  • 91. Data: 2011-09-18 00:39:19
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message
    news:j53dui$gfu$1@news.onet.pl...

    > Assembler ćwiczy abstrakcyjne myślenie? Przynajmniej u mnie nie ćwiczył -
    > pisałem we własnym pseudokodzie a potem to dopiero 'kompilowałem' do
    > assemblera. Myślenie w assemblerze wymagało skupiania się na zbyt dużej
    > ilości szczegółów. Ale może po prostu go za słabo znałem...

    A ja mam prawie 45 lat i nie dalej niż w tym roku zrobiłem jedno urządzenie
    pisane całkowicie w asm :-)
    Tam gdzie nie ma obliczeń tylko logika i zabawa stanami to C++ i większy
    procesor to szkoda forsy.
    Jak robisz kilka tysięcy czegoś i przepłacisz po dolarze przy produkcji to
    masz wymierne straty :-)
    Warto więc ćwiczyć assembler :-)
    Ja się w nim czuję jak ryba w wodzie. pamiętam jak z kilkanaście lat temu
    15? więcej używałem symulatora Adama Dybkowsiego na 8051 :-)
    Ale się cieszyłem, bo poprzednie lata to był edytor tekstu i command-lajnowy
    assembler i próba czy działa :-)
    Ukłony Panie Adamie :-)

  • 92. Data: 2011-09-18 00:46:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Lelek,

    Sunday, September 18, 2011, 2:24:55 AM, you wrote:

    > Bo skoro tak wszystko negują i mają takie zdanie, koledzy w airbusie,
    > koledzy w esa czy innej lufthansie i to bez znajomości języków to co musi
    > robić autor postu? W NASA chyba pracuje skoro wie jak łatwo to przychodzi ?
    > :-)

    Formalnie ja też nie znam języków. Ale jakoś 20 lat z programowania
    żyłem... A obecnie z elektroniki.

    > Ja wiem co ty robisz, bo od ciebie kiedyś rdzenie kupowałem, ze 3 lata temu
    > :-)

    Niewiele wiesz.

    > Znasz się na pewnej dzieninie elektroniki i uczciwie pracujesz na własny
    > rachunek :-)

    Już od jakiegoś czasu nie pracuję na własny rachunek.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 93. Data: 2011-09-18 00:48:22
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message

    > No niestety.

    To muli procesor, bo trzeba używać dwa razy większych zmiennych i je andować
    0xFFFFFFFFL

    Weźmy dla przykładu MIPS-a - ot tak sobie

    Załadowanie liczby 32 bitowej

    LUI r1,0xDEAD (load upper immediate)
    ORI r1,r1,0xBEEF to wiadomo do r1 idzie wynik operacji or miedzy r1 i stałą

    odbywa się na dwa razy

    przy UL 32 bitowych musimy użyć longów javowych 64 bity
    na ile taktów procesora ? na kilkanaście ...
    To jest paranoja..

  • 94. Data: 2011-09-18 00:48:52
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > assemblera. Myślenie w assemblerze wymagało skupiania się na zbyt dużej
    > ilości szczegółów. Ale może po prostu go za słabo znałem...

    Powiem tak - assembler pozwala pojąć zasadę działania sprzętu i później
    mamy pojęcie jak pewne rzeczy przekładają się na zajętość stosu, zajętość
    pamięci itd. Gdybym teraz się uczył programowania od zera, to czegoś
    obiektowego. Ja np. znałem assembler, znałem C, jednak gdy poszedłem na
    studia to wczucie się w zasady obiektowości wymagało trochę wysiłku.
    Assembler dał mi tyle, że pojęcia typu bajt, bit, rolowanie, negacja,
    maska, operacje typu AND, OR miałem w jednym paluszku, liczby z systemu
    binarnego na szesnastkowy, czy dziesiętny mogłem przeliczać w pamięci.
    znałem na pamięć potęgi liczby 2 gdzieś tak do okolicy 2^24, wiedziałem jak
    są zapisywane liczby zmiennoprzecinkowe w pamięci i to chyba tyle. No może
    jeszcze słowa typu stos, sterta, kolejkowanie zadań mnie nie przerażały.

