
    > inni
    > gorzej, a w koncu sie okaze ze co czwarty czlowiek na swiecie jest
    > Chinczykiem a co piaty Hindusem :-)

    Hindusów się nie boję, bo oni mają około 300 swoich lokalnych
    narzeczy i dla własnej korzyści aby się z ziomalami z innego miasta
    dogadać uczą się języka angielskiego i gadają po angielsku lepiej
    dziś niż Chińczycy. Mało tego - Hindusi uczą się już w szkole
    po angielsku. Miałem niedawno grupę gości z Bangalore i duże
    oczy robili jak im opowiadałem że ja chodząc do szkoły w PL
    miałem wszystko po polsku, łącznie z wykładami na uczelni...

    A więc jak sobie zsumujesz USA, Europę, prawie całą Afrykę
    (tych co nie po francusku) i pół Azji Zachodniej plus Indie to nie
    będziesz się dziwił dlaczego Chinczycy uczą dzieci po angielsku.

    > Kiedys uniwersalnym jezykiem byla lacina, ale trzeba bylo chodzic do
    > gimazjum, potem francuski, teraz angielski - i to gdzies na przestrzeni
    > 100
    > lat sie zmienilo, wiec skad to przekonanie ze sie przez nastepne 30 nie
    > zmieni :-)

    Jak na razie myśl techniczna przychodzi do Chin z Europy i USA
    wraz z firmami które w Chinach inwestują. A z inwestycjami idą
    wymagania i język... Jeśli Chiny zaczną przodować technologicznie
    i to od nich będziemy kraść patenty a nie on od nas to wtedy pewnie
    może się coś zmieni... Ale myślę że najbliższa przyszłość to angielski.

    > A tak swoja droga - czy tez macie wrazenie ze ten angielski to przez
    > komputery ? nagle sie pojawily takie zabawki, gdzie przez pare lat bez
    > angielskiego ani rusz ..

    Dokładnie. A najlepsze że fakt, że wszystkie komputery robione
    w Chinach nic w tym względzie nie zmienił - a wydawałoby się
    że komputer zrobiony w Chinach będzie gadał po chinsku ;-)

  • 166. Data: 2011-09-18 19:19:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "mk" <m...@o...pl> wrote in message news:j55eum$97g$1@news.onet.pl...
    > ... pojedyncze słowa :)
    > Niektóre źródła podają, że w języku angielskim jest ponad 1 mln słów.
    > Gdyby się uczyć 100 słówek dziennie to trzeba by 27 lat :)

    Na szczęście nie potrzebujesz wszystkich milion znać aby usta
    otworzyć... Kilka tysięcy na początek Ci wystarczy aby się dogadać.

    > Einstein mieszkał w Stanach Zjednoczonych 22 lata (a zanim zamieszkał tam
    > bywał). Poza prostymi zwrotami nie zdołał nauczyć się biegle tego języka.
    > Zakutą pałą był?

    Może był nacjonalistą? Poza tym - kiedy przyjechał?
    Im później człowiek zaczyna tym trudniej jest się mu uczyć.
    Można też dodać, że talent do uczenia się języków obcych
    wcale nie musi iść w parze z talentem do matematyki i fizyki.
    Szczerze powiedziawszy to przyczyna moim zdaniem jest
    inna - Einsteinowi pewnie szkoda było czasu na zaprzątanie
    głowy czymś tak nudnym jak nauka języka gdy cały dzień
    spędzał na czymś interesującym jak zagadnienia fizyki :-)

  • 167. Data: 2011-09-18 20:00:15
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" napisał:

    > Tak, ale w językach wyższego poziomu masz pętle for, while, do ...
    > while, if-y, switch-e, natomiast w assemblerze tylko skoki warunkowe i
    > bezwarunkowe, więc ciężko coś innego stosować.

    Nieprawda. Kiedy (jeśli w ogóle) ostatnio widziałeś assembler? A jeśli
    chodzi o te while, if-y, switch-e to widziałes może co z nich robi
    kompilator i jak wyglądaja w działaniu (debuggerze)? Asembler 32 bitowy pod
    Windows bardzo dużo potrafi i ma wiele cech HLa.

    Remek

  • 168. Data: 2011-09-18 20:01:56
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > I sądzisz że Ci z wykształceniem 6+3 będą czytać datasheety po chinsku?
    > :-)

    Nie ale staniesz nad nimi jako szef fabryki to jakoś ich będziesz musiał
    gonić do pracy :-)
    Ciekawostką jest, że jak chińczyk nie zna języków to nawet nie rozumie słów
    yes/no.
    To jest zaskakująca nieznajomość "niczego".
    Wsiądziesz kiedyś do taksówki i się przekonasz:-)

  • 169. Data: 2011-09-18 20:02:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Chcesz przez to powiedziec, ze jak sie chce cos kupic z Chin, to nalezy
    > znac Chinski???

    Przez to chcę powiedzieć, że chińskie czy tajwańskie strony robione
    są w języku chińskim (jedne w uproszczonym, drugie w tradycyjnym).
    Po angielsku *czasem* też. O tym, że aby zawrzeć korzystny kontrakt,
    to dobrze mieć w ekipie mówiących po chińsku, pisałem gdzie indziej.

    > Nie badz smieszny. Kupowalem wiele razy komunikujac sie w j. angielskim.

    Moje gratulacje. Za piętnaście dolców, czy za całą stówę?

    --
    Jarek

  • 170. Data: 2011-09-18 20:05:00
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > rok jak się studia skończą - kto nas zechce. A jak się pojawiają oferty
    > płatnych praktyk/stażów to tylko dla kilkudziesięciu osób rocznie.

    Bo nic nie umiecie. Jak w każdej branży. Tylko mały % to ludzie zdolni.
    reszta tylko wylewa żółć, że innym jest lepiej :-)