  • 95. Data: 2011-09-18 00:56:33
    Temat: Re: [ot] Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > Ale jest jeszcze kilka innych problemów. Miałem do czynienia z wieloma
    > (polskimi) dziećmi, które chodziły tylko do szkół z wykładowym angielskim.
    > W tym i do tej naszej amerykańskiej, warszawskiej. To jest rodzaj
    > wykluczenia. Brak kontaktu z nauką (nawet taką szkolną) w ojczystym
    > języku, to kalectwo. Później się mści. To już lepiej od razu tę Zieloną
    > i "ja juś tsi lata jeśtem w Junajted Stejts, ajm sori, ja trochi
    > zapomniałem jak się po polski mówi".

    To nie prawda. Egzaminy kompetencyjne są w naszym języku i obowiązuje
    znajomość podwójnej terminologii. Muszą umieć także po Polsku.
    Trzeba sobie jasno powiedzieć, że nasz język jest tak samo martwy jak
    norweski, szwedzki, duński, holenderski, a jednat tam nie bez powodu
    puszczają filmy bez lektora ani dubbingu.

  • 96. Data: 2011-09-18 01:08:16
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > jak są zapisywane liczby zmiennoprzecinkowe w pamięci i to chyba tyle. No
    > może jeszcze słowa typu stos, sterta, kolejkowanie zadań mnie nie

    Ale to przecież o to chodzi :-)
    Dzięki asm nauczyłeś się co to bajt i co można z nim zrobić :-) jak dzielić
    i mnożyć przez 2, 4 8... bez sprzętowego multiplikatora, bo szybciej o 1
    takt :-)
    push i pull zrozumiałeś :-) no żeby nie wołać za dużo funkcji z kolejnej i
    kolejnej, że to się odkłada wszystko i procek zamiast liczyć to tylko
    odkłada i zdejmuje :-)
    Przynajmniej odróżniasz liczby signed i unsigned :-)
    nawet jak pojmiesz te kilkanaście punktów co wymieniłeś to jesteś gotowy
    żeby zasiąść za C++ Javą czy czymś innym :-)

    Ale jak zaczniesz od Javy to nie napiszesz nigdy w innym czymś bez pomocy
    System.gc(); :-)

  • 97. Data: 2011-09-18 02:37:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Tu się akurat z Lelkiem@ zgadzam - inżynier elektronik (informatyk może
    jeszcze obleci, bo literatury polskojęzycznej jednak sporo jest) w obecnych
    czasach sobie bez angielskiego nie poradzi. Nie musi to być nawet
    komunikatywny angielski. Mi np. dużo lepiej idzie czytanie dokumentacji niż
    rozmowa w tym języku, przez wiele lat mój angielski był na poziomie około
    A2, w porywach do B1, ale to plus specjalistyczne słownictwo z nawiązką mi
    starczało. Obecnie od jakiegoś czasu znalazłem fajny kurs angielskiego
    on-line (płatny więc nazwy nie podaję) i staram się trochę podnieść swoje
    zdolności komunikowania w tym języku, gdyż rozumienie ze słuchu to mój słaby
    punkt. Myślę, że każdy inżynier powinien znać angielski, gdyż jest to jednak
    język techniki. Znając angielski praktycznie z każdym innym inżynierem
    powinniśmy się dogadać.

  • 98. Data: 2011-09-18 03:27:05
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

> [...]
    > angielski, gdyż jest to jednak język techniki. Znając angielski
    > praktycznie z każdym innym inżynierem powinniśmy się dogadać.

    O właśnie :-) Wyjąłeś mi to z ust :-) Na polu elektroni i programowania też
    (nie mówię o tak zwanej "informatyce") bez angielskiego ani rusz :-)
    Angielski jest tylko dodatkiem do zawodu i bez niego nie da się rozwijać.

  • 99. Data: 2011-09-18 04:31:46
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2011 22:15:23 +0200, Lelek@ napisał(a):

    > "Jacek" <a...@o...pl> wrote in message

    > Wiesz moja córka już mówi płynnie po angielsku i uczy się też chińskiego, a
    > twoja ?

    Jaki to ma zwiazek z tematem?

  • 100. Data: 2011-09-18 07:15:45
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2011 22:15:23 +0200, Lelek@ napisał(a):

    > "Jacek" <a...@o...pl> wrote in message

    > Wiesz moja córka już mówi płynnie po angielsku i uczy się też chińskiego, a
    > twoja ?

    Juz dzisiaj zaloz jej konto na goldenline, a w przyszlym roku wyslij do LO.